Material Girl? Ne hvala!
Madonnina pesma Material Girl je – ironična. Nastala sredinom 80-ih, bila je to pesma o devojci koju bismo u današnje vreme verovatno nazvali “sponzoruša”. O čemu “sponzoruša” peva? Ljubav, i to isključivo fizička, važna je samo ako se zahvaljujući njoj može profitirati, a novac je najveća životna vrednost. Mazno-infantilni način na koji je pesma otpevana, kao i sama (tra-la-la) melodija, ideju pesme predstavili su kao frivolnu, nesadržajnu, ispraznu…
Dakle, pesma je trebalo da prenese poruku da novac NIJE najvažniji, da je POGREŠNO materijalne vrednosti izdizati iznad ostalih.
Međutim…
Otprilike tri decenije kasnije, Madonna je, zajedno sa kćerkom Lourdes i britanskim lancem robnih kuća Macy’s osnovala modnu liniju istog naziva – Material Girl.
U intervjuima Madonna je više puta izrazila zabrinutost da bi naziv mogao biti pogrešno shvaćen, kao veličanje konzumerizma i materijalističkog načina razmišljanja, i isticala malo pre pomenutu finu, suptilnu ironiju naziva…
Ali…
Vidite li vi na fotografijama za najnoviju Material Girl kampanju igde tu ironiju? Ja ne uspevam da je primetim. Ono što ja vidim jeste prelepa, zadovoljna devojka, koja nije postiđena, već je polaskana time što je etiketirana kao “materijalistkinja”. A ona je izabrana kao “role-model” devojkama kojima je ova modna linija namenjena.
Pitanje koje sam si ja postavila kada sam videla ovu fotografiju bilo je: Zar je u današnje vreme zaista prestalo da bude uvredljivo okarakterisati nekoga kao “material(istic) girl”?
Šta vi mislite?