Kako psiholozi objašnjavaju opsesiju jednorozima, sirenama i duginim bojama
Verovatno ste zapazili opsesiju svime što ima veze s jednorozima – u modi, ishrani, kozmetici…. Ako nigde drugde, mogli ste to primetiti na instagramu.
Piše: Jasmina Ubiparip
Lično, prvo sam bila uverena da je u pitanju trend raširen među mlađom populacijom. Jer, drugarice moje kćerke, tinejžerke, odjednom su postale opsednute svime što na sebi ima lik jednoroga. Majice, sveske, blokčići, maske za mobilni… Jednorozi svuda. Mada, one i ne koriste srpsku reč, već englesku („Awww, unicorns!“), što samo podvlači činjenicu da je u pitanju globalni trend. (Iskreno, nekoliko puta sam sam zapitala da li uopšte i znaju da se na srpskom ovo mitsko biće – simbol lepote, snage, čarolije i nevinosti – zove jednorog.)
Vrhunac mog zaprepašćenja izazvale su figurice My Little Pony s repom sirene. Pola konj – pola sirena? Tek sam kasnije shvatila da postoji objašnjenje za to.
Međutim, jednom kada su mi tinejdžerke skrenule pažnju na jednoroge, počela sam da ih viđam svuda – od H&M-a do Claire’sa. Ipak, ponajviše sam jednoroge viđala na instagramu. I to NE na tinejdžerkama!
Zahvaljujući instagramu, sada znam da je trend jednoroga usko povezan s trendom sirena i da je sve to zajedno obojeno duginim bojama i posuto hiljadama šljokica.
Primetila sam da je totalno u trendu napraviti „mermaid toast“ – tj. tost sa namazima u duginim bojama, da je neophodno u svom neseseru imati barem jednu četkicu sa drškom u obliku jednorogovog roga, a ako smo baš hrabre, možemo i kosu obojiti u neku od pastelnih boja. Kosa, naravno, treba da bude što duža, i onda smo – skoro pa prave sirene. Bez obzira na to što nismo tinejdžerke, već žene u svojim dvadesetim, tridesetim…
Možete li da zamislite kakav utisak to ostavlja na mene koja sam odrasla ložeći se na punk estetiku i slušajući prilično žestoku rokenrol muziku?
Zato sam se zainteresovala kada sam naišla na tekst, na portalu byrdie.co.uk, u kojem psiholog objašnjava otkuda među (odraslim!) ženama to girly ludilo, ta opsesija mitskim stvorenjima.
Psiholog Pol Bakli za byrdie.co.uk objasnio je da ono što nas najbliže okružuje ima na nas najveći uticaj. Velike, globalne teme, koje su realno važne, poput feminizma, globalnog zagrevanja, politike, ne utiču direktno na nas. Da, verovatno jesmo zabrinuti u vezi s pitanjem šta će nam doneti klimatske promene, ali ipak svakodnevne brige većine nas kreću se oko onoga što se dešava u našem životu i najbližem okruženju. Od globalnih pitanja snažnije nas pogađaju svakodnevni problemi poput izgubljenih ključeva, ispita na fakultetu koji nikako da položimo, gužve u gradskom prevozu… Bakli stoga objašnjava unicorn trend sledećim rečima: „Taj detinjasti trend zapravo je eksapizam. Ljudi traže utehu. Psihološki je teško razmišljati i brinuti. To zahteva da uložimo napor. Zbog toga ljudi kupuju proizvode koji ih podsećaju na mistična bića, zemlju fantazije – to je način da se pobegne od realnosti. Naravno, velike kompanije, jednom kada uoče trend, taj trend dodatno ‘podgevaju’ svojim marketinškim aktivnostima.“
Naravno, teško da će nam se po glavi vrteti crne i teške misli dok četkicom u obliku jedorogovog roga nanosimo hajlajter u duginim bojama. Ali, da li će se, dok smo mi u zemlji fantazije, naši problemi rešiti sami od sebe?
Teško.
http://gph.is/12hAq8F
Zapratite nas na Viberu! Učestvujte u kreativnim razgovorima i prvi čitajte najinteresantnije vesti sa portala “Lepota i zdravlje” >>> http://www.viber.com/lepotaizdravlje