On Mr. Big!

by| avgust 17, 2010

On je onaj pravi! On je Mr. Big! Ne mogu da verujem da sam imala tu sreću da ga upoznam! Ovo su samo neki od ushićenih komentara zaljubljenih devojaka, kao što mogu da budu samo one koje su na početku emotivne veze! Sve prijateljice od prvog dana su upoznate sa tim da je njen novi partner beskrajno lep, da je obožava, da u njoj vidi majku svoje buduće dece… Nema sumnje da neki od hvalospeva na račun izabranika zaista stoje, ali čim priča poprimi razmere nekontrolisanog veličanja, postoje prve naznake da je reč o „samozaljubljenoj“ osobi.

Potpuno je „ljudski“ da kada se „vežete“ želite da ceo svet zna da ste vaš partner i vi „najsavršeniji“ par na planeti. Samo nekoliko nedelja nakon prvog poljupca, kreću naznake o mogućoj veridbi… Što da ne? Ljubav je tako nepredvidiva. Narednih meseci, ovakav par možete sresti samo „u paketu“. Onda, iznenada, svemu je kraj! Ispostavlja se da je velika ljubav, zapravo, bila velika varka, a možda nije ni postojala.

Zvuči poznato? Koliko puta smo , makar putem medija, bili svedoci „instant“ veza o kojima se naširoko pisalo mesecima, a onda -odjednom – čujemo da dojučerašnji VIP „golupčići“ više nisu zajedno. Svako od nas, u svom okruženju, ima druga ili drugaricu koji se ni ne trude da sakriju koliko su fascinirani novim partnerom, da bi – kada oduševljenje splasne – priznali da su „ljubili žabu“.

Kod veza koje se okončaju u kratkom vremenskom periodu, čest razlog raskida je sujeta jednog partnera. Govoreći stručnim jezikom psihologije, reč je o tzv. narcis faktoru. Tačnije rečeno, u pitanju je narcističko-psihološki problem, koji utiče na promenljiv stav prema partneru. Psiholozi smatraju da ljubavne veze koje nastaju i okončavaju se na ovakav način, nisu ni približne nežnim osećanjima. Radi se o uzvišenom samoprezentovanju narcističke ličnosti kako u najbližem okruženju, tako i šire. Prema rečima psihologa, ovakvi ljudi izborom partnera, ali i prijatelja, žele da stvore što bolju sliku o sebi u javnosti. Do toga dolazi zbog visokog N faktora, koji sa sobom nosi potrebu da im se drugi ljudi beskrajno dive. Zato, vodite računa da vas neka N osoba ne „presretne“ na ulici. Može biti slatko, ali takođe i kratko.

Tanja Božović

Članak se nastavlja posle reklama

Tagovi: