Ne verujte „zvezdicama“ na hotelima!
Broj „zvezdica“ koje ima neki hotel nije garancija da će turista dobiti ono što očekuje, jer jedino pravo merilo kvaliteta i usluge smeštaja jeste – cena.
Nigde u svetu usluga i kvalitet hotela nisu standardizovani, pa nisu retka razočaranja turista kada negde otputuju na odmor i odsednu u „smeštaju iz pakla“.
„Hotelijeri u suštini nikoga ne varaju, jer zvezdice uvek ispunjavaju propisane standarde, ali standard i kvalitet nisu isto“, kaže Georgi Genov, direktor Udruženja hotelijera i restoratera Srbije HORES.
„Naši hoteli ispunjavaju uslove koje postavi Ministarstvo turizma u smislu kvadrature sobe, širine hodnika, posedovanja lifta i slično, ali naša kategorizacija ne posvećuje pažnju kvalitetu posteljine, nameštaju, osoblju… Bez obzira na to što su neke sobe veće od drugih, gostu nije svejedno kada u sobi krevet krcka, dušek je propao, a etison je uflekan“, rekao je.
U svetu već nekoliko decenija hotelijeri pokušavaju da uvedu standardizaciju. U našoj zemlji se to radi od 1994. godine.
Svetska turistička organizacija je utvrdila standarde za hotele sa četiri i pet zvezdica. Evropska asocijacija hotelijera HORTREK uradila je standarde za kategorizaciju hotela, a pravilnik su radili direktori hotela a ne birokrate iz vlade.
Ovu kategorizaciju prihvatilo je 15 zemalja, a čitav sistem se zasniva na sakupljanju poena:
1. Ne verujte sajtovima, jer su mnoge recenzije lažne, naročito na portalima koji uzimaju procenat od hotela.
2. Zvezdice nisu merilo kvaliteta, već standarda.
3. Gradski hotel birajte prema lokaciji, povezanošću sa gradskim prevozom ili parkingom.
4. Hotel za odmor birajte prema usluzi i blizini plaže, odnosno skijalištu.
5. Cena je najbolje merilo usluge i kvaliteta hotela. Ukoliko je hotel na popustu, neće nuditi istu uslugu kao za punu cenu.