Beleške iz redakcije: Pomama za zdravom ishranom – koliko daleko smo spremni da idemo?

by | maj 5, 2016
Jasmina mala

Jasmina Ubiparip, zamenica glavne i odgovorne urednice magazina „Lepota i zdravlje“

Kada sam pročitala informaciju da čuveni proizvođač čokolade Hershey – kompanija koja je na američkom tržištu lider u prodaji čokolade već više od 120 godina – od avgusta počinje da proizvodi proteinske štanglice od govedine (protein beef bars) pomislila sam da nešto nisam dobro razumela.

Ipak, greške nema – upravo je stigao ultimativni dokaz o tome da je zdrava ishrana postala „must“ te da je i Hershey podlegao paleo-trendu koji „drma“ SAD snagom koju možemo uporediti sa poplavom hrono-recepata kod nas.

Foto: PR / hersheys.com

Foto: PR / hersheys.com

Paleo-trend uzdiže na pijedestal namirnice bogate proteinima. Iskreno, kao nekadašnji vegetarijanac, i dalje osećam averziju prema principima ishrane koji propagiraju pojačan unos proteina, a ni oprečna medicinska tumačenja nisu mogla da me uvere da je to zdravo. Ali, čak i svi vi koji zaista volite meso i dajete mu prednost u ishrani, da li biste, u trenucima kada poželite desert, mogli da se zamislite kako, umesto čokolade, zadovoljno žvaćkate govedinu sa mangom, brusnicama ili kinojom?

Članak se nastavlja posle reklama

Stvarno, koliko smo daleko spremni da idemo kada je zdrava ishrana u pitanju? I – koliko smo dugo spremni da taj jedan food trend bude naš način ishrane? Zapravo, možda je i dobro što se trendovi tako često menjaju, jer tako ako jedne sezone konzumiramo samo proteine i „zdrave masnoće“ sledeće ćemo ipak dati prednosti kompleksnim ugljenim hidratima, a naredne vlaknima… Pa će posmatrano tokom, recimo, jedne decenije naša ishrana biti prilično izbalansirana.

A mogli bismo sasvim jednostavno da sve to poslužimo na jednom tanjiru tokom svakog obroka. Ali, to nije u trendu…

Tagovi: