10 food trendova za narednu godinu na koje treba da obratite pažnju

by | decembar 24, 2021
10 food trendova za narednu godinu

10 food trendova za narednu godinu otkriva nam Jasmina Ubiparip, zamenica gl. i odg. urednice Lepote i zdravlja u svojim Beleškama iz kuhinje

Stiglo je ono uzbudljivo doba godine kad se podvlače crte i prave planovi za budućnost, a ja uvek jedva čekam da bude objavljen godišnji izveštaj sajta Whole Foods Market, koji na osnovu potražnje kupaca daje predviđanja za to koje će namirnice biti u trendu u narednoj godini.

I ne, nemojte me pogrešno razumeti! Ne pratim slepo trendove, niti smatram da to treba činiti, već se radujem mogućnosti da zahvaljujući takvom izveštaju otkrijem nešto novo, te da unesem poneku drugačiju, zdravu i ekološki savesnu naviku u svoju ishranu. Dakle, evo šta se našlo na listi food trendova za 2022. godinu!

10 food trendova za narednu godinu

1. Ultraurbano baštovanstvo: Neprestane inovacije u oblasti uzgoja povrća vode ka tome da se razvijaju tehnologije koje omogućavaju da gajimo jestivo bilje i na potpuno neočekivanim mestima.

Članak se nastavlja posle reklama

2. Juzu: Prva aroma na ovogodišnjoj listi. Ovaj citrus, koji potiče iz Japana, Koreje i Kine, postaje sve popularniji na zapadnim tržištima, i već pronalazi svoje mesto u proizvodima poput preliva za salate, sirupima ili majonezima, piše u izveštaju Whole Foods Market.

3. Tzv. redukcionizam… u upotrebi životinjskih proizvoda: Ovaj trend se nastavlja na sve veću popularnost biljne ishrane (plant-based) i predstavlja zapravo njenu „umerenu struju”. Šta to znači? Da oni koji nisu spremni u potpunosti da se odreknu mesa – ali su svesni značaja biljne ishrane i za lično zdravlje, i za zdravlje planete – meso i ostale životinjske namirnice mogu da konzumiraju u malim količinama, birajući najkvalitetnije i ekološki najprihvatljivije, poput organski uzgajanog mesa ili jaja iz podnog uzgoja.

4. Hibiskus: Druga aroma na Whole Foods Market listi trendova za 2022. godinu – hibiskus – proizvodima u kojima se koristi daje jarku boju i snažan, osvežavajući ukus. Iako smo ga dosad prvenstveno koristili kao čaj, u narednom periodu očekujte da ćete naići na ukus hibiskusa u namazima, jogurtima, proteinskim praškovima…

Članak se nastavlja posle reklama

5. Bezalkoholna pića: Sve više kompanija odlučuje se za proizvodnju bezalkoholnih verzija omiljenih pića, što ujedno otvara mogućnost da mokteli, bezalkoholni kokteli, postanu popularniji od koktela koji izazivaju mamurluk sledećeg jutra.

Članak se nastavlja posle reklama

6. Žitarice koje su dobre za planetu: Ovaj trend odnosi se na način uzgoja žitarica. Sve se više obraća pažnja na njihovu ulogu u ekosistemu i traže se „ratarske prakse koje će pozitivno uticati na kvalitet zemljišta”, objašnjava Whole Foods Market.

Pročitajte i… Trendovi u ishrani koji će promeniti način na koji jedete

7. Suncokretove semenke: Probijaju se ka vrhu praveći sebi mesta u ponudi putera od različitih orašastih plodova. Prema Whole Foods Market, u narednom periodu, osim u puterima i namazima, semenke suncokreta naći ćete u krekerima, zamenama za mleko, pa čak i u bazama za biljne sladolede.

8. Moringa: Iako se u tradicionalnoj ajurvedskoj medicini koristi hiljadama godina, moringa je novi superfood trend za 2022. Osim u suplementima, očekujte je i u različitim barovima i grickalicama.

9. Funkcionalni penušavi napici: Napici koji su korisni za zdravlje i prirodno penušavi, poput kombuhe, biće sve češći na policama supermarketa.

10. Kurkuma: Još jedan sastojak koji se u ajurvedskoj kuhinji koristi hiljadama godina – kurkuma – postaće još popularniji nego što je to bio prethodnih godina. Viđaćemo je i u proizvodima poput muslija ili ovsenih kaša, u kiselom kupusu, biljnim sladoledima…

Članak se nastavlja posle reklama

Nadam se da će i vama ovaj kratki pregled food trendova biti koristan i da ćete među odluke za 2022. godinu uvrstiti barem jednu koja se tiče zdravijeg načina ishrane. Predlažem da to bude: Ješću više povrća! <3

lepotaizdravlje.rs ra3rn/iStock/Getty Images Plus via Getty Images