Weekend Media Festival: Krivo je more

by| septembar 28, 2010

Treći po redu Weekend Media Festival u Rovinju okupio je 2.000 gostiju zainteresovanih za teme i dileme iz domena medija u kojima rade, kao i za „rubne“ delatnosti kojih se dotiču, ali i za opušteno ranojesenje uživanje u prelepom Rovinju.


Weekend Media Festival: Krivo je more

 

Članak se nastavlja posle reklama

Opuštena atmosfera je jedan od izraza kojima sami organizatori opisuju ovaj festival i čini mi se da se nalaze u rizičnoj situaciji da mu „opuštenost“ zaista postane glavna odrednica, što bi bilo šteta.

Naime, teme i naslovi koje organizatori definišu još početkom godine su zaista inspirativni i obećavajući. Pohvala!

 

Članak se nastavlja posle reklama

Sledeći korak je odabir forme u kojem će se tema prezentovati. Mislim da danas ima malo ljudi kojima treba dopustiti da govore 60 minuta, a i ako ih ima, plašim se da oni nisu na WMF. Nakon TED talks iskustava (kratki govori najeminentnijih svetskih stručnjaka iz domena tehnike, entertejmenta i dizajna, u šta se na kraju spakuju sve moguće sfere ljudskih saznanja, koje možete čuti na TED konferencijama po celom svetu, a od prošle jeseni i u Beogradu), navikla sam, i to mi se veoma dopada, da suštinu priče čujem u govoru od najviše 20 minuta. U suprotnom, ljudi zaglibe u opštim mestima, anegdotama, scenama iz porodičnog života.

 

Članak se nastavlja posle reklama

 

Lidija Culibrk i Milica Milic

 

Slično se dešava i na okruglim stolovima sa desetak učesnika. Sa psihološke tačke gledišta, grupa te veličine je prevelika da bi se napravila dobra dinamika sa konfrontacijama i burnim eksplozijama. Ponekad se desi da trenutak kada moderator okruglog stola skine sako bude najživlji momenat dešavanja. Kada mini-busom iz Novog Sada stigneš u Rovinj nakon 12 sati putovanja ili pak kupiš avio-kartu i platiš kotizaciju od 450 evra – očekuješ mnogo. Opravdano.

Članak se nastavlja posle reklama

Paneli sa tri ili četiri sagovornika su za sada moj favorit. Na primer, paneli „Ko nosi Pradu“, „Tinejdžeri, ta čudna bića“ i „30 godina posle“ imali su sasvim zadovoljavajuću dinamiku.

 

Nakon odabira teme i forme, sledi izbor učesnika.

 

Bez uplitanja u to ko je koliko kompetentan za koji „content“ (najčešće upotrebljavana reč – ma, neee, govornici su koristili maternji, srpski i hrvatski), pošto smatram da su svi učesnici imali šta da kažu – pitam se zašto to nisu učinili. Pretpostavljam zbog gorepomenute opuštenosti. Mislim da je deo učesnika bio nedovoljno pripremljen ili možda pre nedovoljno motivisan da izađe sa svojim stavom i konfrontira se sa drugima. Posle treba otići zajedno na ručak.

Članak se nastavlja posle reklama

 

 

Na primer, na panelu koji je moderirao Srđan Šaper („McCann“) „30 godina posle“, izostavljeno je za publiku najzanimljivije pitanje – Kako je rokenrol mladost (Veran Matić – „B92“, Franci Zavrl – „Pristop“, Ninoslav Pavić – „EuropaPressHolding“) iz osamdesetih uspela da ostane verna svojim idealima, a da se tokom turbulentnih godina pozicionira u blizini vlasti i velikog kapitala? Bilo bi poučno za sve, zar ne? Opuštenost.

 

Članak se nastavlja posle reklama

Možda je krivo more, rujansko sunce i dobra spiza. U svakom slučaju, srpski govornici su bar, bez razlike, briljirali šarmom i dosetkama, ako ne „big“ ili „long“ idejama o kojima je lepo govorio John Williams iz britanskog „Greya“.

 

Rovinj

 

Prvi rovinjski WMF, kada su FB i druge socijalne mreže kao i alternativni vidovi oglašavanja stupili na scenu zajedno sa velikom krizom, doneo mi je mnogo više relevantnih informacija nego ovaj treći (drugi sam preskočila), kada su ljudi iz medija i advertajzinga očito već pomalo umorni od krize (iako su je preživeli jer inače ne bi ni bili tu) i ne baš sigurni u budućnost pred njima. Ipak, verujem da imaju odgovornost pred stotinama mladih ljudi koji se nalaze na početku karijere u medijima, a koji čine veći deo publike.

Članak se nastavlja posle reklama

 

Coffee i Lunch Break i partijanje u sitne sate ima i dalje istu moć. Da stvori nove poslovne, privatne i poslovno-privatne kontakte. I zato uvek vredi doći u Rovinj tog najvažnijeg rujanskog vikenda.

 

kafa

 

Članak se nastavlja posle reklama

Neke „contente“ bih ipak rado podelila sa kolegama koji nisu imali priliku da budu u Rovinju, a vredno rade u redakcijama CPG i znaju mnogo toga izrečenog na WMF. Oglašivači, koje su predstavili direktori marketinga velikih kompanija (zanimljivo je da je Srbiju predstavila Ruskinja iz novosadskog NIS-a) zapretili su da će i dalje biti veoma zahtevni u odnosu na marketinške agencije i medije, čak i kada kriza prođe.

 

I dalje svi govore kako veruju da „print“ nije mrtav, ali da je veoma bolestan i da ga čekaju teška vremena.

PR-ovcima je jednoglasno zamerano da su nekreativni, ali i dalje dobro plaćeni, za razliku od novinara koje je kriza naterala da žongliraju, i to za male pare (dok pokušavaju da izađu na kraj sa PR-ovcima). Za to vreme, „Grey“-kreativac je lepo govorio o tome kako je u marketinškom oglašavanju i imidž-kampanjama „veliku ideju“ zamenila „duuugačka“ ideja, koja se provlači kroz niz medija i doživljava metamorfoze. I kako uopšte treba govoriti o idejama i komunicirati u timu, jer se tako ideje razmnožavaju i rastu.

 

Zaustavila bih se kod ovih pozitivnih misli, upućenih pre svega redakciji magazina „Lepota&Zdravlje“, koja još uvek pokazuje znake veoma dobrog zdravlja. Nomen est omen!

 

Tekst: Lidija Ćulibrk

Tagovi: