Bez ovih 10 sposobnosti nikada nećete biti uspešni…

by | avgust 20, 2015

Svako od nas teži da bude uspešan u profesiji koju je odabrao. Često ni ne slutimo da uz pomoć svakog našeg odabira i uspešno rešenog problema razgrađujemo svoje ličnosti i dobijamo nove sposobnosti.

Foto: Gulliver/Thinkstock

Foto: Gulliver/Thinkstock

Možda vam određene sposobnosti neće biti prevashodno vezane za karijeru, već ćete od njih imati koristi u privatnoj sferi života. Predstavljamo vam deset univerzalnih sposobnosti pomoću kojih, ukoliko ih savladate, imate velike šanse da napradujete u karijeri, ali i drugim sferama života.

1. Organizacione sposobnosti
Organizacija je vrlo bitna ukoliko želite da budete uspešni. Pomoći će vam da prihvatite i savladate nadolazeće situacije i probleme, a kolege će uvideti da mogu da se oslone na vas. Ova sposobnost će vam ponuditi daleko vise od završavanja poslova na vreme. Naime, uz nju ćete biti u mogućnosti da odradite primarne zadatke i suočite se sa svim poteškoćama na koje možete da naiđete.

2. Mogućnost pregovaranja
Ukoliko težite da budete uspešni, uvidećete da je pregovaranje izuzetno bitno, a zajedno sa upornošću i sugurnošću uspeh je zagarantovan. Pregovaranje je od velike važnosti kako u poslovnom, tako i u privatnom svetu jer ćete moći više da postignete na kraju dana. Naravno, u poslovnom svetu, to znači napredovanje i povišice, a u privatnom mir u kući i osećaj ravnoteže.

Članak se nastavlja posle reklama

Pročitajte i… 10 najčešćih predrasuda o uspešnim ženama

3. Dobra komunikacija
Bez obzira kojom profesijom se bavite i koja je vaša pozicija, morate znati da je dobra komunikacija put ka uspehu. Savlađivanje ove sposobnosti omogućiće vam bolju komunikaciju sa klijentima i dobru konekciju sa kolegama. Kako svako od nas ima nešto u čemu nije vičan, postoje osobe kojima česta, poslovna komunikacija nije jača strana, a naš savet njima jeste da odaberu komunikaciju koja njima najviše odgovara, bilo da se radi o komunikaciji lice u lice, elektronskoj ili putem telefona, pa da polako usavršavaju i druge vidove kontakta kako bi što rasterećeniji uspešno obavljali svoj posao.

4. Sposobnost emocionalne inteligencije
Emocionalna inteligencija bitna je jer vam omogućava da se približite ljudima i da, u određenim situacijama, saosećate sa njima. Empatija je ključna ukoliko se vaša radna sredina sastoji od više ljudi. Jedan od načina da razvijete svoju emocionalnu inteligenciju jeste da probate da se postavite na mesto osobe sa kojom želite ovaj vid konekcije.

Članak se nastavlja posle reklama

Pročitajte i… Multitasking: Da li i vi na poslu obavljate nekoliko zadataka istovremeno?

5. Sposobnost donošenja ključnih odluka
Sposobnost donošenja ključnih odluka kod uspešnih ljudi omogućava pronalaženje i rešavanje problema na što kreativniji i produktivniji način. Ova sposobnost pomoćiće vam da se suočite sa situacijom brzo i efikasno, što će zasigurno biti pozitivno prihvaćeno u vašem poslovnom kolektivu.

Članak se nastavlja posle reklama

6. Sposobnost da se fokusirate
Sposobnost da se fokusirate na duži vremenski period svakako nije lako steći i zadržati, ali je ključno na duže staze. Zahvaljujući njoj, odredićete prioritete kako je najbolje i delovati na način koji je odgovarajući. Dobra sposobnost fokusiranja na postavljeni cilj daće vam sigurnost i sprečiti vas da skrenete sa željenog puta.

Pročitajte i… Ovo nikada nećete čuti od uspešne žene!

7. Sposobnost rada u grupi
Sposobnost rada u grupi je ključna gotovo u svakoj profesiji, ali i korisna u svakodnevnom životu. Dobra komunikacija i sposobnost rada u grupi omogućavaju uspešniju saradnju i efikasnije rešavanje poslovnih situacija. Samim tim, ukoliko samo jedna osoba nije vična da radi u grupi ona može da uspori rad celog kolektiva i drastično smanji produktivnost.

8. Sposobnost balansiranja
Dobar balans vam omogućava da stvari sagledate racionalno i da rešavate problem na najbolji način sagledavši ga iz svake perspektive. Sposobnost održavanja dobrog balansa je od velike važnosti kako za vaš poslovni, tako i za privatni život.

Pročitajte iKako da napredujete na poslu?

Članak se nastavlja posle reklama

9. Sposobnost samopouzdanja
Razumljivo je da samopouzdanje ne može u svakom momentu da nam bude na maksimalnom nivou. Ono je nešto na čemu konstantno treba raditi. Način na koji možemo da povećamo svoje samopouzdanje jeste učenje govora tela, ali i uspešno odrađeni poslovi, koji će našoj reči dati težinu i, samim tim, određenu sigurnost u komunikaciji.

10. Sposobnost analize i istraživanja
Možda najbitnija sposobnost od svih do sada navedih jeste upravo analiza podataka i informacija. Dobra analiza pomoćiće vam da odaberete pravi put u rešavanju problema, a sa dobrim istraživanjem uspešno rešavanje situacije je zagarantovano.

Tagovi: