Reklame Džulije Roberts i Kristi Tarlington zabranjene zbog previše retuširanja
Marketinške kompanije već godinama koriste sve potencijale digitalnog prepravljanja stvarnosti. Nadležne službe u Britaniji započele su borbu i zabranile reklame za tečne pudere sa Džulijom Roberts i Kristi Tarlington jer, zbog previše retuširanja, ne predstavljaju verodostojno rezultate proizvoda.
Retuširane reklame nisu novina, ali britanska Agencija za kontrolu standarda u oblasti reklamiranja (ASA) započela je obračun sa kompanijama koje obilno koriste „erbrašing", to jest preteruju u prepravljanju reklamnih fotografija i snimaka.
Članica Parlamenta Džo Svinson već neko vreme se zalaže za neki vid zabrane upotrebe digitalno izmenjenih fotografija.
Dve „Lorealove" reklame, prema oceni Svinsonove, ne predstavljaju verodostojno rezultate proizvoda i zbog toga bi ih trebalo povući.
Sporne su fotografije Džulije Roberts urađene za kampanju „lankomovog" tečnog pudera, i Kristi Tarlington, takođe, za tečni puder, ali marke „mejbelin".
Rezultati dva proizvoda kompanije „Loreal", makar na osnovu onoga što se može videti u reklamama, suviše obećavaju.
U slučaju pudera koji reklamira Džulija u pratećem tekstu se navodi da je reč o „prvom tečnom puderu koji ponovo stvara auru idealne kože".
Međutim, prema oceni Svinsonove, prava magija rezultat je digitalnih tehnologija. Predstavnici kompanije priznaju da su fotografije prepravljane, ali tvrde da proizvod zasta može da ostvari ono što je u reklami navedeno, jer je formula unapređivana čak 10 godina pre nego što je dospela na tržište.
Da bi dodatno potkrepili tvrdnje o idealnom tenu glumice, predstavnici „Loreala" dostavili su fotografije Džulije Roberts sa nekih glamuroznih manifestacija, ali sve je bilo uzalud.
Bez opipljivog dokaza da nije bilo ozbiljnog „erbrašinga", britanska agencija morala je da zabrani reklamu.
I u slučaju fotografija sa prelepom manekenkom Kristi Tarlington, očigledno je da je digitalno posvetljena koža, uklonjeni podočnjaci, da bora nema ni po čelu, niti oko usta ili očiju, da su potamnjene obrve…
U „Lorealu" su opet tvrdili da je stav kompanije da nije bilo preterivanja.
Sa druge strane, neminovno je da će zabrane biti ukoliko je fotografija modela izmenjena tako da može da prevari potencijalne kupce da proizvod popravlja izgled više nego što su to njegove realne mogućnosti.
Rezultat i u ovom slučaju bio je povlačenje reklame iz medija.