Ekstrakti stevije u borbi protiv gojaznosti
Sledeća generacija ekstrakata stevije, popularno nazvanih stevija 3.0, pomoći će kompaniji PureCircle da intenzivira borbu protiv globalnog problema gojaznosti. kaže potpredsednik za globalni marketing i inovacije Džejson Heker.
Heker kaže da kompanija radi na različitim varijantama stevije i rešenjima koja će omogućiti da se dodatno smanji sadržaj kalorija u odnosu na prethodne mešavine.
,,Sa stevijom 3.0 ćemo lansirati još proizvoda u kojima je sadržaj kalorija smanjen između 40 i 50 odsto. Kod nekih kupaca je najvažnije pozicioniranje a kod drugih primena. Ustanovili smo da treba da krenemo još dalje od rebaudiosidea A (najmanje gorkog ekstrakta stevije). Matrice proizvoda mogu da budu složene i radom na kombinaciji sastojaka možemo da ponudimo mnogo bolji profil ukusa. Ispitujemo koja rešenja su najbolja za određene proizvode. U nekima će biti mešavina dve a u drugim mešavina tri vrste.’’
Kompanija je otvorila PureCircle univerzitet, koji joj omogućava da sarađuje sa kupcima i deli prostor za istraživanja.
Prema američkoj kompaniji PureCircle, vodećem proizvođaču proizvoda sa stevijom, razvoj proizvoda sa stevijom u Evropi je na dobrom putu, uprkos lošem startu.
Heker kaže da je ove godine do 26. jula lansirano više od 200 novih proizvoda sa stevijom, što je oko polovine ukupnih novih prozvoda na globalnom nivou.
,,Broj novih proizvoda na svetskom nivou je daleko premašio naša očekivanja za 2012. godinu’’, kaže on.
Francuska je odobrila upotrebu stevije pre nego što je Evropska agencija za bezbednost hrane odobrila njenu upotrebu u celoj Evropi prošlog novembra.