5 grešaka zbog kojih vaše izvinjenje partneru zvuči neiskreno

by | jul 27, 2018

Razmislite o poslednjoj situaciji u kojoj vam je neko rekao: „Oprosti.“ Možda vam je zasmetao ton glasa osobe koja se izvinila ili vas nisu gledali u oči. Otkrivamo vam koje su najčešće greške koje pravimo kada se izvinjavamo voljenim osobama.

1. Izvinjenje nije iskreno

Psiholozi tvrde da je neiskrenost pri izvinjenju najčešća greška. Iako je s jedne strane pohvalna želja da umirimo svog partnera rečima koje želi čuti, velika je šansa da oni neće biti sretni ako ne mislimo ono što izgovaramo.

Partner vas poznaje i zna kada se izvinjavate da biste završili svađu, a ne zato što to iskreno mislite. Vaše reči moraju odgovarati vašem ponašanju. Razmislite kako se vaš partner oseća i u skladu sa tim se iskreno izvinite.

2. Opravdavate se

Članak se nastavlja posle reklama

Postoji vrlo tanka linija između izvinjenja i opravdavanja. Čak i ako želite nekome da pokažete da niste želeli da ga povredite, to može izgledati kao opravdanje.

Izbegavajte preteranu uzbuđenost dok se izvinjavate. Ako ste povredili partnera, on oseća emotivni bol.

3. Pokušavate da objasnite svoje reči i postupke

Članak se nastavlja posle reklama

Izvinjenja često prate reči: Nisam to mislio/la. Međutim, činjenica je da smo svojim rečima povredili drugu stranu bez obzira na to jesmo li nešto mislili ili ne.

Najveća greška je trenutak u kom ne priznajemo nečiju emotivnu bol zbog rečenice koju smo izgovorili ili koja je pogrešno protumačena.

Članak se nastavlja posle reklama

4. Preterano korišćenje reči ako i ali

Izbrišite reči ako i ali iz svog rečnika. Takva izvinjenja svaljuju krivicu na treću stranu i ne osvrću se na emocije povrijeđene osobe.

5. Često se izvinjavate oko iste stvari

Za loše ponašanje se uvek treba izviniti. Ali ako se stalno ponavljaju iste greške, izvinjenje gubi svoj smisao.

Zapratite nas na društvenim mrežama FacebookInstagramYoutube i pridružite nam se na Viber public chatu

Članak se nastavlja posle reklama

Foto: Thinkstock

Tagovi: