Poboljšajte komunikaciju u 4 jednostavna koraka!

by | februar 24, 2012

Verovatno vam se dešavalo da između vas i vaših kolega neterko dolazi do kratkog spoja u komunikaciji. Bilo da je problem u tome što ljudi ne razgovaraju o nekim stvarima, ili ne slušaju pažljivo, ne znači da se ovaj problem ne može savladati. Evo i nekoliko saveta:



Pokušajte malo da usporite

Ako govorite prebrzo, ljudi u komunikaciji sa vama mogu da pomislite da niste zainteresovani ili, pak, da vam nije važno šta drugi imaju da vam kažu. Ako vam se zaista žuri, pružite osobi kratko objašnjenje kako ste trenutno jako zauzeti, a kasnije nađite vremena i porazgovarajte sa njima.

Pokušajte da se razumete međusobno

Padovi u komunikaciji su čest slučaj zbog toga što neko ima pogrešne pretpostavke o nekome ili o nečemu što očekuju da će drugi uraditi. Na primer, šef ili kolega pretpostavljaju kako ćete preuzeti određenu ulogu ili odgovornost, međutim, vi to ne činite. U tom slučaju, najbolje je da tokom razgovora ili putem e-maila utvrdite šte očekujete da neko učini ili kako vi razumete što oni žele da vi učinite. Pokušajte da sagledate obe strane i lakše ćete komunicirati sa ljudima.

Članak se nastavlja posle reklama

Postavljajte pitanja

Još jedan razlog zbog kojeg se stvara problem u komunikaciji je taj što mnogi ne traže pojašnjenje jer ne žele da ispadnu maloumni; Nemojte se ustručavati da postavite pitanje i setite se one „ko pita, ne skita“. Ako vam je šef nedostupan, pitajte saradnike.

Slušajte druge

Do loše komunikacije takođe dolazi zbog toga što ljudi druge ne slušaju dovoljno pažljivo. Strpite se, doći ćete na red pa ćete moći da izložite sve što želite i pustite druge da takođe nešto kažu. Nemojte prekidati nikoga i upadati u reč jer će vas tako samo manje poštovati.

Članak se nastavlja posle reklama

Tagovi: