Akcija ŠTA TRENIRAŠ: Predstavljeno 50 SPORTOVA
Gotovo pedeset nacionalnih Saveza sportova okupilo se ovog vikenda na Adi Ciganliji u okviru akcije „Šta treniraš?“, predstavivši sportove za rekreaciju, trening ili slobodno vreme.
Akciju je pokrenuo Coca-Cola Sistem (Coca-Cola Hellenic i Coca-Cola kompanija) sa organizacijom ADFOR – Dečiji Forum, uz aktivnu podršku Ministartstva omladine i sporta i brojnih partnera poput Republičkog zavoda za sport, Sportskog Saveza Srbije, Narodne kancelarije, Ade Ciganlije i Unicef-a, sa ciljem motivisanja prvenstveno školske dece i omladine, ali i svih ostalih, da se aktivnije uključe u rekreativne sportske aktivnosti.
Pokazavši prisutnima da je svakodnevna rekreacija preduslov zdravog i aktivnog načina života, brojni posetioci i predstavnici javnog života i sporta, svojom podrškom su ukazali na važnost rekreativnog bavljenja sportom. Pored upoznavanja sa različitim sportskim aktivnostima i njihovim karakteristikama, prisutni su bili u prilici i da provere kondiciju i zdravstveno stanje, kao i da čuju savete o ishrani i fizičkim aktivnostima prilagođenim trenutnoj fizičkoj spremnosti.
„Istraživanje koje smo sproveli 2008. godine u saradnji sa Zavodom za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanje, pokazalo je da učešće u školskom sportu u Srbiji uzima 15 odsto učenika, dok je čak 85 odsto neangažovano. Ovi rezultati su nam poslužili kao osnova za realizaciju Akcionog plana Strategije razvoja sporta i Strategije za mlade, koje promovišu zdrave stilove života, te između ostalog podrazumevaju i organizovanje različitih sportsko-rekreativnih manifestacija koje će mladima pomoći da prepoznaju sport koji im najviše odgovara, a samim tim i da se aktivnije uključe u rekreativne aktivnosti“, istakao je Vojislav Tabački, pomoćnik ministra Ministarstva omladine i sporta Republike Srbije.
Današnja akcija samo je prva u nizu akcija koje će Ministarstvo sporta i omladine, Coca-Cola Sistem, organizacija ADFOR – Dečiji Forum i ostali partneri sprovesti po celoj Srbiju, u cilju motivisanja školske dece i omladine, ali i svih ostalih, da se aktivnije uključe u rekreativne sportske aktivnosti. Na gotovo pedeset štandova predstavljeni su sportovi poput karatea, fudbala, ragbija, biciklizma, pikada, jedrenja i bridža, ali i oni egzotični i manje poznati kao što su softball, skyball, korfball i savate.
Milica Stefanović, predstavnik Coca-Cola Sistema istakla je da ova kompanija tradicionalno podržava aktivni životni stil: „Radost upoznavanja rekreativnih sportskih aktivnosti sa nama su podelili vrhunski stručnjaci iz različitih sportskih oblasti, ali i veliki broj mladih koji su se odazvali ovoj akciji. Drago nam je da je Ministarstvo prepoznalo našu ideju da mlade naraštaje inspirišemo da u svakodnevne aktivnosti uključe i rekreativno bavljenje sportom kao važan aspekt zdravog načina života“. Ona je dodala da Coca-Cola Sistem ima već poznatu vezu sa sportom, te da će nastaviti sa promocijom vrednosti koje vode aktivnom načinu života i razvijanju zdravih životnih navika.
Da podsetimo, istraživanje pod nazivom Istraživanje stanja u obrazovno-vaspitnim ustanovama u Srbiji u vezi sa školskim sportom, koje je Ministarstvo omladine i sporta sprovelo 2008. godine u saradnji sa Zavodom za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanje, pokazalo je da deca i mladi u osnovnim i srednjim školama u Srbiji nemaju raznovrstan izbor sportova i rekreativnih aktivnosti, te se sportom bave uglavnom talentovana deca. Pomenuto istraživanje je pokazalo da su najzastupljeniji sportovi u školama odbojka, košarka i rukomet, te je zato jedan od ciljeva akcije „Šta treniraš?“ uljučivanje što većeg broja Nacionalnih sportskih saveza u školski sport, kako bi se motivisali i oni mladi koji su do sada bili nezainteresovani i nedovoljno aktivni.