KitKat slavi 75 rođendan!

by| oktobar 20, 2010

KitKat i u godini svog 75.-og rođendana beleži neverovatan uspeh. Svakih pet minuta se proizvede količina Kit Kat čokoladica koja bi mogla da popuni Ajfelov toranj. 

 

Kit Kat

U svetu se svake sekunde pojede oko 540 a svake godine proda se oko 18 milijardi KitKat čokoladica što je u martu 2010 i zabeleženo u Ginisovoj knjizi rekorda.

Članak se nastavlja posle reklama

 

Marčelo Melkior, direktor Nestlé jedinice za strateški razvoj rekao je: „Danas se KitKat prodaje u 72 zemlje na pet kontinenata. Potrošači neće naići na apsolutno isti ukus u svim zemljama, ali KitKat svuda u svetu ima istu osnovu – savršen balans čokolade i vafla sa receptom koji je pripremljen na osnovu potreba i želja potrošača i komuniciran potrošačima sa našom poznatom reklamnom porukom – Napravi pauzu, uzmi KitKat. Ovo su zapravo tajni sastojci uspeha koji traje.“

 

Članak se nastavlja posle reklama

Kit Kat

 

Članak se nastavlja posle reklama

U čast 75. rođendana KitKat-a na našem tržištu će se pojaviti novi KitKat Senses, namenjen najsofisticiranijim poklonicima KitKat-a.

 

Ime KitKat nastalo je krajem XVII veka u Londonu, po književnom klubu „Kit Kat“ čiji su se članovi sastajali u prodavnici peciva i poslastica Kristofera Ketlinga. Od skraćenice njegovog imena nastalo je ime kluba, a kasnije i ime jednog od najprodavanijih slatkiša na svetu.

 

Prvi čokoladni vafl sa četiri štanglice lansiran je na tržište 1935. godine pod imenom Rowntree’s Chocolate Crisp u Velikoj Britaniji.  Nakon 18 meseci, direktor marketinga komapnije „Rowntree“, Džordž Haris, kumovao je novom imenu proizvoda i tada je rođen legendarni KitKat Chocolate Crisp. 

Članak se nastavlja posle reklama

 

Pojavljivanje KitKat-a je zabeleženo kao revolucija u konditorskoj industriji. Ovaj vafl sa četiri štanglice prelivene čokoladom, odomaćio se na tržištu Velike Britanije, a ubrzo i svuda u svetu kao brend koji je beležio uspešnu prodaju i na tržištima Australije, Novog Zelanda, Južne Afrike i Kanade. 

 

 

Članak se nastavlja posle reklama

Pripajanjem kompanije Rowntree 1988. Nestlé-u, KitKat postaje deo Nestlé porodice, i brzo se širi na tržišta Centralne i Istočne Evrope, Azije i Južne Amerike. Nakon godinu dana, KitKat počinje da se proizvodi i u u Japanu a u narednih deset godina Nestlé otvara nove pogone za proizvodnju u Maleziji, Indiji i Kini.

 

Uspešno lansiranje KitKat Chunky 1999. godine, uvodi brend u novi segment zadovoljenja potreba ljubitelja Kit Kat-a razvijajući postojeći KitKat u raznim pravcima. Danas se popularni KitKat prodaje sa raznim ukusima, od crne i bele čokolade preko narandže, maslaca od kikirikija i karamele do najnovijeg ukusa KitKat Senses koji je plasiran na tržište 2008.

 

KitKat istorija

Članak se nastavlja posle reklama
  • Kraj XVII veka: Članovi književnog kluba sastaju se u srcu Londona u poslastičarnici vlasnika Kristofera Ketlinga.  Klub dobija ime Kit Kat klub, koje je nastalo od skraćenice imena vlasnika poslastičarnice.
  • 1911: Rowntree, kompanija sa sedištem u Jorku u Velikoj Britaniji registruje imena KitCat i KitKat.
  • 1920: Rowntree je lansirao brendirane kutije sa čokoladom pod imenom KitCat.
  • 1930: Rowntree je fokusiran na asortimanu brenda, Black Magic i Dairy Box.  Ime KitCat se postepeno gubilo da bi ostao samo KitKat.
  • 29. avgust 1935.: Prva proizvodnja vafla sa četiri štanglice u Jorku. Proizvod se prodaje u Londonu i na jugoistoku Engleske pod imenom Rowntree’s Chocolate Crisp.
  • 1937: Džordž Hariss), Rowntree direktor marketinga, dao je ime proizvodu KitKat Chocolate Crisp. Iste godine se prvi put u reklamnoj kampanji spominje „KitKat pauza“.
  • 1942: Tokom Drugog svetskog rata, kada je bila nestašica sastojaka kao što je mleko u prahu, Rowntree je izmenio recept KitKat Chocolate Crisp-a. Boja omota je promenjena u plavo i ovalni logo sa dodatkom Chocolate Crisp je uklonjen. KitKat je ispisano boldiranim slovima.
  • 1949: KitKat je ponovo počeo da se proizvodi po originalnom receptu sa mlekom i vraćen mu je proslavljeni crveni omot
  • 1950: Brend se širi na tržišta Australije, Novog Zelanda, Južne Afrike i Kanade
  • 1958: Donald Gilis (Donald Gilles), iz advertajzing agencije JWT London, kreira slavni slogan: „Napravi pauzu, uzmi KitKat“
  • 1960: Rođeno je pakovanje sa dve štanglice. Novo pakovanje se prodaje u supermatketima i tako se nalazi na listi redovnih namirnica potrošača
  • 1970: KitKat se širi na tržište Evrope sa proizvodnjom u Hamburgu, KitKat brend je potpisivanjem ugovora sa Hershey Corp. počeo licencno da se prodaje u SAD
  • Postignut je sporazum sa kompanijom Fujiya da se KitKat prodaje u Japanu
  • 1988: Nestlé preuzima kompaniju Rowntree
  • 1989: KitKat počinje da se proizvodi u novoj Nestlé fabrici u japanskom gradu Kasumigaura
  • 1990: Proizvodnja počela u Maleziji, Indiji i Kini
  • 1996: KitKat Orange, je prvi KitKat sa posebnom aromom, plasiran prvo na tržište Velike Britanije
  • 1999: KitKat Chunky plasiran u Velikoj Britaniji, postao je veliki hit i vrlo brzo je plasiran na postojećim tržištima u svetu
  • 2000: Nestlé kupuje deonice Fujiya kompanije u Japanu
  • 2000: Proizvodnja počela u Bugarskoj, Rusiji, Turskoj i Venecueli.
  • 2002: KitKat Chunky plasiran na tržištima Centralne i Istočne Evrope
  • 2005: KitKat Pop Choc lansiran na tržište.
  • 2007: KitKat Singles lansiran na tržištu Kanade (kasnije počela proizvodnja u Maleziji i u Zapadnoj Evropi)
  • 2008: KitKat Senses plasiran na tržištima Evrope i Kanade.
  • 2010: KitKat slavi 75. rođendan!

 

Tagovi: