Učenici kontrolišu vozače: Jabuka za dobre, limun za nesavesne
Od 20. do 24. septembra u Srbiji će treći put biti organzivana akcija za povećanje bezbednosti dece u saobraćaju, najavila je kompanija „Delta Đenerali osiguranje“.
Akcija „Limun ili jabuka“ je ove godine proširena na 56 osnovnih škola iz 50 gradova Srbije i obuhvatiće oko 6.500 đaka, rekli su predstavnici te osiguravajuće kuće na konferenciji za novinare.
Namera je da se ojača prevencija saobraćajnih nesreća tako da učenici osnovnih škola nauče kako da se pravilno ponašaju u saobraćaju, a da se među vozačima poveća poštovanje saobraćajnih propisa.
Akciju „Limun ili jabuka“ Delta Đenerali organizuje u saradnji sa sa osnovnim školama i ministarstvima unutrašnjih poslova i prosvete.
Saobraćajci će učenicima petih razreda osnovnih škola održati predavanja o bezbednosti u saobraćaju, posle čega će đaci, u njihovoj pratnji, kod škola „regulisati“ saobraćaj.
Vozači koji poštuju saobraćajne propise, biće nagrađeni jabukom i plaketom zahvalnosti, a oni koji to ne čine će, kao opomenu, dobiti limun i plaketu sa molbom da poštuju saobraćajna pravila.
Kako je istaknuto na konfernciji za novinare, prema podacima Ministarstva unutrašnjih poslova Srbije, od 2008. godine na ovamo smanjuje broj saobraćajnih nesreća i povređene dece.
Dirketor za marketing „Delta Đeneralija“ Ratko Živković je rekao da su rezultati u prethodne dve godine uticali da „Delta Đenerali“ ove godine poveća investiciju u obuku dece, s namerom da se svake godine u program uvrsti sve više gradova i škola.
U sklopu akcije, prema rečima Živkovića, „Delta Đenerali“ će školama-učesnicama u akciji pokloniti promotivni film koji savetuje decu kako da se ponašaju u saobraćaju, tokom vožnje u automobilu ili na ulici.
Kako je ukazano, deca su najugroženiji učesnici u saobraćaju, a bezbednost saobraćaja u Srbiji je među najnižim u Evropi.
Prema zvaničnim podacima, za sedam meseci 2010. godine, poginulo je 18 dece, a 857 je povređeno. U tom periodu desile su se 7.203 saobraćajne nesreće u kojima je bilo mrtvih što je za 19 odsto manje nego u istom periodu 2009. godine.
Akcija „Jabuka ili limun“ održava se godinama u zemljama srednje Evrope, takođe u organizaciji osiguravajućih kompanija članica „Đenerali grupe“.
Izvor i foto: Beta