Koji brendovi će uskoro biti broj jedan u beauty svetu?

by | januar 15, 2020

Evo šta će, po svemu sudeći, gledati na polju kozmetičke industrije u toku 2020 godine. (hint hint – generacija Z ima puno veze sa tim).

Konglomerati kupuju clean beauty brendove

Iako niču kao pečurke posle kiše, većina clean beauty brendova nema ozbiljne resurse, jako brzo rastu i to često nisu u stanju da logistički isprate. Kozmetički giganti nemaju dovoljno inovacija, a čini se i da su pustili malo vremena da vide da li je ljudima starno stalo do planete ili nije, i da li će ovi “mali” revolucionarni individualci uspeti nešto da urade. Logičan sledeći (korporativni) korak: veliki kupuju male. Tako svi dobijaju, pod uslovom da se održe standardi proizvodnje. Tako je Shiseido kupio Drunk Elephant, brend koji je gotovo preko noći (čitaj: za svega nekoliko godina postojanja) dostigao gotovo kultni status među ljubiteljima ove vrste kozmetike, i za njega platio 845 miliona dolara. Unilever je kupio japanski Tatcha za $500 miliona. Pored ovakvih preuzimanja, očekujemo i da veliki brendovi počnu sami da proizvode clean beauty linije. Neka igre počnu!

@drunkelephant

Proizvodi koji ne sadrže vodu

Još jedan trend koji proizilazi iz brige za planetu je kozmetika koja ne sadrži vodu. Pročitajte bilo koju etiketu i videćete da je “acqua” na vrhu liste sastojaka. Pošto je potrošnja vode jedno od glavnih pitanja na ovom frontu, mnogi brendovi su pokrenuli istraživanja kako da smanje sadržaj vode u svom asortimanu ili da je potpuno izbace i prebace se na jače koncentrovane formule (od kojih se neke aktiviraju u dodiru sa vodom ali je ne sadrže), ili ulje gde je to moguće.

Sam trend je započeo u linijama za kosu pre nekoliko godina, a nezavisni brendovi poput Pinch of Colour danas prave šminku po ovom principu. Tatcha, sa svoje strane proizvodi serume i proizvode za negu kože, a konglomerati Procter & Gamble najavio je liniju za kosu koja ne sadrži vodu za ovu 2020. godinu.

5 hit frizura iz 90-ih koje će se nositi ove zime

Nove društvene mreže za nove generacije

Instagram i Facebook su i dalje platforme koje imaju najviše uticaja ali beauty industrija je posaban slučaj po mnogim stvarima pa i po tome koje platforme su presudne za uspeh u njoj. Brendovi su, pored Youtubea, počeli da primećuju i isprobavaju platformu TikTok koja je obuzela publiku genercije Z svojim kratkim formatima u stilu nekadašnjeg Vinea. Igrači poput Huda Beauty, Jeffree Star i Fentyja su svi otvorili svoje naloge, a brendovi kao što su Too Faced prave sponzorisane challenges u kojima se skupljaju poeni i dobijaju nagrade. Ovaj pristup omogućava mnogo veću slobodu i kreativnot nego tradicionalni kanali marketinga i prodaje, a upravo je to ono što mlađe generacije potrošača žele (pored transparentnosti i ekološke osvećenosti, naravno). Kao odgovor na trend, platforma TikTok uvela je opciju kupovine. Otvorite nalog, šta čekate? Naučnici iz Kanade sproveli su istraživanja na grupi od 25 muškaraca i žena.

Članak se nastavlja posle reklama

Ambalaža koja se reciklira

O ovome smo detaljno pisali i srce nam je puno zbog toga što je sve jasnije da se ne radi samo o prolaznom trendu već da je potrošačima zaista sve više stalo do reciklaže. Idealno rešenje i dalje ne postoji ali krećemo se u pravom pravcu. Mnogi brendovi su dobili dodatni hajp i popularnost zbog svoje politike da prave pakovanja koja se dopunjuju umesto da ih bacite, a što na duže staze smanjuje količinu otpada. Veliki igrači poput Guerlaina, Deciema, L’Occitane i Welede napravili su partnerstvo sa Terracycle kompanijom koja se bavi reciklažom u pokučaju da izgrade održive protokole za industriju koja se u velikoj meri oslanja na upotrebu plastike za jednokratnu upotrebu. Konglomerat L’Oréal je pokrenuo sopstvenu inicijativu pod imenom Seed Phytonutrients još 2018. godine sa proizvodima i ambalažom koji se mogu reciklirati. Jasno je da je za sistemske promene na ovom planu potrebno vreme ali se ova činjenica ne sme koristiti kao izgovor za odugovlačenje i ovo je trend za koji se nadamo da će sve više uzimati maha i koji podržavamo 100%.

Wish lista: Parfem idealan za praznične dane

Foto: @drunkelephant

Tagovi: