Kako dati otkaz a da ne porušite sve mostove za sobom

by | jul 20, 2024
Kako dati otkaz a da ne porušite sve mostove za sobom

Zašto ne treba da palite mostove i šta da kažete svom uskoro bivšem šefu kada se spremate da napustite firmu? Kako dati otkaz? 

Psiholog Mihail Litvak, rekao je: „Nikad ne napuštajte svoje staro radno mesto sa skandalom, nemojte zalupiti vratima. “ Verujte mu na reč. Detalji zavise od toga koji je pravi razlog vašeg napuštanja kompanije. Pogledajmo tri glavna razloga.

Kako dati otkaz: Za početak, razmotrite zašto to radite

Cenjeni ste, postigli ste mnogo, ali… prerasli ste svoje omiljeno radno mesto. Svi planovi su premašeni, svi vrhovi zauzeti, nema gde da raste. I nema potrebe. Čini se da ste spremni za novo poglavlje u svom životu. I nije važno da li idete u preduzetništvo ili tražite novu ambicioznu poziciju, ovde ste dostigli svoj limit. U ovom slučaju će vam dobro doći topli oproštaj od nadređenog.

Čim odlučite da je vreme da promenite posao, idite kod šefa. Možete unapred razmisliti o toku razgovora tako što ćete svoj govor napisati na papiru. Čini se da je lakše govoriti nego pisati. U stvari, kada pokušate da svoje misli iznesete na papir, bićete iznenađeni koliko vam je jezik bio vezan prvi put. Tekst ćete prepisati nekoliko puta pre nego što se ono što zaista želite da kažete svom menadžeru pojavi na papiru.

Važno! Razmislite o tome kako da zahvalite svom menadžeru kada odete. Deo pisma posvetite zahvalnosti za zajednički rad, sa konkretnim primerima. Kada je konačna verzija pisma spremna, odštampajte je i idite kod svog šefa. Ako se na sastanku pokaže da vam je teško da govorite, možete iskreno reći da vam je od uzbuđenja teško da govorite, ali imate spremno pismo u kojem ste izneli suštinu stvari.

Članak se nastavlja posle reklama

Pustite da ga da pročita pismo pred vama. Obavezno naglasite koliko vam je bilo vredno raditi u kompaniji, da se nadate da ćete održavati prijateljske odnose. I da će vam biti drago da budete na raspolaganju ako im zatreba neka informacija od vas.

Iskoristite svoj profesionalizam. Ponudite pomoć u pronalaženju zamene za vas, potvrdite spremnost da svog naslednika upoznate sa svojim poslovima. Mirno i odmereno prenesite poslove i dokumente – recimo, za naredna dva meseca rada. Ovo će pomoći menadžmentu da se pomiri sa gubitkom kvalifikovanog radnika i obezbediće vam nesmetan prelazak u novi život. Kao i, verovatno, dobre preporuke vašeg bivšeg šefa.

Koje druge korake treba da preduzmete?

  1. Unapred napišite topli, oproštajni mejl ključnim zaposlenima i odeljenjima sa kojima ste radili kako biste ih blagovremeno upozorili i završili sve poslove.
  2. Organizujte malu oproštajnu žurku s kolegama i obavezno pozovite šefa. Biće dobar znak za sve što odlazite u srdačnim, prijateljskim odnosima. U zavisnosti od korporativne kulture, mesto održavanja može biti kancelarija ili restoran.
  3. Pošaljite mejl svim sardnicima i upitite ih kome mogu da se obrate za sva pitanja koja su rešavali sa vama.
  4. Ako ste bili lider i često ste se pojavljivali u medijima ispred kompanije, objavite kratak post na društvenim mrežama u kojem objašnjavate svoj odlazak.
insta_photos/gettyimages.co.uk