Samsung otkriva novi svet mogućnosti na sajmu IFA 2013.
Kompanija Samsung Electronics predstavila je na sajmu IFA 2013. svoju evropsku viziju za tržište elektronskih uređaja široke potrošnje, izlažući svoja najnovija dostignuća iz oblasti pametnih TV tehnologija, kućnih aparata i štampača. Samsung je pokazao kako detaljan uvid u želje potrošača pomaže njegovim dizajnerima i inženjerima u razvoju proizvoda i usluga koje predviđaju i postavljaju nove trendove na tržištu.
„Jedna od tajni našeg uspeha je da mi ne štedimo trud u svojim naporima da razumemo kako ljudi koriste tehnologiju. Taj uvid zatim služi kao polazna osnova za sve što stvaramo. Tako dolazimo do proizvoda iusluga koje život kod kuće čine jednostavnijim i srećnijim“, izjavio je B-K Jun, predsednik i generalni direktor Samsung Electronics.
„Samsung pokreću tri glavna načela“, dodao je on: „Ljudi, inovacije i društvo. U toku protekle godine, Samsung je otvorio pet laboratorija za istraživanje načina života širom sveta, kako bi uočio šta potrošači žele i šta im je potrebno. Ove laboratorije su deo naše istraživačke mreže koja obuhvata još 33 lokacije na kojima sprovodimo istraživanje i razvoj, kao i šest dizajnerskih centara. Sve u svemu, više od četvrtine Samsungovih zaposlenih radi na inovaciji proizvoda.“
Samsung ima duboke korene u Evropi i igra veoma aktivnu ulogu u ovom regionu, obučavajući i inspirišući sledeću generaciju tehnoloških lidera. U Holandiji, Samsung obučava učitelje kako da integrišu tehnologiju u digitalne učionice, dok u Poljskoj studenti uče veštine programiranja. Ove inicijative se prostiru i do Francuske i Velike Britanije, gde Samsung podržava decu iz ugroženih društvenih grupa. Ovo su samo neki od primera Samsungove posvećenosti unapređenju znanja u oblasti digitalnih tehnologija i napora ka smanjenju nezaposlenosti među mladima.
Sistemi za kućnu zabavu dostižu nove nivoe
Samsung se nalazi na vodećem mestu na evropskom tržištu televizora već devet godina, što je postigao svojim pionirskim inovacijama LED i Plazma tehnologije, koje mogu da prikažu najintenzivnije boje, najdublje crne nijanse i najoštrije slike. Sada Samsung pokreće novu eru inovacija TV uređaja sa svojim hrabrim pristupom ultra visokoj definiciji (UHD, Ultra High Definition) i OLED tehnologiji koja je dizajnirana da donese vrhunsko iskustvo za gledaoce.
Prošle godine, Samsung je prodavao dva televizora svake sekunde širom sveta, dok je u Evropi imao učešće na tržištu od 41 odsto. Da bi definitivno utvrdio svoj vodeći položaj u Evropi, Samsung je sproveo anketu među 18.000 stanovnika Evrope u 18 zemalja, kako bi bolje razumeo šta oni zapravo žele od svog TV-a. Rezultati pokazuju da izvanredan kvalitet slike, veći ekrani jednostavnija, intuitivnija upotreba predstavljaju prioritete za potrošače.
TV serije UHDF9000
Samsung UHDF9000ispunjava sve tri želje potrošača donoseći im iskustvo gledanja televizije bez premca, stvoreno čistom inovacijom. Sa više od osam miliona piksela i rezolucijom koja je četiri puta veća od Full HD-a, UHD F9000 predstavlja revoluciju u rezoluciji, koja omogućava da je svaki najsitniji vizuelni detalj precizno definisan, jasan i neverovatno živopisan.
LED ploče proizvode čiste detalje, optimalne boje i kontraste; sve ovo dopunjava Quadmatic Picture Engine motor, moćna tehnologija obrade slike. Bez obzira na izvor sadržaja – SD, HD ili Full HD – Quadmatic Picture Engine adaptira izvor slike, eliminiše vizuelne smetnje, poboljšava nivo detalja i oštrinu slike pre nego što konačno poveća sliku, tako da je ona prikazana u zapanjujućoj UHD.
Uz oštrije slike, F9000 i svi Samsungovi UHD TV uređaji nude neprevaziđeni intenzitet osvetljenja, superiorni kontrast sa najdubljim crnim nijansama i pravu UHD rezoluciju primenom Samsungovih patentiranih algoritama za superiorne slike.
Dizajnirani da budu izloženi kao predmeti estetske vrednosti u dnevnom boravku, UHD F9000 podrazumevaju minimalistički dizajn sa tankim okvirom, metalnim postoljem i metalik završnom obradom. Ovaj dizajn vešto sakriva ugrađene zvučnike i „subwoofer“ zvučnike pružajući moćno ozvučenje od 70W, dok One Connect Box (kutija sa jednim priključkom) uklanja neuredne kablove,spajajući sve priključke za uređaje za multimedijalnu reprodukciju. Inovativna izrada se nastavlja unutar uređaja, jer TV ima mogućnost da ažurira i nadogradi svoje programske pakete tokom vremena, nudeći sve više usluga, uključujući i buduće UHD standarde, preko svog ugrađenog evolutivnog kompleta (Evolution Kit).
Samsung Smart Hub, jednostavan i intuitivan prikaz sa pet polja koji pretvara početni ekran TV uređaja u centar zabave i društvene interakcije, razvio se kao odgovor na još jednu potrebu potrošača koju je Samsung prepoznao; TV program uživo više nije najvažnije iskustvo koje vam TV pruža. S Recommendation preporučuje programe i filmove, u zavisnosti od ukusa korisnika i istorije prethodno gledanih sadržaja. Zajedno sa Twin Tuner funkcijom, ugrađenom kamerom, sposobnošću video poziva i funkcijom za razmenu sadržaja sa prenosivim uređajima pritiskom na jedno dugme, F9000 pruža zaista vrhunsko iskustvo za svoje gledaoce.
TV sa zakrivljenim OLED ekranom
Samsungov TV sa zakrivljenim OLED ekranom od 55 inča probija još jednu granicu inovacije u tehnologijama kućne zabave, donoseći do sada neprevaziđeni pomak u kvalitetu slike i dizajnu. Zakrivljeni ram, inspirisan konceptom „vanvremenske arene“ je savršena podloga za OLED-ove živopisno realistične boje. Svaki piksel se osvetljava i prikazuje slike sa apsolutno crnim nijansama, pri kontrastu koji nikada ranije nije viđen na konvencionalnim televizorima.
Suptilna zakrivljenost ploče prikazuje impozantnije slike sa daleko većom dubinom nego što je to mogao bilo koji televizor sa ravnim ekranom. TV ekran izgleda kao da lebdi iznad metalnog rama, istovremeno odajući osećaj snage i mekoće. Sve ovo dovodi do potpuno novog doživljaja gledanja TV sadržaja, sa neverovatnim bojama, oštrijim kontrastom i besprekornom reprodukcijom slike.
Zajedno sa intuitivnom Smart Hub funkcijom sa S Recommendation programom, OLED TV sa zakrivljenim ekranom nastavlja da otkriva nove mogućnosti svojom sposobnošću istovremenog prikazivanja više sadržaja (Multi-View). Dve osobe mogu da gledaju dva različita kanala istovremeno, na istom ekranu, pomoću Multi-View naočara koje dolaze sa slušalicama za stereo ozvučenje. Ova funkcija, koju omogućava izvanredna brzina osvežavanja, je toliko napredna da gledaoci mogu da prate bilo koju kombinaciju 2D i 3D sadržaja istovremeno.
Takođe, Samsung izlaže svoj UHD OLED TV na sajmu IFA, kombinujući fantastične detalje UHD sa brilijantnim kontrastom i bojama OLED-a: briljantnost svakog detalja.
Kućni uređaji za srećniji dom
Samsungova vizija digitalnih kućnih aparata podrazumeva obezbeđenje kvalitetnog života u domaćinstvu, a zasniva se na osnovama dubokog tržišnog istraživanja, osluškivanja želja potrošača i zaista izvrsnom dizajnu. Samsung zna da njegovi klijenti imaju mnoge različite strasti, od fantastične hrane i veštog kuvanja, do zaslepljujućeg dizajna enterijera. Svaki digitalni kućni uređaj dizajniran je tako da odgovari na ova interesovanja, čime pomaže u stvaranju srećnijeg domaćinstva.
U toku 2013. godine, Samsungovo poslovanje na tržištu kućnih aparata uvećalo se za 14 procenata, što ga čini jednim od najbrže rastućih brendova na svetu. U Evropi, Samsung se nalazi na prvom mestu po učešću na tržištu već četiri godine za redom, za frižidere i mikrotalasne pećnice, a na putu je da postane i broj jedan u kućnim aparatima do 2015. godine.
Da bi ostvario ovaj cilj, Samsung usmerava svoju pažnju na realizaciju pažljivo posmatranih lokalnih potreba, poštujući strasti svojih potrošača i pružajući im inovacije u dizajnu. Na sajmu IFA 2013, Samsung je prikazao ceo spektar inicijativa i proizvoda koji su skrojeni prema potrebama potrošača, kako bi unapredili njihov život u domaćinstvima.
