8 načina kako da dobijete unapređenje
Sigurno vas često „kopka“ šta vaš šef misli o vašem radu i zalaganju na radnom mestu. Predstavljamo vam osam načina kako da mu „pročitate misli“ i dobijete unapređenje.
Profil na Facebook-u
Budite oprezni sa informacijama koje objavljujete na društvenim mrežama poput popularnog Facebook-a. Svaki put kada želite nešto da objavite, pogotovo ako je neka „slasna“ informacija, trač ili komentar o nekome, setite se da on to takođe može da vidi.
Sve je u stavu
Bez obzira u kakvom okruženju radite, politika kompanije je jako bitna. Ono što vam vaš šef najverovatnije nikada neće reći je da je od ispunjavanja radnih zadataka često bitnija vaša sposobnost za saradnju s kolegama. Ako vaše kolege smatraju da ste neprijatni i grubi, teško da će se šef odlučiti baš vas da unapredi.
Ne ustručavajte se da pitate
Šefovi više od svega cene one radnike koji imaju „svoje ja“ i ne boje se da ga pokažu. Nikoga neće posebno impresionirati izveštačeno slaganje sa svim i svačim. Stoga, nemojte se ustručavati da iznesete svoje mišljenje i da pitate sve što vas interesuje. Šef nikada neće moći da vam pročita misli da niste zadovoljni trenutnim poslom, platom i slično, te mu to morate i naglasiti.
Garderoba je jako bitna
Osoba koja vodi računa o svom izgledu i stilu, svakako će „bolje prolaziti“ od one koja „navuče“ prvu stvar koju je tog jutra našla i tako obučena dođe na posao. Svaki dan se obucite kao da biste baš taj dan išli na važan sastanak. Vaš nadređeni sigurno ima važnijeg posla nego da se fokusira na vašu odeću, ali ako u tom segmentu podbacite mogli biste da osetite negativne posledice. Verovali ili ne, upravo to bi mogao biti razlog koji će prevagnuti da neko drugi dobije unapređenje.
Prilagodite se
Ako niste sigurni da li vaš šef preferira komunikaciju licem u lice ili putem mejla ili telefona, jednostavno ga pitajte. Osim toga, porazgovarajte sa šefom o kojim segmentima posla želi da bude redovno izveštavan, a koji deo posla želi da vi preuzmete.
Sami rešite probleme
Većina radnika od šefa očekuje da ih reši. Ali, zaposleni koji se ističu u gomili su oni koji će sami rešiti problem.
Ne budite stidljivi
Ne stidite se i pokažite šta znate i koliko radite. Tako će nadređeni imati uvid u vaš rad, a vi ćete moći nenametljivo da se istaknete.
Budite odgovorni
Ako kasnite s poslom ne krivite druge i ne tražiti objašnjenja za neuspeh. Retko ko će unaprediti osobu koja nije u stanju da preuzme zasluženu krivicu na sebe. Izrazi „žao mi je“ i „to se neće ponoviti“ mogu vam osigurati napredak u karijeri.