L&Z INTERVJU x Marina Ognjenović & Tijana Marčićev : Sanjaj, stvaraj i inspiriši

by | oktobar 18, 2023

Priča o „iMade“ i „Like a Therapy Fragrance“ brendovima je, kako kažu, istinita priča o ljubavi prema svojim snovima, o želji koja i danas živi, o nadi koja pomera sve granice, o sreći koju prenose dve prelepe sestre, a porodica ih punih srca ispunjava podrškom. Sa njih dve, Marinom Ognjenović osnivačicom „Like A Therapy Fragrance“ brenda i Tijanom Marčićev osnivačicom „iMade“ eCommerce platforme, razgovarali smo o svim izazovima, uzbuđenjima i prednostima preduzetničkim projektima, kao i podsticajima i podršci koji su bili ključni da njihove ideje uspeju i postanu ono što su danas.

Kako je nastao „Like a Therapy Fragrance“ a kako „iMade“ svet?

M: Nastao je u jednom trenu. Ideja se samo pojavila, ali je tom trenu, kao i svim velikim odlukama, prethodio čitav proces razmišljanja, kako podsvesnih tako i svesnih. I sada kada pogledam iza sebe, shvatam da se ideja o “mirisnoj terapija” razvijala sasvim spontano, godinama, da bih je samo jednog dana, kada sam bila spremna za nju, ugledala.

T: Sve je počelo baš kada sam pomislila da me čeka poslovni predah…Nakon dinamičnog rada u agenciji, moje vreme i pažnju je za tren oka preuzela jedna beba, moja ćerka Una.

Dok sam prolazila avanture novopečene mame i pokušavala da se prilagodim skraćenim rutama kretanja, sve oko mene se usporilo…taman dovoljno da se jedan novi svet rodi.Otkrila sam riznicu malih brendova i što sam više istraživala shvatila sam da joj nema kraja, ali s druge strane mi je smetalo što ih otkrivam nasumično, pomoću društvenih mreža, što ne postoji nikakva struktura ni posebno mesto posvećeno ovakvim brendovima…tada su se upalile sve lampice i tako se rodila ideja za iMADE – online svet koji okuplja najlepše autentične brendove.
Ta ljubav preokrenula je moj život i učinila da se odvažim i krenem u ostvarenje svog sna – da pokrenem svet u kom ćemo od malih brendova napraviti veliki brend.

Gde počinje inspiracija za oba sveta?

M: Inspiracija počinje u mojoj ličnoj pobudi i osvešćenju tempa života u kom sam živela, kao i samoj spoznaji da mi se u jednom momentu suština sakrila iza forme života. Želela sam da se vratim sebi i da zaista uživam u svakodnevnim malim užicima. Odatle je nastao i sam naziv brenda “Like a therapy”.  Dalji razvoj brenda je bio spontani nastavak cele priče, jer su mirisi nešto čemu ne možemo da se odupremo. Oni nas obuzimaju i mi na njih moramo da reagujemo. A ako su mirisi lepi i mi na prvi udah uživamo u onome što smo osetili, naše telo se automatski opušta i mi postajemo srećniji, prisutniji, opušteniji. Upravo u toj ideji leži misija “mirisne terapije” da vas vrati sebi, probudi ljubav i podseti da svakog dana treba da uživamo.

T: Inspiracija počinje u ljubavi prema stvaranju brendova, a kada ti brendovi nastaju iz nečijih snova, ljubavi i posvećenosti onda inspiracija postaje motivacija za razvoj online sveta koji je ovakvim vrednostima posvećen.

Koliko je teško početi projekat od nule i šta to sve podrazumeva?

M: To je kao kada započinjete rad na slici na platnu. Prvo je osmislite u sebi, onda lagano počinjete da beležite šta vam je potrebno da biste tu ideju realizovali, pravite prve kontakte sa dobavljačima, potencijalnim saradnicima. Kada dobijete sve informacije pravite konkretne planove. Najlepši deo celog projekta jeste razvoj samog proizvoda. Od definisanja brifa za parfimere, do razvoja svakog detalja na pakovanju, kako bi konačan doživljaj proizvoda ispunio početnu ideju odakle smo i krenuli. A to je, da čim ugledate kutiju naše mirisne terapije već imate osmeh na licu.

