Naučite dete da gleda na sat
Velikom broju dece merenje i određivanje vremena predstavlja poteškoću, jer je samo vreme za njih apstraktan pojam.
Većina dece nauči da gleda na sat sa početkom školovanja, kada se prvi put upozna sa brojevima, ali i kada nauči vremenski raspored časova i njegov dan ima više aktivnosti koje se uglavnom odvijaju u određeno vreme. Na primer, dete zna da treba da ustane u sedam, da je u školi do 12 časova, da mama i tata dolaze sa posla u 16 časova…
U predškolskom uzrastu deci je uglavnom malo teže da se upoznaju sa radom časovnika, pa se nemojte opterećivati matematikom i pokušajima da mu objasnite da jedan dan ima 24 časa, jedan čas 60 minuta, a jedan minut 60 sekundi. Umesto toga, fokusirajte se na ono što je detetu poznato i što je deo njegovog svakodnevnog života.
Objasnite detetu razlike između trajanja vremena tako što ćete uporediti različite aktivnosti. „Koliko je vremena potrebno da pojedeno sladoled?“, „Koliko traje tvoj omiljeni crtani?“, „Koliko dugo spavamo?“ i slično. Na taj način dete će shvatiti razliku između nečeg što je kratkotrajno i dugotrajno.
Predstavite mu vreme kao igru. Napravite časovnik od kartona sa kazaljkama koje se pomeraju. Svaki sat predstavite na drugačiji način, u skladu sa onim što radite tog dana. Pokažite mu kako se kreću velika i mala kazaljka i igrajte se pitajući ga „U koliko sati idemo na spavanje?“ ili „Kada ručamo?“