Ove jeseni svet parfema je posebno živ: modne kuće i niche brendovi redom su predstavili nove mirise. Među njima su Gaultier, Miu Miu, Byredo, Loewe i Fendi, koji donose raznovrsne kompozicije – od cvetnih i gurmanskih nota do drvenastih i mineralnih završnica. Lansiranja kombinuju tradiciju i kreativnost, nudeći parfeme koji su sofisticirani, ali i nosivi svakodnevno. Trend je jasan: brendovi žele da svaki miris bude priča za sebe, ali i da unese dozu stila i ličnog izraza u svakodnevicu.
Novi parfemi lansirani u avgustu 2025:
O, ne, ovo nije obična lista! Kada brend poput MiuMiu izbaci nešto novo u parfemski svet, kada Fendi slavi stogodišnjicu, a kada Jean Paul Gaultlier reši da izbaci još jednu varijantu svog mirisa, onda je to celebration time!
Jean Paul Gaultier Divine Elixir
Mirisna scena ovog leta dobila je novo pojačanje: Jean Paul Gaultier je predstavio Divine Elixir, moćniji nastavak prošlogodišnjeg izdanja Divine, sa izraženijim akcentom na intenzitet i toplinu. Kreirao ga je Quentin Bisch, a u ponudi je kao Eau de Parfum u punjivim bočicama od 30, 50 i 100 ml. Kompozicija spaja slan početak, kremastu tuberozu u srcu i tonka zrno u bazi. Rezultat je miris koji kombinuje osvežavajuću dozu morske svežine sa cvetno-gurmanskim završetkom – dovoljno upečatljivo za dan, ali i zavodljivo za večernje prilike. Bočica ostaje verna Gaultier estetici torza, ovog puta u toploj amber nijansi sa zlatnim korsetom. Lice kampanje je Yara Shahidi, koja i u ovom poglavlju nastavlja da predstavlja modernu, samouverenu ženstvenost.
Miu Miu – Miutine
Miu Miu je ovog avgusta lansirao Miutine, prvi parfem u saradnji sa L’Oréal Luxe i istovremeno novo poglavlje u beauty svetu brenda. Kao i u modi, i ovde Miu Miu kombinuje mladalački duh i pomalo buntovnu eleganciju – rezultat je miris koji je nepredvidiv, razigran i zavodljiv. Kreirao ga je Dominique Ropion, a kompozicija se otvara neočekivano – sočnom divljom jagodom uparenom sa toplim tonovima cimeta i vanile. U srcu su gardenija, jasmin i ruža, dok završnica donosi pačuli i ambru za dozu dubine i trajnosti. To je spoj gurmanskog i floralnog, za onaj trenutak kada želite da ostavite trag, ali bez očiglednog napora. Bočica je jednako upečatljiva – retro-šik oblik u toffee nijansi sa prepoznatljivim Miu Miu kviltanim uzorkom i minimalističkim etiketama. Lice kampanje je Emma Corrin, koja duhom i stilom savršeno prenosi poruku Miutinea: šarmantna pobuna i ženstvenost koja se ne uklapa u kalup.
Byredo – Asto Astral
Byredo je ovog leta predstavio Alto Astral, parfem koji prenosi optimizam i svetlu energiju kroz svaki sloj mirisa. Inspirisan brazilskom kulturom, naziv parfema znači pozitivan duh. Kreirao ga je Byredo tim u saradnji sa Jérôme Epinetteom, a kompozicija spaja osvežavajuće aldehide i kokosovu vodu na početku, bogato cvetno srce od jasmina i tamjana, i toplu drvenastu završnicu sa sandalovinom, kašmirnom drvetom i amberom. Rezultat je miris koji je sofisticiran, svetao i dugotrajan, a opet lako nosiv – dnevni luksuz koji ne opterećuje. Bočica prati minimalističku estetiku Byreda – cilindrična, jednostavna, crni poklopac, bez previše detalja, što odražava duh brenda: čist, moderan i bezvremenski.
Byredo Alto Astral
Loewe Casa de Campo
Loewe je lansirao Casa de Campo, miris koji odaje počast jednom od najvećih zelenih prostora Madrida, nekadašnjem kraljevskom lovištu, danas javnom parku. Deo kolekcije Un Paseo Por Madrid, parfem je osmišljen da prenese osećaj lagane šetnje stazama okruženim ljubičicama, travom i toplim popodnevnim svetlom. Kompozicija je floralno-drvenasta: ljubičice su sveže i travnate, sandalovina donosi kremastu dubinu, a mošus održava miris mekanim i prizemnim. Loeweov prepoznatljivi pečat odaje zemljani, gotovo dimljeni ton, koji mirisu daje osećaj povezanosti sa prirodom. Bočica prati minimalističku i elegantnu estetiku brenda: matirano staklo sa poklopcem od mermera odaje utisak nežne botaničke delikatnosti i arhitektonske čvrstine. Casa de Campo nije parfem koji dominira – on je tih, meditativan i nostalgičan, kao šetnja koja traje u sećanju.
Fendi Eaux d’Artifice
Fendi je za svoj stogodišnji jubilej predstavio parfem Eaux d’Artifice, koji spaja nasleđe i kreativnu viziju brenda. Inspiraciju je Delfina Delettrez Fendi pronašla u pogledu na Fontanu di Trevi noću, stvarajući miris koji prenosi taj lični, gotovo teatarski doživljaj Rima. Kompozicija je mineralno-aquatična, sa slojevima mošusa i kleke. Mineralni tonovi donose stonovanu, osvežavajuću teksturu, kleka dodaje smelu, smolastu notu, a mošus sve zaokružuje i ostavlja blago, koži blisko prisustvo. Rezultat je sofisticiran i promišljen miris – elegantan, diskretan i moćan u svojoj suptilnosti. Eaux d’Artifice je deo Fendi linije posvećene majkama i muzama brenda, i kao takav dodaje novu dimenziju parfemskoj arhivi kuće. Nije upadljiv niti trendovski, već promišljen i precizan – miris koji odražava Fendijevu posvećenost zanatu i tihom stilu luksuza.
Foto: Instagram/@miumiu, @jeanpaulgautlier