T: Za mene je početak bio najlepši, ono što dolazi posle lepršavog početka je nezgodan deo.  Iscrtavanje kontura IMADE sveta i maštarenje o tome šta će sve on biti je bila predivna faza u kojoj sam neizmerno uživala. Naravno, čim je cela priča izašla iz kutka slatkog sanjarenja i kročila u stvarni svet krenula je luda i nezaboravna preduzetnička rolekorster vožnja.

Uz malo karikiranja, želim da kažem da su poteškoće sastavni deo razvoja bilo koje ideje, ali je svaka od njih neprocenjiva lekcija ili u najmanju ruku test realnosti koji pruža odgovore i smernice za dalje korake. Nije pitanje da li će biti teško, nego koliko rezerve imate onog lepog sa početka da opstanete u svim izazovima koji se nalaze na putu ka vašim zvezdama.

 

Zašto baš mirisi? Koliko vremena je bilo potrebno da uđeš u korak sa svim detaljima oko mirisnih nota i samog procesa nastajanja?

M: Mirisi su se samo nadoveazli na celokupnu ideju filozofije življenja “Like a therapy” i to nekako sasvim prirodno. Obzirom da je ideja celog brenda bila da našim proizvodima na trenutak zaustavimo vreme i pokušamo da se iskreno opustimo i vratimo sebi, mirisi su se samo pojavili kao idealan prenosilac u to stanje. Mirisi su značajan deo ove filozofije. Oni utiču na naše raspoloženje i bude emocije. Često neke uspomene povezujemo sa mirisima i kada ih osetimo, uspomene dolaze. Lepi mirisi doprinose da se osećamo bolje, lepše, srećnije, smirenije, opuštenije…upravo tako sam i donela odluku da ceo brend pretočim u jedno mirisno iskustvo koje će buditi sreću. Kada se ideja o vrsti proizvoda kompletirala, prvo što sam uradila jeste “Google search” i ukucala “izrada mirisnih štapića”. U tom momentu zaista nisam znala ništa o nastajanju ove vrste proizvoda. I tako, korak po korak, istraživanjem došla sam do centra parfemske industrije – grada Grasse na jugu Francuske, gde se prave svi najpoznatiji svetski parfemi. Po stupanju u kontakt sa fabrikom spremila sam tačne brifove za parfimere za svaku mirisnu notu, jer sam znala da želim da svaka nota u sebi nosi energiju određene životne filozofije. Ceo proces, od razvoja mirisa do finalnog proizvoda, trajao je godinu dana. Parfimeri su napravili više uzoraka mirisa za svaku notu. Suženi izbor sam testirala na fokus grupama, da bih na kraju odabrala baš ove 4 mirisne kombinacije koje sam i lanisrala. Svaka autentično opisuje podnevlje inspiracije, a sve se krije u nazivima koje su i poneli – DOLCE FAR NIENTE; HYGGE; ENSO i LA VIE EN ROSE. U tom periodu pronašla sam divne saradnike za svaki deo “terapije” i moram priznati da sam krajnjim izgledom proizvoda veoma zadovoljna.

Koja je tvoja omiljena „Like a Therapy Fragrance“ mirisna nota?

M: Sviđaju mi se sve četiri note, ali u svom prostoru, i poslovo i privatno, imam La vie en rose. Taj miris inspirisan je temom ljubavi, a nastao je kao oda kultnoj pesmi Edit Piaf – La vie en rose. Misija njegove energija je da budi ljubav i nežnost. Iako svi mislie da “rose” znači ruža, istina je da je to “roze” boja, i da je ovo francuski izraz za “gledanje na svet kroz ružičaste naočare”, kao kada smo zaljubljeni. Miris u sebi ustvari ima divnu, prefinjenu notu smokve, koja se prožima kroz sva tri nivoa njegove kompozicije. U isto vreme je sladak i drvenast, svež i nežan. Lično ne volim jake i intezivne mirise u prostoru, već suptilne i nenametljive. Zato mi je La vie en rose idealn za prostor u kome boravim, jer me opušta, inspiriše i daje dah francuske šansone.


