Kako formulisatii radnu biografiju na mreži Linkedin?

by | jul 23, 2014

Ako tražite posao, verovatno dosta pažnje i vremena posvećujete izgledu vašeg CV-ja. Međutim, najveći svetski poslodavci savetuju da ne zaboravite na svoj profil na mreži LinkedIn. Iako se čini da još nije uzeo tolikog maha u Srbiji, Linkedin ima preko 40.000 članova kod nas i ovaj broj raste za trideset odsto svake godine. Razlog ovome je činjenica da Linkedin omogućava da prikažete svoja iskustva, talente i poslovne uspehe, kao i da izgradite korisnu mrežu poslovnih kontakata na jednom mestu.

CV

Ako još nemate profil, ili niste zadovoljni izgledom postojećeg profila na LinkedInu, ne brinite se, “ulepšavanje” vašeg profila ne mora biti mukotrpan proces. Evo i par saveta za početak.

Sami osmislite svoju URL adresu

Savršena URL adresa je ona najjednostavnija, koja, ako postoji mogućnost, sadrži vaše puno ime i prezime (ili samo prvo slovo imena) i ne sastoji se od svakojakih simbola, poput zvezdica, donjih crta ili komplikovanih numeričkih nizova. Ovakva adresa će olakšati poslodavcima ’potragu za vama’ i vaš profil će više puta biti pregledan. Lična URL adresa takođe ukazuje na vašu profesionalnost i uliva poverenje poslodavcima.

Članak se nastavlja posle reklama

Izgledajte profesionalno na svojoj fotografiji

Ovo deluje kao veoma očigledan savet, ali mnogi korisnici LinkedIna ga ne prate. Neki korisnici se odluče da uopšte i ne postave fotografiju na svoj profil, međutim eksperti za ljudske resurse tvrde da ovakvi ’bezlični’ profili retko privuku pažnju ozbiljnih poslodavaca.

Idealna profesionalna fotografija vas prikazuje od ramena naviše ispred čiste i neupadljive pozadine. Vaša okolina ne bi trebala da prikazuje bar, kafić, pa čak ni restoran, ma koliko da vam ambijent izgleda sofisticirano, odgovarajuća pozadina bi, na primer, mogla da bude kancelarijska (ako pokušavate da se zaposlite u korporativnom svetu). Takođe, studije su utvrdile da poslodavci vole da vide kandidate koji se osmehuju na svojim fotografijama, kao i da fotografije treba da budu dobre rezolucije i pravilno osvetljene.

Članak se nastavlja posle reklama

Strateški ubacite ključne reči

Kada poslodavci vrše pretragu kandidata, oni kucaju samo ključne reči u pretraživač i u slučaju da vaš profil ne uključuje te ključne reči, vi ste izgubili potencijalno ponudu za zaposlenje. Zato, osigurajte se da sve vaše sposobnosti i iskustva opišete kroz prave ključne reči.

Članak se nastavlja posle reklama

Budite aktivni

Kada vidite neki zanimljiv sadržaj na internetu (bilo da je članak, video ili slika), za koji mislite da je relevantan za vašu profesionalnu branšu ili će biti zanimljiv vašoj poslovnoj mreži, podelite ga na LinkedInu uz nekoliko ličnih komentara.

Ovo pokazuje poslodavcima da ste u toku sa svetskim dešavanjima i da ste spremni da odvojite vreme da učinite svoj profesionalni profil što svežijim.

Pridružite se grupi i budite više od pasivnog učesnika

Grupe na LinkedInu omogućavaju ljudima u istoj industriji ili s istim interesovanjima da razgovaraju o aktuelnim temama, kao i da ostvare kontakt s ljudima s kojima možda drugačije ne bi imali priliku da se upoznaju i razmene iskustva. Iskoristite ovu priliku, postanite član neke od mnogobrojnih grupa i povežite se.

Članak se nastavlja posle reklama

Reklamirajte se besramno

Ako pored LinkedIna imate i nalog na Tviteru na kome ste aktivni i za koji mislite da verno predstavlja vas kao profesionalno orijentisanu osobu, ostavite podatke za kontakt na vašem nalogu na Tviteru na LinkedInu. Uradite isto i s mogućim blogom koji pišete ili portofoliom sa svojim radovima, koji vodite u ’onlajn’ formi. Što više aspekata svoje ličnosti predstavite na LinkedInu, to će poslodavci imati kompletniju sliku o vama.

Izvor: bizlife.rs, Đ.S.

Tagovi: