Kako se boriti protiv gojaznosti? Porodičnim obrocima!

by | oktobar 7, 2014

Prema nedavnom istraživanju samo četvrtina porodica svakodnevno zajedno večera, a deca koja to sama čine, imaju kasnije veće predispozicije da budu gojazna.

zajednički obrok

Osobe koje su kao deca jeli u društvu porodice barem jedno nedeljno, manje su gojazna od onih koji su jeli sami. Izgleda da je velika uloga u onome šta je servirano za stolom na zajedničkoj večeri, a to je raznovrsnija hrana, kao i više povrća i voća.

Još jedna bitna stavka je na koji način obroci u krugu porodice emotivno utiču na osobu. Prijatno okruženje, sigurnost, osećaj zadovoljstva pomažu pri kontrolisanju emocija u svakodnevnom životu što se indirektno odražava i na unos hrane.

Poslušajte savet doktorke Džerike Berg i vašim zajedničkim obrocima napravite priliku za zdrav život:

Članak se nastavlja posle reklama

Organizujte obrok barem jednm nedeljnom

Naravno da su tri ili četiri obroka nedeljno mnogo bolja opcija od jednog, ali ako vam vreme dozvoljava da zajedno jedete samo nedeljom, onda neka bude tako. Organizujte sa suprugom i decom da ovaj obrok bude obavezan, i poštujte taj dogovor.

Mislite i na druge obroke

Članak se nastavlja posle reklama

Ako vam se pruži prilika, možete zajedno i doručkovati ili užinati, ne mora nužno biti večera ili ručak.

Isključite sve uređaje

Članak se nastavlja posle reklama

Da, ovo je veoma bitna stavka. Nije vam potrban televizor, telefon, isključite sve i uživajte u krugu porodice. Večera je čin bliskosti sa dragim osobama, mejlove ostavite za kasnije.

Budite pozitivni

Zajednički obrok ne treba da koristite kao priliku da vašem partneru nešto prebacite ili kritikujete decu zbog neurađenog domaćeg zadatka. Neka svako od vas podeli nešto zanimljivo i najprijatnije što vam se dogodilo u toku dana.

Držite se zajedno

Čak i kada se dogodi da ne možete svi da budete prisutni za stolom, ako vam se suprug kasnije vrati s posla ili se dete zadrži na treningu, potrudite se mu da pravite društvo iako ste već jeli. Tako ćete pokazati da nije poenta u hrani već u konekciji druženju.

Članak se nastavlja posle reklama

Autor: Life Content, M.G.

Tagovi: