Beleške iz redakcije: Pomama za zdravom ishranom – koliko daleko smo spremni da idemo?
Kada sam pročitala informaciju da čuveni proizvođač čokolade Hershey – kompanija koja je na američkom tržištu lider u prodaji čokolade već više od 120 godina – od avgusta počinje da proizvodi proteinske štanglice od govedine (protein beef bars) pomislila sam da nešto nisam dobro razumela.
Ipak, greške nema – upravo je stigao ultimativni dokaz o tome da je zdrava ishrana postala „must“ te da je i Hershey podlegao paleo-trendu koji „drma“ SAD snagom koju možemo uporediti sa poplavom hrono-recepata kod nas.
Paleo-trend uzdiže na pijedestal namirnice bogate proteinima. Iskreno, kao nekadašnji vegetarijanac, i dalje osećam averziju prema principima ishrane koji propagiraju pojačan unos proteina, a ni oprečna medicinska tumačenja nisu mogla da me uvere da je to zdravo. Ali, čak i svi vi koji zaista volite meso i dajete mu prednost u ishrani, da li biste, u trenucima kada poželite desert, mogli da se zamislite kako, umesto čokolade, zadovoljno žvaćkate govedinu sa mangom, brusnicama ili kinojom?
Stvarno, koliko smo daleko spremni da idemo kada je zdrava ishrana u pitanju? I – koliko smo dugo spremni da taj jedan food trend bude naš način ishrane? Zapravo, možda je i dobro što se trendovi tako često menjaju, jer tako ako jedne sezone konzumiramo samo proteine i „zdrave masnoće“ sledeće ćemo ipak dati prednosti kompleksnim ugljenim hidratima, a naredne vlaknima… Pa će posmatrano tokom, recimo, jedne decenije naša ishrana biti prilično izbalansirana.
A mogli bismo sasvim jednostavno da sve to poslužimo na jednom tanjiru tokom svakog obroka. Ali, to nije u trendu…