Libresse kampanja #PružiRuku: Rušenje tabua koji sputavaju žene!
U Srbiji, karcinom grlića materice je, posle karcinoma dojke, najčešća maligna bolest žena. O ovom problemu se neretko ćuti.
U 2002. godini, sa 1 089 novih slučajeva i stopom incidencije od 27,2 na 100 000 žena, Centralna Srbija je bila na prvom mestu u Evropi. Od tada zahvaljujući naporima za uvođenje organizovanog skrininga, incidencija karcinoma grlića materice se smanjuje, ali je prema izveštajima od 2018. godine, Srbija, sa incidencijom od 20.3 na 100 000 žena i dalje među prvih pet zemalja Evrope.
Prema podacima Registra za rak Instituta za javno zdravlje Srbije „Dr Milan Jovanović Batut“, u toku 2017. godine otkriveno je 1124 nova slučaja karcinoma grlića materice. Standardizovana stopa mortaliteta iznosila je 7,4 na 100.000 žena, što je peti po redu uzrok umiranja od svih malignih tumora kod žena u Srbiji, posle raka dojke, pluća, kolona i pankreasa.
Starosna distribucija karcinoma grlića materice ranije je pokazivala tipičan porast posle 30 godina, sa vrhom učestalosti kod žena starosnih grupa od 45 do 49 i 70 do 74 godine. Poslednjih godina vrh u obolevanju pomera se prema mlađim starosnim grupama.
Karcinom materice: Faktori rizika
Pokazano je da premaligne i maligne promene grlića materice mogu biti udružene sa različitim faktorima rizika. Verovatno je da što je duža i češća izloženost ovim faktorima, rizik za nastanak patoloških promena grlića postaje sve veći. Činioci koji povećavaju rizik za nastanak ovih promena uključuju: izvesne genitalne infekcije, pre svega infekcija Humanim papiloma virusima, hemijsku karcinogenezu, sekusalne navike, način života, kao i faktore vezane za muškog partnera.
#PružiRuku: Rušenje tabua
Brend proizvoda za intimnu higijenu i negu žena Libresse, koji je u vlasništvu vodeće svetske kompanije za proizvodnju proizvoda za higijenu i očuvanje zdravlja Essity, posvećen je rušenju tabua koji sputavaju žene. Prošle godine je predstavljena kampanja #pričeiznutra, u okviru koje je brend Libresse udahnuo život pričama na teme koje su vrlo uobičajene, ali često ostaju neispričane i nezapažene u našem društvu, poput spontanog pobačaja, tretmana plodnosti, menopauze, prve menstruacije, porođaja, pa čak i endometrioze. Pomoću kampanje #pričeiznutra brend je želeo da podstakne žene da podele svoja iskustva, nadajući se da možemo više da naučimo jedna od druge, čineći da se ljudi osećaju kao da nisu sami, stvarajući time empatičnije društvo.
Nakon uspeha aktivacije #pričeiznutra, danas Libresse sa ponosom najavljuje svoju najnoviju kampanju #PružiRuku, kojom skreće pažnju na rak grlića materice, bolest koja se javlja često i pogađa veliki broj žena širom sveta. Iako u Srbiji najmanje jedna žena dnevno umre, a četiri se razbole od raka grlića materice, tek svaka peta žena ide na redovne preglede svake godine. I danas mnogi potcenjuju važnost redovnih ginekoloških pregleda, koji predstavljaju jednostavan način za rano otkrivanje ove bolesti i sprečavanje njenog daljeg napredovanja, čime se povećavaju šanse za uspešni oporavak.
Život može potpuno da se promeni kada se dijagnostikuje rak grlića materice i kada počne lečenje. Vrlo često se javlja čitav niz različitih briga, misli i osećanja. Neke potpuno savlada sama vest, osećaju se posramljeno ili postiđeno, dok su druge potpuno ravnodušne, kao da se sve to događa nekome drugom. Govoreći na osnovu prethodnog iskustva, kada im se dijagnostikuje rak grlića materice, žene će učiniti sve da izbegnu razgovor – a kamoli preventivne mere.
Ćuti se o reproduktivnom zdravlju, posebno o HPV (humanom papiloma virusu) i raku grlića materice. Treba reći da je HPV virus toliko rasprostranjen da je većina odraslih ljudi (oko 70%) nekada u svom životu imala HPV infekciju. Glavni razlog za izbegavanje ove teme je strah da će ih partneri doživljavati kao promiskuitetne ili da će ih osuđivati.
Libresse ide korak dalje i donira deo sredstava od prodaje svakog Libresse proizvoda za podršku ženama koje se bore sa rakom grlića materice.
U periodu od 1. aprila do 31. maja 2021. kupovinom bilo kojeg Libresse proizvoda biće donirano 3,3 RSD Udruženju građana Ženski centar „Milica“ za pomoć ženama obolelim od raka grlića maternice. Od prikupljenih sredstava finansiraće se rad Nacionalnog centra Milica kroz pružanje iskustvene podrške i stručnih konsultacija sa lekarima, putem telefona, online platforme i lično kao i ostali urgentni vidovi podrške ženama obolelim od raka grlića materice dok prolaze kroz proces lečenja.
Ovim projektom želimo da pružimo podršku svim ženama kojima je dijagnostikovan rak grlića materice i da eliminišemo sram i stigmu povezane sa ovom bolešću. Pored toga, takođe želimo stalno da ističemo važnost preventivnih zdravstvenih pregleda, čime se povećavaju šanse za rano dijagnostikovanje i smanjuje rizik od smrtnog ishoda. Nadamo se da ćemo moći da nastavimo da razbijamo tabue u društvu, utičući pozitivno na svet i pomažući onima kojima je pomoć potrebna.
#PružiRuku je jedna od mnogih namenskih aktivnosti koje su deo dugoročnog programa, projekta V. Projekat V je inicijativa koja pokreće promene i podržava intimni život žena na globalnom nivou. On prevazilazi naše proizvode i kampanje i učvršćuje korake koje preduzimamo ne samo kako bismo podigli svest o važnim temama, već i kako bismo omogućili da postupamo u skladu sa njima.
Libresse se neće zaustaviti sve dok svi tabui ne budu uklonjeni iz društva i dok sve žene ne budu mogle da žive bez straha.