Činjenice o veštačkim zaslađivačima

by | februar 21, 2013

Gubljenje kilograma je težak zadatak koji zahteva razne vrste napora – lični napor, timski napor, angažovanje porodice, podršku prijatelja i sve to mora biti zasnovano na činjenicama ili je ceo proces osuđen na propast. Jedna od najčešćih zabluda prilikom gubljenja težine je konfuzija oko veštačkih zalađivača.

Činjenica je da veštački zaslađivači mogu da imaju značajnu ulogu u programima za gubljenje kilograma. Mogu da pomognu u bici protiv kilograma. Oni nisu najvažniji element, ali svakako mogu biti korisni. Važno ih je uzeti u obzir kada osoba unosi veliku količinu kalorija preko šećera. I što je najvažnije, oni su bezbedni.

Zato ako obavljate neku fizičku aktivnost i želite da koristite veštačke zalađivače u borbi sa kilogramima, evo nekoliko činjenica:

  • Većina niskokaloričnih i nekaloričnih zaslađivača je nekoliko stotina puta slađa od kristal šećera, što znači da mala količina može da zameni veliku dozu šećera i kalorija.
  • Niskokalorični i nekalorični zaslađivači ne utiču na stvaranje karijesa na zubima.
  • Niskokalorični i nekalorični zaslađivači ne utiču na glukozu u krvi ili insulinsku reakciju.
  • U pitanju su neke od najobimnije proučavanih supstanci na svetu sa stotinama (u nekim slučajevima hiljadama) studija koje potvrđuju da su bezbedne za ljudsku upotrebu. Ove studije su radile brojne grupe u različitim zemljama u nadi da će pobiti prednosti veštačkih zaslađivača.
  • U SAD-u se prodaje 5 različitih veštačkih zaslađivača. To su saharin (sweet and low), sukraloza (splenda), aspartam (nutrasweet ili equal), acesulfam-K (sunett/sweet-one) i neotam, ali ima nekoliko drugih, popularnijih prirodnih zaslađivača kao što su stevija (truvia) i grupa drugih zaslađivača koji se proizvode pod nazivom šećerni alkoholi (maltitol, sorbitol, izomalt i ksilitol).

Veštačke zaslađivače treba da koriste osobe koje žele da izgube kilograme i mogu biti od velike koristi osobama koje unose velike količine kalorija preko ugljenih hidrata ili šećera.

Članak se nastavlja posle reklama

Tagovi: