Šta znače oznake “cruelty-free” i “vegan”: Zašto raste popularnost veganske kozmetike?

Dominika Piasecka iz britanskog “Veganskog društva” (engl. “The Vegan Society”) za magazin Natural Health otkriva zašto raste popularnost veganskih kozmetičkih proizvoda. Isti trend primetan je i u našoj zemlji, pa prenosimo iskustva britanskih kolega.

by | februar 24, 2021

Iz redakcije magazina „Natural Health“

Ovogodišnja dodela nagrada “Natural Health International Beauty Awards” predstavlja i vegansku kategoriju, sa veoma širokom i raznovrsnom paletom registrovanih i akreditovanih veganskih kozmetičkih proizvoda. Dominika Piasecka, iz asocijacije “Vegansko društvo”, navodi pet razloga zbog kojih je veganska kozmetika sve popularnija…

Oko 6% proizvoda za lepotu i negu lansiranih 2019. u Velikoj Britaniji bili su veganski. Uprkos tome što to deluje kao mala brojka, u pitanju je skok u odnosu na 4%, koliko je takvih proizvoda na tržištu bilo 2012. godine. Vodeća kompanija za analizu tržišta “Market Research Future” predviđa da će u narednih pet godina, udeo “cruelty- free” kozmetike porasti za još šest procenata.

Zašto je veganska kozmetika sve popularnija?

LJUDI VOLE ŽIVOTINJE
Veganski stil života sve češće ne podrazumeva samo izmene u ishrani, već i stav prema načinu proizvodnje svih proizvoda koje svakodnevno koristimo, uključujući, naravno, i one kozmetičke. Dakle, prioritet je da proizvodi nisu testirani na životinjama. Ko bi želeo da podržava kompaniju koja je, da bi se testirao nov proizvod, spremna da muči, ozleđuje i ubija životinje?

ZABRANA TESTIRANJA NA ŽIVOTINJAMA
Srećom, u proteklih nekoliko godina, doneti su brojni zakoni u EU koji se tiču zabrane testiranja na životinjama. Ipak, to i dalje nije garancija da neke kompanije nisu na taj način testirale određene proizvode ili sastojke. U nekim zemljama, nedovoljno jasni i precizni zakoni mogu da pretvore potragu za kozmetikom koja nije testirana na životinjama u nemoguću misiju. Kupovinom proizvoda na kojima stoje oznake “cruelty free” ili “vegan” pokazujemo da postoji potražnja za njima i ohrabrujemo njihovu proizvodnju. To može da inspiriše i druge kompanije da počnu da se orijentišu na takvu proizvodnju. (Pročitajte i… Veganski beauty proizvodi)

Članak se nastavlja posle reklama

VEGANSKA KOZMETIKA – PUT KA ZDRAVIJOJ BUDUĆNOSTI
Kompanije počinju da shvataju da nije samo veganima stalo do prestanka testiranja na životinjama, pa marketing svojih linija proizvoda zasnivaju upravo na činjenici da su oni “vegan” ili “cruelty free”. A takva vrsta marketinga zaista deluje! Sve je veća potražnja za proizvodima koji nisu testirani na životinjama. Porast tržišta baziranog na neokrutnosti ide rame uz rame s povećanom svešću ljudi ne samo o pravima životinja, već i o problemima zagađenja životne sredine, koji je, opet, povezan i sa samim zdravljem ljudi.

SVE VEĆA POTRAŽNJA
Ono što je jednom bilo malo, “ništa” tržište, danas se veoma brzo širi. Veganske kompanije i mejnstrim brendovi nude sjajne, inovativne proizvode koji nisu testirani na životinjama, a moderni potrošači imaju sve veću svest o tome koliko je nepotrebnih supstanci dodato u proizvode koje kupujemo.

Više o magazinu Natural Health saznajte ovde.

Članak se nastavlja posle reklama

 

Natural HealthStrelciuc Dumitru via iStock/Getty Images Plus