Aja Jung: Baletski igrači nisu dovoljno vrednovani u Srbiji!

by | septembar 26, 2014

nacionalna fondacija za igru

Nacionalna fondacija za umetničku igru, koja poslednjih godina uspešno edukuje baletske igrače, ove godine može da se pohvali i prvom produkcijom – plesnom predstavom “Prokleta avlija”!

Predstava je nastala u saradnji sa Narodnim pozorištem u Beogradu, i dok željno iščekujemo premijeru, razgovarali smo sa direktorkom Fondacije Ajom Jung.

Aja_Laguna_12032014_lepoBalet je u naše krajeve stigao relativno kasno, i čini se da je savremenu igru Beogradski festival igre uveo na velika vrata. Profesija igrača još uvek nije dovoljno vrednovana i kvalitet rada i života igrača u našoj zemlji ne može se porediti sa svetom. U zemljama gde se visoko ceni umetnost i umetnička igra uslovi su neuporedivo bolji, ali ne smemo zaboraviti da je kompeticija veća, a sistem suroviji“, počinje priču Aja Jung.

Primetite li napredak u Srbiji, da li ima više polaznika Baletske škole u odnosu na 2010. godinu, kada ste pokrenuli Fondaciju?

Članak se nastavlja posle reklama

Baletska škola Nacionalne fondacije za igru jedina je škola u Srbiji koja je omogućila da naša deca uče od najboljih inostranih pedagoga. Ove godine klasičan balet predaju Tatjana Ulitina iz Akademije Vaganova i Saul Marziali iz Akademije Teatra milanske Skale, i zaista – rezultati su vrhunski. Naravno, selekcija u baletu je velika, a pubertet ume da bude komplikovan, probudi nova interesovanja i odvede decu na neku drugu stranu. Ogromna je satisfakcija da su ovog leta svi učenici naše škole po prvi put bili pozvani na seminar u Firenci, kao i da u novembru učestvujemo na baletskom takmičenju u Milanu.

Kada deca mogu da krenu na balet?

Pripremni razredi mogu da počnu vec kada dete navrši četiri godine, a prijem u osmogodišnju baletsku školu počinje od osme godine. Uvek naravno ima i izuzetaka. U pripremnim razredima se osvaja koordinacija pokreta, elastičnost, muzikalnost, gracioznost, disciplina, ali i koriguju ravni tabani ili kriva kičma. U tom periodu, baletski pedagog mora tesno da sarađuje sa ortopedom i predavačem primenjene gimnastike. Osim pripremnih i profesionalnih programa,odnedavno imamo mogućnost da u prostorijama Nacionalne fondacije za igru u Kolarčevoj 3, ponudimo i klasičan balet i savremenu igru za rekreativce. Grupe vode solistkinje Baleta Narodnog pozorišta, a odziv je fantastičan!

Članak se nastavlja posle reklama

nas_koncert_6

Kako ste uopšte došli na ideju da Andrićev klasik „Prokleta avlija“ prevedete u plesni jezik?

Članak se nastavlja posle reklama

Ideju je prosuo reditelj Nebojša Bradić. Onda je Zoran Erić napisao fenomenalnu muziku, a na meni je bilo da guram dalje. Drago mi je da je izraelska koreografkinja Dana Rutenberg prihvatila da se uključi u našu avanturu, baš kao i ostali saradnici, koproducenti i sjajni izvođaci. „Avlija“ je prva produkcija Nacionalne fondacije za igru, i nadamo se da će imati lep pozorišni život.

Koje projekte možemo uskoro da očekujemo od vas?

Spremam 12. Beogradski festival igre. Program je neverovatan! Kada kreirate jedan festival koji je svetski brend, i u koji su uprte oči mnogih drugih važnih i starijih evropskih festivala, kritičara i novinara, onda uvek i iznova morate da zaustavite disanje, izbrojite do deset, i upustite se u najveće izazove. E, ovaj plesni tajfun koji nam stiže narednog proleća, preti da pregazi sve prethodne!

Autor: Life Content
Foto: Nacionalna fondacija za umetničku igru

Tagovi: