Nepravilna rutina spavanja kod dece utiče na sposobnost učenja
Deca koja od ranog detinjstva nemaju ustaljen ritam spavanja i ostaju budni do kasno u noć, u kasnijem dobu imaju više problema s učenjem u školi, pokazala je studija Univerziteta u Londonu u kojoj je učestvovalo više od 11.000 dece.
Rezultati su pokazali da deca uzrasta od tri do sedam godina, koja ne odlaze u krevet pre 21 sat imaju lošije rezultate u testovima iz čitanja i matematike, a deca koja nikada nisu imala ustaljen režim spavanja, generalno imaju lošije ocene u školi od svojih vršnjaka. Posedice kasnih odlazaka na spavanje su uočljivije kod devojčica, tvrde istraživači za BBC.
„Uticaj sna na kognitivne i mentalne sposobnosti je ogroman, jer je to vreme kada mozak upija novo znanje i veštine koje je naučio tokom dana„, objasnila je voditeljka studije Amanda Saker.
Nedoslednost roditelja kod rutine spavanja deteta može biti i odraz situacije u porodici, poput haotičnog porodičnog okruženja, što takođe može biti uzrok lošijeg uspeha u školi.
Ipak, san je ono što je nužno za razvoj mentalnih sposobnosti i u tom smislu može odrediti uspeh dece u školi, ali i u kasnijem životu, objašnjavaju naučnici.
Tekst: Life Content
Izvor: 24sata.hr