Kako preživeti grešku na poslu?
Shvatite da niko nije savršen i da se svakodnevne greške iznova i iznova dešavaju. Međutim, kada napravite grešku na poslu, bilo da je reč o zaboravljanju važnog sastanka, slučajnom slanju lascivnog mejla šefu umesto najboljem prijatelju, ili prekoračenju roka za obavljanje posla, ona vas može uvaliti u neprilike. U profesionalnom svetu nema bezgrešnih osoba. Sve se to može desiti i najpažljivijima. Predstavljamo vam nekoliko praktičnih saveta kako da preživite kada dođe do ovakve neprijatne situacije.
Dišite
Kada ustanovite da ste pogrešili, pokušajte na trenutak da se smirite. Duboko udahnite i izdahnite i razmislite o onome što ste učinili, kao i o mogućem rešenju. Strah i ostale negativne emocije mogu da pomute vaš zdravi razum i da dovedu do donošenja prebrzih odluka zbog kojih ćete kasnije zažaliti. Ako vas uhvati panika, porazgovarajte sa kolegom kojem možete da verujete.
Priznajte grešku
Nemojte misliti kako šef neće primetiti vešu grešku. Stoga, skupite hrabrosti i preuzmite odgovornost za učinjeno. Izvinite se nadređenom i naglasite kako se to vise neće ponavljati. To ostavlja veći utisak nego bespotrebni izgovori.
Nađite kreativno rešenje
Ukoliko uvidite da je greška velika, pokušajte da smislite kako ćete to da ispravite. Čak i ukoliko vaš šef odluči da sam reši novonastalu situaciju, ovim ćete makar pokazati inicijativu i želju da “popravite” stvar. Svakako je bolje nego da sakrivate problem.
Nastavite dalje
Najbolji način “prelazaka” preko napravljenih grešaka je da nastavite vredno s radom. Vratite sopstvenu sigurnost ulaganjem dodatnog truda u buduće projekte. Želeli vi to ili ne, sada ste u središtu pažnje, pa iskoristite taj trenutak kako bi zablistali.