Sreća je zarazna! Pomozimo drugima da bi popravili 106. mesto Srbije na „svetskog skali sreće“!

by | februar 19, 2015

Smatrate li sebe srećnom osobom? Šta Vas čini srećnim – porodica, prijatelji, putovanja, neke samo Vama znane sitnice…? Kakvi god da smo, čime god da se bavimo, koliko god da zarađujemo, svi mi imamo slične razloge za sreću.

foto: unicef lazarevac

foto: unicef lazarevac

 

Nema čoveka koji neće reći da je srećan kada su oni koje voli zdravi i nasmejani. Sreća ljudi oko nas osnovni je preduslov za našu ličnu sreću. U vreme kada smo češće pored računara nego pored svoje dece i više gledamo u ekrane mobilnih telefona nego prijateljima u oči, morali bismo da se bar ponekad zapitamo – koliko zapravo činimo za sreću drugih? Jesmo li zbog svojih dnevnih problema oguglali na tuđe nedaće?

Svi smo bar jednom prošli pored uplakanog deteta na ulici, promenili TV kanal da ne bismo gledali priču o nečijem teškom životu, skratili telefonski razgovor sa prijateljem u muci, jer žurimo za svojim obavezama…

Članak se nastavlja posle reklama

Razmislite, jesu li tuđi problemi postali nevidljivi za nas, ili smo sebe ubedili da nas to što se nakratko sažalimo nad nečijom sudbinom i dalje čini dobrim ljudima? Nije dovoljno osetiti, misliti i hteti, potrebno je nešto i učiniti da bi drugima bilo bolje. Jedino tako pomažemo sebi.

Kada bismo svi pomagali po malo, ali redovno, svet bi postao lepše mesto za život, a naši sopstveni problemi podnošljiviji. Svuda oko nas su oni kojima smo potrebni, koji ne mogu ono što mi možemo, oni koji nemaju ni ono što se nama podrazumeva. Da razvijena kultura davanja nije privilegija bogatih – dokazuje to što je, tik uz bogati SAD, svetski lider u dobročinstvu siromašna zemlja Mianmar.

Međunarodni Izveštaj UN o sreći u svetu, objavljen 2012. godine, pozicionira Kostariku i Meksiko iznad Amerike i Velike Britanije, Brazil iznad Nemačke, Gvatemalu i Boliviju pre Poljske i Hrvatske, a Mongoliju, Zimbabve, Tunis i Irak pre Srbije, koja je na datoj skali na 106. mestu.

Članak se nastavlja posle reklama

Ako se gleda samo jedan aspekt sreće – a to su odgovori na pitanje „koliko se lično osećaš srećnim” – iznenađenja su još veća, jer su tri zemlje sa najvišim rezultatima Kolumbija, Malezija i Brazil. Kako pokazuju istraživanja, sreća je zarazna, tako da ljudi koji su okruženi srećnim ljudima, lakše i sami postaju srećni. Davanjem se umnožava, to posebno važi za dobra dela, što ih više činimo, više je dobrote oko nas.

UNICEF je organizacija koja se već sedam decenija vodi ovim načelom. Rad UNICEF-a je usredsređen na zdravo odrastanje, rani razvoj, obrazovanje, podršku dečijoj zaštiti, participaciju i socijalno uključivanje svakog deteta, posebno marginalizovane dece i adolescenata. UNICEF je pokretačka snaga koja pomaže u stvaranju sveta u kojem se ostvaruju prava svakog deteta.

Članak se nastavlja posle reklama

Rad ove organizacije širom sveta se finansira isključivo od dobrovoljnih donacija. Donatori UNICEF-a su vlade, vladine agencije, fondacije, korporativni sektor i – pojedinci.

UNICEF i Udruženje banaka Srbije omogućili su građanima Srbije da besplatnim aktiviranjem Direct Debit usluge u svojoj banci, mesečno doniraju, bez provizije, iznos koji sami odaberu i time doprinesu srećnijem odrastanju najugroženije dece u Srbiji.

Ovakva vrsta doniranja je tradicionalna u svetu i predstavlja osnovni način na koji građani pomažu UNICEF-u da sprovodi programe za unapređenje položaja dece. Zahvaljujući saradnji UNICEF-a i Udruženja banaka Srbije, usluga je sada omogućena i u našoj zemlji.

Kultura redovnog davanja je koncept utemeljen na opštem dobru i potrebi da poboljšamo kvalitet života drugih ljudi, bez obzira na sopstvene probleme sa kojima se suočavamo. Kod nas je ovaj koncept tek u začetku, i zato Direct Debit nije samo nova bankarska usluga, već i prilika da svako od nas doprinese da naša deca dobiju ono što im pripada – pravo na srećno detinjstvo.

Aktiviranje Direct Debit usluge je jednostavno. Na šalteru svoje banke, možete da popunite UNICEF Ovlašćenje za Direct Debit uslugu i tako potvrdite svoju posvećenost sreći naše dece. Garanciju za sigurnost ovakvog ulaganja u decu predstavlja 68 godina rada UNICEF-a u Srbiji, i generacije dece kojima je ova organizacija obezbedila lepše detinjstvo i bolju budućnost.

Članak se nastavlja posle reklama

Direct Debit usluga za podršku UNICEF-u može se realizovati u sledećim bankana: Komercijalna banka, Banca Intesa, Banka Poštanska štedionica, Eurobank Srbija, Raiffeisen bank, UniCredit bank, Vojvođanska banka.

Ne zaboravimo da smo potrebni našoj deci. Ona se ugledaju na nas. Naučimo ih da budu ljudi. Zamislite novi dan u kojem ćete moći da kažete – Danas sam učinio nešto važno.

Tagovi: