3 ključne osobine uspešnih ljudi
Pogledajte savete Dejla Karnegija kako da postanete uspešni a da pri tome poštujete i pomažete drugima.
Odrastajući u malom mestu u Misuriju, Dale Carnegie je uprkos svojoj povučenosti, uspeo da motiviše sebe da postane jedan od legendarnih motivacionih besednika i govornika. Osnovao je Dale Carnegie Institute na kom svi zainteresovani mogu da prevaziđu svoje nesigurnosti i nauče načine poslovanja koji će ih dovesti do uspeha.
Objavljena 1937. njegova knjiga „How to win friends and influence people“ postala je jedna od najuticajnijih motivacionih knjiga u istoriji, postavljajaću pitanje koje se tiče svih nas: „Kako se slažete sa drugim ljudima“?
Oni ne osuđuju, ne žale se i ne kritikuju
Kada komuniciramo sa ljudima, moramo da se setimo činjenice kako ne komuniciramo sa ljudima koji razmišljaju samo logički, već sa bićima koja poseduju emocije, koja vrve od predrasuda i koje motivišu ponos i sujeta. Kritika itekako utiče na ljudske emocije, i to kod većine u krajnje negativnom obliku, terajući ih da odustanu, a neke čak vodi i u samoubistvo.
„Svaki čovek može da kritikuje, naređuje i žali se, i većina na tome i radi. Potreban je karakter i samokontrola da biste opraštali i razumeli. Umesto što osuđujete svoju decu, porodicu, prijatelje ili kolege“, Carnegie savetuje da pokušate da pokažete razumevanje za njihova dela. To će vam donesti mnogo više – toleranciju, saosećanje i ljubaznost.
Oni izražavaju iskreno razumevanje
Velika tajna pri razumevanju ljudi, jeste prepoznati da su ljudi vođeni željom da budu bitni, da budu cenjeni i sjajni. To su govorili i mnogi filozofi, od Sigmunda Froyda do Johna Daveya. Način na koji razmišljamo o sebi kao o više ili manje bitnim osobama, je ono je što nas razlikuje od ostalih – za nekoga je to da vozi najnoviji auto, za druge to je uticaj koji imaju na svoju decu, ili je samo trud koji čini za opšte dobro čovečanstva. Neki ljudi će otići u krajnost (kriminal, ludilo) da bi postigli to osećanje. Zato zamislite šta možemo da pružimo iskrenim razumevanjem.
Oni bude u drugima želju za nečim većim
Onaj ko može da probudi u drugima želju za napretkom i nekim većim ciljem, može da osvoji ceo svet, napisao je Harry A. Overstreet u svojoj knjizi „Kako uticati na ljudsko ponašanje“. Carnegie opisuje jedan primer: „Ako ne želite da vaše dete počne da puši, ne pridikujte mu i ne govorite šta su vaše želje; ukažite mu na to da ga cigarete mogu ometati u tome da osnuje pobednički košarkaški tim“.
„Jedini način da utičete na druge ljude jeste da razgovarate sa njima i pomognete im da dobiju ono što žele“, savetuje Carnegie. Njuticajniji ljudi su oni koji mogu da poistovete svoje lične ciljeve sa ciljevima i stavovima drugih ljudi, inspirišući ih da deluju tako da ostavare svoja lična interesovanja.