Film

Film koji razbija mitove o Sinéad O’Connor: Natalie Portman prvi izbor za ulogu neshvaćene irske pevačice

by Hana Dunđerov

25.08.2025.
Sinead O'Connor

Upadljivo kratka kosa, nežan, gotovo eteričan osmeh i gomila energije iza svega toga – eto kako je svet upamtio Sinead O’Connor. Dve godine nakon što je vest o njenoj smrti potresla svet, tri filmske kompanije iz njene rodne Irske udružile su se u želji da naprave biografski film koji bi ispravio nepravdu prema kontroverznoj pevačici. A glavna uloga? Po svemu sudeći, Natalie Portman je izbor koji bi ceo kreativni tim podržao.

Natalie Portman kao Sinéad O’Connor

Biografski film o Sinéad O’Connor je u razvoju, a kao najuži (i zasad nezvanični) izbor za glavnu ulogu spominje se Natalie Portman. Vest zvanično nije podržana, ali su je preneli vodeći tabloidi širom Britanije. Zašto baš Natalie? Producenti navodno veruju da Portman ima snagu i moć da prenese ono što je bila Sinéad, plus, fizička sličnost je upadljiva (setimo se kako je Natalie izgledala u V for Vendetta). Kada svemu tome dodamo njenu spremnost na transformaciju, pojačava se utisak da bi mogla verno da nosi lik irske pevačice. Uz to, iza sebe ima zahtevne biografske i intenzivne uloge (Jackie, Black Swan), pa je logično da je mnogi vide kao kredibilan izbor. Vredi pomenuti i ranija, starija nagađanja: pre smrti, Sinéad je imala sličnu ponudu za film i tada je navodno razmišljala o konceptu sa tri različite glumice za tri životne faze (kao satirična aluzija na Otac, Sin i Sveti Duh), a među imenima koja su se pominjala bili su Demi Moore, Saoirse Ronan i Niamh Algar.

Šta, do sada, znamo o filmu?

Film o životu Sinéad O’Connor trenutno je u razvoju i još uvek nema objavljen datum početka snimanja niti premijere, kao ni potvrđen glumački ansambl. Tema i fokus priče obuhvataju njen rani život i prve korake u muzici, uz poseban naglasak na njen aktivizam i javni obračun sa zlostavljanjem i moći Katoličke crkve i irske države. Na projektu rade tri producentske kuće: See-Saw Films, Nine Daughtersiie:entertainment, od kojih se poslednja već povezivala sa dokumentarcem Nothing Compares. Režiju potpisuje Josephine Decker, dok scenario piše Stacey Gregg. Finansiranje razvoja projekta obezbedio je BBC Film. Što se tiče samog snimanja, lokacije za sada nisu objavljene. S obzirom na to da će film pratiti detinjstvo i mladost u Dablinu, kao i na činjenicu da iza njega stoje snažne irske producentske kuće, pretpostavlja se da će veći deo rada biti realizovan u Irskoj, ali to zasad ostaje nepotvrđena informacija, jer zvanično saopštenje još nije dato.

Kreativna ekipa iza filma o Sinead

Josephine Decker, rediteljka, poznata je po nekonvencionalnim, autorskim filmovima. Najpoznatija je po biografskom ostvarenju Shirley iz 2020. godine, a potpisuje i filmove Madeline’s Madeline i The Sky Is Everywhere. Njena filmografija sugeriše intiman, iznutra ka spolja pristup biopicu. Stacey Gregg, scenaristkinja, autorka je psihološke drame Here Before, kao i televizijskih naslova Mary & George, Little Birds i The Letter for the King. Specijalizovana je za kompleksne i nijansirane ženske perspektive. See-Saw Films je međunarodni studio sa ozbiljnim pedigreom, poznat po filmovima The King’s Speech (dobitniku Oscara), The Power of the Dog i seriji Slow Horses. Su-osnivači i producentski tandem Iain Canning i Emile Sherman uključeni su kao koproducenti. Nine Daughters stoji iza art-hitova kao što su Lady Macbeth i God’s Creatures. Vodi je producentkinja Fodhla Cronin O’Reilly, koja je takođe koproducent na projektu.

Pravda za Sinead

Sinéad O’Connor je bila jedna od onih umetnica čiji je život prečesto posmatran kroz prizmu skandala, a ne kroz dubinu njene umetnosti i hrabrosti. Umesto da se pamti kao glas koji je obeležio epohu, često je bila svedena na jedan trenutak – cepanje slike Pape na televiziji – dok su razlozi njenog čina i šira istina o njenom aktivizmu ostajali u senci. Nepravda prema Sinéad leži upravo u tom pojednostavljivanju, u tome što je bila marginalizovana i demonizovana umesto da se njena borba protiv zlostavljanja u Crkvi i društvu razume kao ono što jeste, vizionarski čin. Zato izbor kreativne ekipe za ovaj film deluje obećavajuće. Josephine Decker je u svom filmu Shirley već razbila kalup biografskog filma i fokus stavila na unutrašnji život junakinje, što je idealan pristup za Sinéad, ženu koja je ceo život bila pogrešno shvaćena i gurana u klišee. Stacey Gregg ume da piše o ženama kao slojevitim, kontradiktornim, ali uvek ljudskim i empatičnim likovima, što nagoveštava da Sinéad neće biti prikazana samo kao buntovnica, već i kao osoba koju su oblikovali trauma, vera, ljubav i otpor. Najzad, i sam sinopsis govori da aktivizam Sinéad neće biti fusnota, već centralna nit priče. Upravo to obećava ono što su njeni fanovi i poštovaoci čekali decenijama: film koji će joj vratiti glas, pokazati svu složenost njenog puta i pružiti pravdu – ne kroz mit ili skandal, već kroz empatiju, razumevanje i istinu.

Foto: imdb.com, Scott Gries, Evan Agostini, Pascal Le Segretain/ Getty Images