Principe osnaživanje žena prihvatilo 51 predzeće u Srbiji
Konferencija „Unapređenje kapaciteta MSP na implementaciji Principa osnaživanja žena“, koju je organizovalo Udruženje poslovnih žena Srbije, održana je danas u prostorijama Narodne banke Srbije.
Udruženje poslovnih žena Srbije uz podršku Ujedinjenih nacija – Agencije za rodnu ravnopravno i osnaživanje žena, januara ove godine započelo je realizaciju projekta „Unapređenje kapaciteta MSP na implementaciji Principa osnaživanja žena“ u koji je uključeno šest gradova: Beograd, Valjevo, Kragujevac, Niš , Čačak i Bački Petrovac.
Cilj ove aktivnosti je da upozna rukovodioce, a pre svega vlasnike i vlasnice malih i srednjih preduzeća sa „7 Principa osnaživanja žena“ i pomogne prilikom njihove implementacije.
Konferenciju je podržala je i Kancelarija UN WOMEN u Srbiji, u saradnji sa partnerima: UPŽ „Eve“ iz Valjeva, UPŽ „Nadežda Petrović“ iz Čačka, UPŽ iz Niša, Asocijacija PŽ „Vizija“ iz Kragujevca, Akademija ženskog preduzetništva iz Bačkog Petrovca.
Principi osnaživanja žena predstavljaju set jednostavnih pravila i preporuka za preduzeća. Oni nude uputstva o tome kako osnažiti žene na radnom mestu, na tržištu i u zajednici kroz društveno odgovornu poslovnu politiku.
Kompanije širom sveta, među njima i neke iz Srbije, potpisale su Izjave o prihvatanju ovih principa, pokazavši tako svoje opredeljenje za unapređenje rodne ravnopravnosti, kako interno, prema svojim zaposlenima, tako i eksterno – u poslovanju sa svojim partnerima, dobavljačima, klijentima i zajednicom.
Tokom konferencijie Udruženja poslovnih žena Srbije direktori MSP, njih 51, koji su tokom marta ove godine prošli obuku za implementaciju ovih principa potpisali Izjavu podrške i na taj način iskazali javno podršku unapređenju ravnopravnosti između žena i muškaraca.
Nakon svečanog potpisivanja Izjava o prihvatanju Principa osnaživanja žena, usledio je panel „Primeri dobre prakse primene Principa osnaživanja žena u preduzećima koja vode žene“ , a prikazan je prilog Produkcijske kuće „Mreža“ o beogradskoj kompaniji „Logo“, koja u svom poslovanju već ima praksu osnaživanja žena.