Mala pravila poslovnog stila oblačenja
Prema jednom istraživanju, čak dve trećine ispitanika otkrilo je da kada je u pitanu napredovanje na poslu, odeća igra veliku ulogu. Stručnjaci savetuju na šta morate da pripazite i kakvu sliku o sebi šaljete svojim stilom oblačenja.
1. Dizajnerska odeća
Često se odeća sa potpisom slavnih modnih brendova povazuje sa finansijskim statusom i poslovnim uspehom, ali oblačenje od glave do pete u firmiranu garderobu možete da pošaljete poruku da ste previše samopouzdani ili da vam je izgled važniji od karijere. Najbolje je da pronađete zlatnu sredinu. Za dobar poslovni stil pametno je ulagati u kvalitetne komade odeće, ali to ne znači da celu platu treba da potrošite na garderobu.
2. Konzervativni stil
Vrlo retko se danas u poslovnom svetu nose odela, koja mogu da budu previše konzervativna ili staromodna. Malo koji zaposlen, koji se ne bavi advokaturom ili politikom, danas nosi odela, međutim ukoliko radite u korporativnom okruženju, svakako bi trebalo da imate jedno dobro, kvalitetno odelo koje ćete nositi na važnim sastancima. Odelo odaje utisak poslovne, ozbiljne i poverljive osobe, ali za svakodnevne odlaske na posao bolje je da izaberete komade poput para farmerica, sakoa i košulje. Kada je o odelu reč, potrudite se da ga „omekšate“ kombinovanjem sa aksesoarima, poput marame ili ogrlice.
3. Trendovi
Kada je reč o poslovnom stilu, on se mnogo manje oslanja na najnovije modne trendove koje vidimo na pistama. Ukoliko u svojoj kombnaciji imate sve poslednje trendove, odajete utisak da ste osoba koja previše vremena posvećuje svom izgledu, te ćete ostaviti potpuno drugačiji dojam od željenog. I ovde vam u pomoć pristužu aksesoari i modni dodaci koji će vam pomoći da „razbijete“ kombinaciju i da u nju unesete i ponešto od novih trendova.
4. Casual stil
Za osobe koje imaju takozvani casual stil oblačenja obično se misli da su opuštene i ležerne, što u poslovnom svetu ne mora uvek da bude prednost. Pokušajte da kombinujete svoje casual modne komade, poput farmerica, sa elegantnijim bluzama ili visokim potpeticama da biste izbegli previše opušten stajling.
5. Izazovan stil
Preizazovnim odevanjem, koji podrazumeva preduboke dekoltee i preuske suknje, ostavićete utisak da ste neozbiljna osoba, i samim tim teško da ćete uspeti da napredujete u poslovnom svetu. Mnoge dame nisu sigurne gde je granica između provokativnog i elegantnog. Postavite sebi pitanje:“Ako bih posle posla otišla u noćni klub, da li bih morala da se presvučem?“ Ukoliko je odgovor ne, to znači da vaša garderoba ili šminka nisu primereni radnom okruženju.
6. Staromodni stil
Ljudi koji nose iste komade odeće već više od deset godina, obično se smatraju staromodnim osobama koje se neće dobro snaći u nekim inovativnim poslovima. Klasična odeća, ako se nosi ispravno, izgledaće prikladno, ali ako vam ta odeća loše stoji ili ako nosite pogrešne konfekcijske brojeve i krojeve, to će izgledati neuredno i nespretno.
7. Boje
Budite svesni psihološkog učinka koje imaju boje. Neke studije su otkrile da žuta bolja ostavlja utisak pozitivnosti, a plava pouzdanost. Crvena je dobar izbor kada želite da se prikažete kao uporna osoba, ali nemojte da je nosite ako nekoga treba da kritikujete. U tom slučaju izaberite zelenu, jer je to boja empatije. Jarke boje u poslovnom okruženju mogu da budu prihvatljive, posebno ako želite da ostanete upamćeni i da se izdvojite iz gomile. Ali pazite da cela kombinacija bude usklađena i da ne preterate.
Autor: Life Content
Izvor: tportal.hr