Šta je bio okidač za nastanak iMade autentične online platforme i po čemu se ona izdvaja u odnosu na ostale?

T: iMADE je nastao zbog lepote koju nosi lično stvaralaštvo, autentične kreativnosti i truda koji je potreban da se sve to uobliči u jedan mali život koji se zove brend. Zbog toga, volim da kažem da je iMADE mesto neukroćene kreativnosti koje okuplja hrabre sanjare i njihove sasvim lične brendove

Vođeni time, iMADE nismo razvijali kao online shop, već kao online svet koji će postati mesto susreta onih koji nešto posebno stvaraju i onih koji za nečim posebnim tragaju.



Zašto baš „iMade“? I zašto baš lokalni domaći brendovi?

T: Zato što je DNK našeg brenda lično stvaralaštvo. Ime brenda je iMADE, a naš slogan glasi “Very personal brands” i kroz celokupnu komunikaciju želimo da istaknemo da je u središtu svega šta radimo i za šta se borimo čovek, hrabri sanjar koji je svoju ideju pretvorio u stvarnost.

Mali brendovi zato što u sebi nose koncentrat ljubavi i posebnost koja nam je sve više potrebna. Osećamo se dobro kada znamo da smo izabrali nešto autentično, sa čijim vrednostima rezonujemo… da je nešto nastalo iz nečijih snova i ušlo u naš život. Za mene je to najlepši razlog zašto se okrećemo malim brendovima i u tome sam pronašla svoju poslovnu misiju i šansu za razvojem poslovanja.

Pravi primer toga je Like a Therapy Fragrance. Iako sam pre svega emotivno vezana za ovaj brend jer sam svedočila svakom koraku njegovog nastajanja, s profesionalne tačke gledišta sam neizmerno ponosna jer svojim kvalitetom i estetikom može da parira najlepšim svetskim brendovima, a nastao je u snovima moje sestre.



Iza vas dve stoji dugogodišnje iskustvo u marketingu. Kako je ono uticalo na razvoj vaših preduzetničkih ideja?

M: Tina i ja smo imale skoro pa identičan poslovni razvojni put. Iako smo potekle iz preduzetničke porodice, karijere smo započele u marketinškim agencijama. Tata nas je uvek učio da, ako želimo da vodimo “kafanu”, moramo prvo da naučimo da peremo čaše I zaista, mislim da je to velika istina. Iako ponekad pomislim da sam prekasno krenula u ovu avanturu preduzetništva, sa druge strane smatram da je svo prethodno iskustvo u velikim korporacijama i vođenje velikih projekata i proizvoda bilo ključno za sve što sam uradila i radim kada je “terapija” u pitanju.

T: Marina je prva zakoračila u svet marketinga i kao mlađoj sestri sve to mi je delovalo tako inspirativno i uzbudljivo. Zato, kada mi se ukazala prilika da i sama započnem karijeru u agenciji nisam mnogo razmišljala.

Danas shvatam da je za razvoj iMADE platforme iskustvo u marketinškoj agenciji bilo presudno. Tamo sam se zaljubila u svet brendova i naučila kako jedan brend nastaje, kako raste i koliko može biti moćan.


Sa ove tačke gledišta, koji savet biste dale ženama koje žele da postanu preduzetnice, ali se i dalje nisu odvažile na to?

M: Osetite ideju u sebi, istražite je, stavite sve na papir, i ako je prva računica dobra, a srce puno leptirića samo napred. Put nije lak, i svakodnevno je pun izazova, ali je nagrada koja dolazi neprocenjiva.

T: Slažem se sa sestrom. Ako san preživi sve zgužvane papire, neka igra počne. Vera u naš san je najjači i najlepši razlog zbog kog u toj preduzetničkoj avanturi ostajemo i opstajemo.


Koji bi bili dalji planovi za iMade a koji za Like a Therapy Fragrance? Da li je budućnost jednog brenda podređena pažljivom planiranju ili se neke stvari dese spontano? Kakva su vaša iskustva? 

M: Morate da imate uvek neku viziju i cilj ka kojem idete. Ovo ne smatram da je bitno samo u biznisu, već i privatno. Ali je neophodno biti spreman na promene, i adaptacije tog plana. Ponekada, čak i odustajanja od prvobitne ideje i menjanje pravca. Ono što je najbitnije jeste ne odustajati! Kada sam postavila brend Like a therapy, njegova materijalizacija bila je u vidu dropshippinga za američko tržište. Naime, cela filozofija bila je usmerena na oslikavanje momenata koje možemo doživeti poput terapije. Tako sam angažovala dizjanerku koja je u formi “one line” oslikavala sve momente koje sam smislila …od ispijanja vina do igranja basket. Taj dizajn sam potom aplicirala na artikle koji su bili dostupni kod saradnika, poput majica, šolja, peškira…ceo biznis je funkcionisao tako što se predmet sa odabranim dizajnom pravi po porudžbini. I sve je to bilo super osmišljeno i uvezano, ali je meni nedostajao kontakt sa samim proizvodom i mogućnost kontrole pakovanja, kvaliteta, slanja…tada mi je jedan prijatelj rekao: ” Ideja ti je super, ali od ovog neće biti ništa. ALI ceo ovaj projekat će te odvesti do nečeg toliko velikog, da ćeš se potpuno pronaći u tome”. Iskreno nije mi bilo prijatno kada sam to čula. Malo sam bila i ljuta, jer uložite toliki trud i rad i onda neko kome verujete dođe i kaže vam kako nećete uspeti…ali sada mogu reći da je to bila čista istina. I da me je upravo nezadovoljstvo kako se odvijao prvobitan razvoj brenda doveo do same ideje sa mirisima…I tada je nastala prava magija u kojoj sam se ja potpuno pronašla i u kojoj uživam. Like a therapy fragrance je nešto najlepše što mi se desilo i verujem da me čeka mnogo uzbudljivih projekata i divnih proizvoda koji će se roditi pod ovim brendom.

T: Radimo na tome da iMADE širi krila u različitim sferama. Najpre kroz ponudu izuzetnih brendova koji su deo iMADE sveta (kao što je Like a therapy fragrance ), potom kroz razne kolaboracije i nove segmente na samoj platformi koje ćemo uskoro otkriti, a svakako i kroz druga tržišta koja su sledeći veliki korak kojem stremimo.

Što se tiče sponatnosti. Obzirom da sam iz korpo sveta ušla u preduzetništvo, na početku sam uživala u toj slobodi, u spontanosti i fleksibilnosti malog sistema da se brzo prilagodi na razne promene i organizaciji koja “diše” i menja oblike. Međutim, danas kada je obim posla daleko veći, uhvatim sebe kako se obradujem kada deifinišemo i uvedemo neku novu proceduru rada.:). Istina je negde između, ali glavni cilj uvek mora biti svetionik na našem putu, inače samo besciljno hodamo u mraku.


Obe ste se ostvarile kao majke. Marina je u našem razgovoru pomenula da se opisujete kao „mala komuna“. Kako balansirate život između poslovnih i privatnih obaveza i majčinstva?