Klub kuvara
Samsung se udružio sa kuvarima svetskog glasa, dobitnicima raznih nagrada, kako bi razvio budućnost kuvanja kod kuće. Članovi novootvorenog Samsungovog „Klub kuvara“ (Club des Chefs) su Erik Trošon iz kuće „Semilla“ u Parizu, Mišel Troagro iz restorana „Maison Troisgros“ u Roani, Francuska, Frenk Kastronov i Frenk Falcineli iz restorana „Frankie Sputino“ u Njujorku i Kristofer Kostov iz restorana „The Meadowhead“ iz doline Napa u Kaliforniji. Ova elitna grupa profesionalnih kuvara će predložiti načine na koje ljudi mogu da otkriju nove tehnike kuvanja u svojim kuhinjama, a svojom neprocenjivom stručnošću će umnogome doprineti kreiranju budućih Samsungovih proizvoda.
Samsung Motion Sync usisivač
Na osnovu želja potrošača, Samsung je razvio usisivač Motion Sync SC20F70, sa naglaskom na dizajnu i lakoći upotrebe. Revolucionarni Motion Sync dizajn čini ovaj usisivač jednim od najpokretljivijih usisivača sa posudom za prašinu na tržištu, smanjujući količinu pokreta koje korisnik mora da učini, dok inovativna CycloneForce Multi tehnologija održava visoku usisnu moć, za maksimalne performanse. U kombinaciji sa kontrolama koje se nalaze na dršci, senzorima koji otkrivaju delove kojima je najpotrebnije čišćenje i dizajn bez kese za prašinu, Motion Sync usisivač spaja izvanredne performanse sa superiornom sposobnošću manevrisanja.
Food Showcase FS9000Frižider
Samsung je sproveo istraživanje da stekne uvid u to kako porodice organizuju hranu u svojim frižiderima i otkrio da često ne postoji jasna struktura u pozicioniranju namirnica. Food Showcase frižider sa vertikalnom podelom razdvaja unutrašnji deo frižidera na ShowCase i InnerCase odeljke. Ovi odeljci omogućavaju lak pristup namirnicama koje se često koriste, kao i onima koje su ređe potrebne, čime olakšava upotrebu za svakog člana porodice, svaki dan.
Svedeni dizajn odaje utisak čistoće, sa besprekornom završnom obradom. Sa zapreminom od 834 litra, Food Showcase koristi Space Max tehnologiju koja omogućava da zidovi frižidera budu tanji a da pruže bolju izolaciju, u poređenju sa standardnim frižiderima. Food ShowCase će biti dostupan kupcima u Evropi od početka 2014. godine.
Inovacije u štampanju za kućne i poslovne upotrebe
Samsung razvija svoju seriju štampača stavljajući akcenat na prenosivost, lakoću upotrebe za korisnika i dizajn, sa ciljem da postane proizvođač broj jedan na tržištu A4 laserskih i multifunkcionalnih štampača (MFP) do 2017. godine. Napredak u prenosivosti, bezbednosti i dramatičan porast količine digitalnih sadržaja pokreću potrebu da moderni uređaji omoguće korisnicima da lično upravljaju svojom kućnim i poslovnim potrebama za štampom.
Samsung radi na razvoju aplikacija usmerenih ka prenosivoj štampi od 2009. godine, uključujući i posebnu aplikaciju Mobile Print, direktnu podršku za bežično povezivanje i Native taster za štampanje fotografija, kao i nedavno predstavljene funkcije Google Cloud Print i NFC.
Način štampe se menja u danjašnjoj eri mobilnih tehnologija
U Berlinu, Samsung je prikazao prvi NFC multifunkcionalni štampač na svetu, Xpress C460. Razvijen na osnovu želje korisnika za boljom komunikacijom, saradnjom i većim mogućnostima povezivanja, korisnici sada mogu da štampaju fotografije i dokumente direktno sa svojih pametnih telefona jednostavnim dodirom ekrana. Skeniranje i slanje dokumenata faksom takođe je pojednostavljeno, jer korisnici mogu da sinhronizuju kontakte sa svog pametnog telefona na štampač.
Prilikom razvoja proizvoda, Samsung daje centralno mesto pojednostavljenju načina upotrebe za korisnika. Uočeno je da proces instalacije bežičnih štampača često zahteva više faza. Sa Xpress C460, instalacija podrazumeva tri jednostavna koraka, koja čak ne podrazumevaju potrebu postojanja USB veze između računara i štampača.
Xpress C460 je dostupan na tržištu od avgusta, a novi mono MFP Xpress M2070 serije, namenjen ekskluzivno za evropsko tržište, će biti dostupan u Septembru.