Budi U TRENDU, pošalji UNICEF čestitku
Da li šaljete novogodišnje čestitke? Malo je onih koji to i dalje čine jer su telefonski poziv, SMS i Internet lakši i brži način da nekome poželite sreću. Međutim, napravite izuzetak i pošaljete UNICEF čestitke kako biste pomogli deci širom sveta.
UNICEF ove godine proslavlja 60 godina rada na programu prodaje svojih čestitki. Ovaj jubilej obeležiće zajedno sa svojim partnerima iz celog sveta, posebnom kampanjom pod nazivom „Čestitke pune života“.
Tim povodom, UNICEF Srbija će u decembru organizovati izložbu čestitki, među kojima će se naći i najlepše čestitke koje su putem organizovanog osnovnoškolskog konkursa, slala deca iz Srbije.
Svake godine 300 novih motiva
U proteklih šezdeset godina, mnogi poznati umetnici dali su svoj doprinos UNICEF-u doniranjem svojih radova koje je UNICEF mogao da koristi ekskluzivno kao motiv za čestitke. U te saradnike spadaju Anri Matis, Šagal, Pikaso, Raul Dafi, Salvador Dali, Pol Kle, Huan Miro i mnogi drugi.
Pored umetnika, brojne poznate ličnosti podržale su promociju i prodaju UNICEF čestitki i poklona. Tako je davne 1961. godine Marlen Ditrih otvorila novogodšnju kampanju, a Džeki Kenedi je svojom izjavom da šalje isključivo UNICEF čestitke, uticala na porast potražnje u Sjednjenim Državama.
Danas, UNICEF širom sveta godišnje proda preko 100 miliona čestitki. Svakog proleća i jeseni kreira se nova kolekcija sa preko 300 novih motiva. Veliki svetski muzeji podržavaju ovu humanu čestitku tako što besplatno štampaju poznate reprodukcije najvećih umetnika.
Sve je počelo crtežom Jitke Samkove
Priča o čuvenim čestitkama počela je 1947. godine. Sedmogodišnja devojčica iz Češkoslovačke, Jitka Samkova, naslikala je crtež koji je poslala na adresu UNICEF-u u znak zahvalnosti za pomoć koju je ova organizacija dala njenom razorenom selu posle Drugog svetskog rata. UNICEF je reprodukovao ovu kreaciju prvo u vidu postera, a zatim kao čestitku. Taj crtež je postao prva čestitka od čije prodaje je prikupljeno 4.200 američkih dolara.
Značaj UNICEF čestitke leži u činjenici da je, upravo uz pomoć sredstava prikupljenih njihovom prodajom, za veliki broj dece širom planete obezbeđena hrana, voda, vakcine, bolnice, škole i krov nad glavom.
Kao rezultat višedecenijskog rada UNICEF-a, položaj dece u svetu je značajno unapređen, a broj smrtnih slučajeva samo u poslednjih 20 godina prepolovljen.
Zato, pored Internert i SMS čestitki, pošaljite i nekoliko UNICEF – prihod ostvaren na taj način namenjen je za pomoć programima koje ova organizacija sprovodi i u našoj zemlji.
(MONDO)