Novi sjaj za istorijske znamenitosti

by | mart 12, 2015

Spomenici kulture u deset gradova širom Srbije ovog proleća zablistaće punim sjajem zahvaljujući društveno odgovornoj kampanji koju je pokrenula kompanija Unilever Beograd. Akcija „Cif čisti Srbiju“ nastavak je prošlogodišnje veoma uspešne kampanje i ove godine započeće 17. marta.

foto: PR

foto: PR

Akcija „Cif čisti Srbiju“ nastavak je prošlogodišnje veoma uspešne kampanje i ove godine započeće 17. marta. u Kragujevcu kada će specijalni Cif tim očistiti i urediti spomenik Vuku Karadžiću. Kao i u prethodnoj kampanji i u ovoj će deo prihoda od prodatih sredstava za održavanje higijene iz palete Cif biti izdvojen za čišćenje spomenika.

„Realizujući prošlogodišnju kampanju dobili smo brojne pozitivne reakcije i pozive iz velikog broja gradova u Srbiji da akcija bude sprovedena kod njih, što je bio znak da smo zaista uradili pravu stvar. Kada jedna društveno odgovorna aktivnost ima takve rezultate, onda je sasvim logično da bude nastavljena“, rekao je g. Ljubomir Milošević, direktor Unilevera Beograd d.o.o. i naglasio: „Kompanija Unilever, kao globalni lider na tržištu robe široke potrošnje, ima obavezu da se kroz aktivnosti koje unapređuju kvalitet života u lokalnoj sredini oduži svim građanima na poverenju i ponosan sam na to što ćemo ovom akcijom ulepšati jedan značajan deo naše kulturne baštine.“

foto: PR

foto: PR

Članak se nastavlja posle reklama

Tokom marta, aprila i maja će u sklopu ove jedinstvene kampanje biti očišćeni spomenici kulture u Nišu, Kragujevcu, Subotici, Kikindi, Paraćinu, Despotovcu, Vranju, Požarevcu i Kruševcu dok će svi posetioci internet stranice www.cifcistisrbiju.rs i Facebook stranice Cifcistisrbiju moći da glasaju za još jedan spomenik, koji će na osnovu najvećeg broja glasova biti uvršten u kampanju. Zbog izuzetene osetljivosti radova na spomenicima kulture, u akciju su od samog početka uključeni i profesionalni konzervatori Miroljub Stamenković i Slobodan Savić, akademski vajari, konzervatori i profesori na Fakultetu primenjene umetnosti.

„Ova inovativna akcija je po mnogo čemu posebna, jer u njenom fokusu nije samo o čišćenje, već i motivacija i podizanje svesti svih građana da promene svoj odnos prema kulturi sa jedne i higijeni u zajednici sa druge strane. Drago nam je da je kompanija Unilever prepoznala značaj kulturno-istorijskih spomenika i dala svoj doprinos njihovom očuvanju“, rekao je g. Miroljub Stamenković, konzervator, profesor na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu i dodao: „Kao što vodimo računa o čistoći u našoj kući ili stanu, moramo da mislimo i na opšta dobra, a naročito na spomenike kulture koji nas najdirektnije vežu za našu istoriju i tradiciju.“

Radove na čišćenju svih spomenika izvodiće kompanija Mopex, pod stručnim nadzorom konzervatora, a spomenici će biti tretirani posebno pripremljenim sredstvima propisanim strogim pravilinicima o konzervaciji i zaštiti materijala. Više informacija o kampanji možete pronaći na internet stranici cifcistisrbiju.rs.

Članak se nastavlja posle reklama

Tagovi: