Švaleracija o trošku preduzeća
Zna se da je najbolji auto – službeni auto. Jedino auto bolji od tog je novi službeni auto. A najbolje od svega toga zajedno je švaleracija o trošku preduzeća, što se može pribeležiti čak i kao bonus! Što je auto bolji, pozicija zaposlenog je obično na višem nivou, a time on sebi daje mnogo više toga za pravo i za vanposlovne aktivnosti u okviru obavljanja radnog zadatka.
Društveno najprihvatljivija švaleracija je ona koja ulazi u okvir radnog vremena. Takozvana „zelena zona“, bez panike, opterećenja i potrebe za izmišljanjem izgovora i opravdanja (ako zaposleni aktivan na polju poslovne švaleracije ima stalnog/nu partnera/ku). Mada svi znamo da je moguće da se dese i poslovne obaveze van uobičajeno propisanog radnog vremena, ali u tom slučaju zaposlenik se vraća kući mirne savesti. Na konto ponavljanja obaveza takve vrste, šteka se kredit koji se potom koristi u slučaju nužde. Poslovne večere i prijemi znaju da se katkada oduže, što takođe otvara vrata za sitne, male, slatke poslovne švaleracije.
Prava stvar su ipak poslovna putovanja. Daleko od očiju porodične, rodbinske i komšijske javnosti, u udobnosti vrhunskog hotelskog smeštaja, koji nudi skrovitu opuštenost i intimu na visokom nivou, kažu da se švaleracija jednostvno podrazumeva. Pripadajuća stavka u „business all inclusive“ paketu. Da ne kažem, džekiranje u velikom stilu o trošku preduzeća. Rizik, ipak, u potpunosti ne izostaje, što pruža dodatnu čar i uzbuđenje.
Život nije jedna žena
Ako uzmemo u obzir činjenicu da na poslu, okvirno, provedemo trećinu života, sasvim je realno očekivati da i taj domen našeg života bude plodno tle za očijukanje, flert, ljubavne avanture i prava zaljubljivanja. Kad ljudi blisko sarađuju, razmenjuju ideje i sučeljavaju stavove jasno je da tu može doći do iskrica koje mogu da rasplamsaju energije Marsa i Venere i da se lako spoje posao i zadovoljstvo.
Da „…život nije jedna žena…“ (dodala bih, ni muškarac) opevano je i u pesmama, a astrologija, nauka o kretanju planeta i uticaju istih na naše živote, takođe kaže da smo svakih par meseci pod uticajem različitih upliva na naše lične planete, tako da je pravo umeće da ostanemo dosledni svom aktuelnom partnerskom izboru. Što navodi na moj stav da je to samo pitanje naše odluke.
Kako stvari stoje, čini mi se da su ove nedelje ostale upražnjene sve rukovodeće fotelje u Srbiji. Jedna polovina je na Biznis forumu na Kopaoniku, srpskom Davosu, a druga na Sajmu automobila u Ženevi. U svakom slučaju, sve se svodi na odmeravanje, merkanje i cenkanje. Nevolja je što nam možda od njihovog zadovoljstva na poslovnom putu i izvedenih zaključaka, na osnovu predstavljenih uzoraka, zavisi dalji život u ovoj našoj državici.
Zametanje traga
Kakva je to zgodacija taj Biznis forum na Kopaoniku! Pod jednim krovom okupljena kompletna upravljačko-poslovna vrhuška. Sve pršti od testosterona. A kako je u životu u svemu potrebno uspostaviti balans, tih dana Kopaonik postaje posebno atraktivan i za pripadnice suprotnog pola. Poslovne žene ili ne, u svakom slučaju sa očekivanjem da zaključe neki dobar deal. Tih dana, prema zvaničnim podacima, ni jedan krevet nije prazan na Kopu, sem u određenim vremenskim intervalima. Pravo je umeće držati sve to pod kontrolom, da ne odleti ceo planinski resort u vazduh od nabujale eruptivne energije i mogućih tektonskih kretanja.
Posebno je zanimljivo što je Forum smešten u sred radne nedelje, od utorka do četvrtka. Zgodno za protegnuti ga na celih 10 dana, računajući oba zahvatajuća vikenda i po jedan slobodni radni dan sa svake strane. Svake godine mu menjaju termin održavanja, kao da se tamo zaista dešava nešto od ’undercover’ aktivnosti. Neko sumnjičav bi rek’o da namerno zameću trag. S početka beše u februaru, a sad dođosmo i do marta meseca. To baš i nije najbolja ideja ako se uzme u obzir da su u martu Sunčevi zraci direktni, a time i zračenje najjače, što može predstavljati posebnu opasnost za posetioce planinskih odmarališta. Lako udari Sunce u glavu, pa čovek pobenavi i ne zna šta čini. A posle nema kajanja…
Čisto radi istraživanja…
Za mog prijatelja Matiju, osvedočeno uspešnog poslovnog čoveka, nije ništa novo da žene vole uspeh i moć, što za muškarce predstavlja jak afrodizijak. Kaže da taj mehanizam privlačenja suprotnih polova funkcioniše vekovima. Prema njegovom iskustvu, opasnost vreba kada se sa druge strane pregovaračkog stola nađe takođe uspešna poslovna žena. Dobar deo muškaraca pali saznanje da ženi ne treba njihov cash, kolica, niti da joj zaposle nekog rođaka.
„I ti, u stvari, odlepiš da je neko sa tobom zbog tvojih kvaliteta, a ne zbog gore navedenog. Možda te ni rođena žena nije izabrala po čistijim kriterijumima! Pa, onda, kreneš u emotivni inventar…”, navodi me Matija na ozbiljno razmišljanje.
Kako god i ove godine mi je promakao taj famozni Biznis forum. Svake godine kažem sebi da moram naći način da se sledeći put udenem tamo, kako znam i umem. Čisto istraživanja radi, kako vidim da u poslednje vreme kažu mnoge spisateljice.
Žana Korolija, vlasnica agencije za odnose s javnošću CORE Relations