Što viša štikla, to niži IQ?
Pre nekoliko godina objavljena je zanimljiva studija u kojoj je objašnjeno kako samo na osnovu izgleda nečijih cipela možete prepoznati ličnost te osobe.
Tako smo naučili da patike nose osobe sa kojima je lako napraviti dogovor, šarena obuća je rezervisana za pričljive, otvorene osobe, čizmice do članaka za one agresivne, a cipele na štiklu najbolje odgovaraju mirnim ličnostima. Uprkos ovim zaključcima, najnoviji članci na ovu temu tvrde da žene koje na radnom mestu nose cipele na visoku štiklu ostalim kolegama uglavnom deluju površno i neinteligentno.
Pravilo je jednostavno: što viša štikla, to manja inteligencija.
No, nemojte se brinuti drage dame, ova opaska je samo jedna neosnovana predrasuda.
Pitanje koje sve brine glasi da li bi ambiciozne dame koje se bave naukom i inženjerstvom trebalo uopšte da nose visoke štikle. To jest, da li je za njih nužno da uopšte obraćaju pažnju na svoj izgled ili im je inteligencija dovoljna. Sa druge strane, u sferama u kojima nije tako čudno sresti ženu– u makretingu, društvenim naukama, odnosima s javnošću – visoke štikle se smatraju sasvim uobičajenim elementom njihovog poslovnog stajlinga. Sve u svemu, trendovi su se promenili, ali odnos muškaraca prema štiklama ipak nije. I dalje se „tip-top“ obučene žene koje prate modu i vole visoke potpetice smatraju manje inteligentnim, a PR posao manje važan.
Ukratko, na mnogim radnim mestima i dalje se smatra da lepo obučena žena nešto krije svojim izgledom, a to „nešto“ se uglavnom definiše kao manjak inteligencije. To znači da žene koje provode vreme misleći na svoj izgled dobijaju manje poštovanja.
Sa druge strane, niko ne voli zapuštene žene, urednost se smatra osnovnim elementom bontona i skoro svim damama se savetuje da na poslu stave makar malo šminke jer tako izgledaju profesionalnije. Liči li vam to na mač sa dve oštrice? Nama definitivno liči.
Zbog pritiska kolega sa posla, određene grupe žena u Americi počele su da dolaze na posao sasvim nonšalantno obučene. Umesto poslovnih haljina nabacile su farmerice, umesto salonki sandale. Dakle, otišle su u krajnost, čisto da vide da li će ih njihove kolege sada uzeti za ozbiljno. Ali, pitanje je da li će im ovaj projekat uspeti.
Na vama, predstavnicama novije generacije mladih poslovnih žena, ostaje da rušite davno iskonstruisane stereotipe. Morate objasniti ljudima da 15 sekundi koliko vam je potrebno da ujutru stavite maskaru neće promeniti svet, niti će vas degradirati na bilo koji način. Ista stvar je i sa cipelama na štiklu. Nije ničiji problem da li su one dobre za vaša stopala i koliko možete u njima da izdržite. Same ćete se pobrinuti za to. Odabraćete one stabilne, sa fleksibilnim đonom i od kvalitetnog materijala, i staćete ponosno uz svoje kolege, makar ih to učinilo daleko nižim od vas.
Zato, ne plašite se svog modnog izraza, slobodno ga istaknite. Mi smo tu da vam pomognemo u tome i nadamo se da ćemo uspeti. Konzervativni i šovinistički stavovi ne bi trebalo da vas plaše, već da vas motivišu da guteate dalje. Da napredujete i odete daleko na tim svojim visokim potpeticama.