Viralni skandi brend Marimekko bliži nego ikad – otvorena je prva flagship radnja u Parizu
Ako ste obožavatelj zabavnih printova koji izmamljuju osmeh na licu, onda ste sigurno čuli za Marimekko. Ovaj finski dizajnerski brend je poznat po svojim kolekcijama odeće i dekora u prepoznatljivim vibrantnim uzorcima. Njihovi floralni printovi su deo skandinavskog estetskog koda, i predstavljaju siinonim za optimizam i kreativnost. Nakon što su u poslednjih par meseci otvorili dve pop-up radnje u Parizu, brend se opet našao u centru pažnje. Naime, od danas je otvorena i njihova prva pariska flagship radnja koja predstavlja novi korak u širenju Marimekko iskustva.
Marimekko flagship radnja: When and where?
Stanovnici i posetioci Pariza od sada mogu uživo da osete čar Marimekko dizajna, počev od 24. oktobra. Nova radnja se nalazi na adresi 120 Rue Vieille du Temple u čuvenom kvartu Le Marais, poznatom po galerijama, buticima i jedinstvenoj atmosferi. Otvaranje ove radnje predstavlja pametan strateški potez brenda kojim ne samo da širi svest o svom postojanju, već i daje svojevrsni omaž pariskoj enrergiji, umetnosti i estetici. Brend je na ovaj način proširio svoje svetske lokacije, pa je pariska radnja samo još jedan dodatak onima u Njujorku, Sidneju i Tokiju. Posetioci će moći da razgledaju i kupe Marimekko proizvode iz svih kategorija, od ready-to-wear kolekcije, preko aksesoara, pa sve do kućnog dekora. I sve to u okviru pažljivo uređenog prostora koji odiše duhom ove finske kuće.
Marimekko: a short history
Brend svoju popularnost duguje svojim autentičnim, feel-good printovima. Osnovan je u Helsinkiju 1951. godine i od tada je posvećen misiji unošenja radosti u različite aspekte života. Njegova osnivačica Armi Ratia započela je priču jednostavnom haljinom, ali je kroz decenije uspela da izgradi čitav vizuelni identitet onoga što je Marimekko danas – velika dizajnerska kuća. Svi printovi se i dalje štampaju u Helsinkiju, a tokom godina su različiti umetnici davali svoj doprinos u okviru ove etikete.
Osim saradnji sa umetnicima, brend je poznat i po brojnim kolaboracijama sa globalnim kompanijama koje su mu omogućile da uđe u različite sfere svakodnevnog života. Neka od najpoznatijih je ona sa Ikeom, koja je iznedrila viralnu Bastua kolekciju iz 2023. godine. Osim toga, brend je sarađivao i sa Samsungom, kada je početkom prošle godine lansirana Marimekko x Samsung kolaboracija u okviru Art Store-a. Ove saradnje svedoče o sposobnosti brenda da ostane relevantan i da povezuje modu, umetnost i tehnologiju.
Foto: Instagram @marimekko












