NORMALNE ŽENE polako osvajaju modni svet
„Dove“ je prošle godine imao reklamnu kampanju sa punijim damama, a ove godine je časopis „V“‘ celi broj posvetio „normalnim“ ženama.
Poznate i slavne, izgladnele manekenke redovno svojim koščatim telima pune naslovnice i editorijale i pri tome jako dobro zarađuju. U „slobodno vreme“ promovišu razne „uradi sam“ dijete zbog kojih su tako vitke i tako „zgodne“. Jedna od najpoznatijih dijeta je ona manekenke Kejt Mos – kafa, alkohol i cigarete, koja ne samo da promovša loše i nezdrave zavisnosti i navike, nego promoviše i ponašanje koje vodi u bolesti poput bulimije i anoreksije.
Za stvarnu lepotu
Na taj način „normalnim“ devojkama i ženama šalju poruku da su manje vredne i da im jedino preostaje da postanu poput njih. Ipak, brend „Dove“ je među prvima prošle godine promovisao kampanju „Za stvarnu lepotu“ u kojoj se pojavljuje niz devojaka i žena koje svoju lepotu nisu ograničile godinama i kilogramima, a svoje telo bez stida pokazuju pa i s kojim kilogramom ili borom više.
Posle kampanje pojavila se Sofie Dal, model koja se svojom punačkom linijom proslavila u svetu mode. Naposletku je i Sofi posrnula i skinula kilograme. „V“ časopis je u novu, 2010. godinu, ušao sa novim pristupom i celi broj je posvetio ženama različitih telesnih oblika i konfekcijskih veličina. „The Size Issue“ donosi nekoliko bombastičnih seksepilnih modela uveravajući nas da je 2010. godina posvećena menjanju iskrivljenih ideala o fizičkoj lepoti žene.
Krivi su dizajneri?
Ralf Loren je prošle godine toliko retuširao manekenku da joj je naposletku glava bila šira od bokova. Mnogi dizajneri promovišu „dečački luk“ androgenih ili premladih i premršavih manekenki koje podsećaju na dečake. One imaju male grudi, a nemaju bokove ni stražnjicu pa zbog toga stanu u famoznu veličinu nula. Takve stvari iznova ženama nameću pitanje šta je zaista seksi i ženstveno.