M: (smeh) Da. To je istina. Tijana i ja smo inače iz Zrenjanina, ali smo posle srednje škole usled studiranja napustile taj grad i sticajem okolnosti nikada se nismo tamo vratile da živimo. Iako, kada god me neko pita odakle sam, uvek kažem iz Zrenjanina, i to su koreni u meni koje nikada ne želim da izgubim. Oba deteta sam rodila u Beogradu, ali se trudim da im prenesem taj duh Vojvodine i probudim bliskost sa tim gradom. Tina i ja smo i po dolasku u Beograd živele zajedno, a potom i zasnovale porodice u istoj zgradi . To je nešto najlepše što smo uradile. Naša deca odrastaju zajedno i svakodnevno viđanje i druženje samo podstiče bliskost i ljubav u kojoj uživamo. Ne mogu da zamislim dan, a da ne vidim Tijanu. Nas dve smo velika podrška jedna drugoj i poslednja provera svega što želimo da uradimo. A što se tiče poslovnog života i majčinstva, rekla bih samo da je neizmerno bitna podrška partnera. Vlada i ja smo zajedno više od 20 godina i pored Tijane, on je moja najveća podrška. U svemu nastupamo partnesrki, a posebno kada su deca u pitanju. On je uvek uz mene i daje mi vetar u leđa kada je najpotrebnije. Majčinstvo je nešto najlepše što mi se desilo i nikada nisam pristala ni našta manje nego da budem podjednako prisutna i poslovno i privatno. A to sam uspela da uradim upravo kada sam se osamostalila i potpuno pronašla u poslu koji radim. Mislim da je za majčinstvo najbitnije da smo zadovoljne i srećne same sa sobom, jer jedino tako možemo iskreno biti prisutne u životima mališana i davatim im potrebnu ljubav i biti pravi uzor.

T: Da, naša mala družina je naša oaza ljubavi i radosti. Jedna drugoj smo stub i osolonac u svemu. Naša deca zajedno odrastaju, a nas dve na putu ka svojim snovima zajedno učimo i rastemo. Jedna drugoj smo zadnja stanica svih odobrenja i ništa važno nije izašlo iz naše kreativne radionice a da sestra pre toga nije dala zeleno svetlo.

Što se tiče balansa, za mene (a verujem i većinu žena) je jednostavno – postoje dva režima. Kada je sve u redu, onda je balans dostižan. Kada bilo šta nije u redu na jednoj od te dve strane, onda je čisto preživljavanje. I tako u krug.

Kako izgleda jedan vaš radni dan?

M: Ne postoji precizan raspored, ali se svakodnevno bavim raznim aspektima brenda i njegovog razvoja. Trenutno je veoma intezivna faza jer, paralelno uz svakodnevene aktivnosti na postojećim proizvodima, radim i na lanisranju novih artikala, koje sa nestrpljenjem čekam da predstavim tržištu. U pitanju su krema za ruke i telo kao i gel za tuširanje i sapun za ruke. Oba proizvoda su potpuno prirodna, veganska i dermatološki testirana na osetljivu kožu. U oba proizvoda sam unela i “ mirisne terapije” kako bi celokupan doživljaj bio autentičan.

T: Zavisi od sezone i aktuelnosti. Sada smo u završnim pripremama za Novogodišnju kampanju, pa je tempo izazovan, a dani su ispunjeni sastancima, pozivima, planiranjem photosoot-a i izradom svih materijala koje ćemo koristiti tokom zimskog perioda.

Inače nam je stalno aktivna regrutacija brendova, pa smo često na sastancima sa njihovim predstavnicima, a naravno tu je i svakodnevna komunikacija sa developerima oko funkcionisanja platforme i svih tehničkih stavki.

Da si na početku znala ono što sada znaš…

M: Postoje operativne stvari oko uvoz i proizvodnje koje nisam znala kada sam sve započinjala. Neka iskustva su plaćena čekanjem, a neka i novčano, ali su sve to škole na putu ka uspehu i tako ih i posmatram. Mislim da nikada ne možemo znati šta nas sve može sačekati na tom putu, ali je bitno da kroz sve izazove pokušamo da prođemo smireni sa fokusom na pronalaženje najboljeg rešenja. Na kraju, upravo ta iskusta, koja nismo mogli da predvidimo, kada ih preživimo učine nas još jačim i sigurnijim u sebe.

T: Mislim da sa razlogom ne znaš sve na početku, jer nisi spreman sve da znaš.

Kao u igrici, svaki novi nivo otključava novo znanje koje si spreman da apsorbuješ i sa njim nastaviš dalje. Zato mislim da je mudrost ustvari naći pravu meru znanja, dovoljno zanja da počneš, ali ne previše da se uplašiš i odustaneš.

Za kraj… Šta vam je mantra za budućnost? 

M & T: Sanjaj, stvaraj i inspiriši.

Tagovi: