Ljubav i hemija: Sva ČULA utiču na privlačnost
Često je nejasno zašto nam se neko dopada, a neko ne. Stručnjaci kažu da nije dovoljan samo atraktivan izgled – na osobu se reaguje svim čulima.
Zbog čega se zaljubljujemo u neke osobe, a u druge ne? Možemo li da promenimo sebe i time utičemo na broj osoba koje nas smatraju atraktivnim? Stručnjaci tvrde da privlačnost uključuje sva čula. Nije dovoljno samo da izgledate ili govorite na određeni način – kako biste privukli partnera morate maksimalno da iskoristite sva čula.
Vid
Najočiglednija komponenta privlačnosti, vizuelna privlačnost, uključuje više od samog izgleda. Jedno istraživanje je ustanovilo da ljudi, kada su u ozbiljnoj vezi, smatraju atraktivne pripadnike suprotnog pola manje privlačnim nego kada nisu u vezi. Takođe, partneri koji su, u istoj studiji, nedavno razmišljali o svojim partnerima, manje su uočavali privlačne osobine drugih ljudi.
Vizuelni znakovi korisni su i prilikom flerta, jer čak 55 odsto našeg utiska o drugoj osobi formirano je na osnovu govora tela.
Zvuk
Istraživači su ustanovili i da 38 odsto utiska o nekom potiče iz boje glasa, brzine i načina govora druge osobe. Ono o čemu neko stvarno govori nije preterano važno. Smeh je isto tako način na koji se prenose pozitivne emocije drugoj osobi. Ljudi koji imaju prijatnu boju glasa su češće i oni atraktivnog spoljnog izgleda.
Miris
Iako zov mirisa nije toliko dramatičan kao što sugerišu reklame parfema i dezodoransa, hemikalije poznate kao feromoni vrlo su važne kada je reč o privlačnosti. I ovde su rađena istraživanja, pa je dokazano da je miris feromona koje proizvodi žena tokom ovulacije najprivlačniji muškarcima. Žene, ipak, tvrde stručnjaci, traže drugačiju vrstu mirisa, pa je utvrđeno da su one koje su mirisale neoprane muške majice preferirale miris muškaraca s imunološkim sistemom različitim od vlastitog. Iako prirodni mirisi ne mogu da se kontrolišu, drugi, spoljni, mogu da doprinesu povećanoj intimnosti, pa je ustanovljeno da su mirisi lavande i pite od bundeve imali najveći učinak kada je reč o uzbuđenosti muškarca.
Dodir
Kada flertuju, žene vole da nagnu glavu i tako pokažu vrat, erogenu zonu koja je visoko osetljiva na dodir. Koketne žene, po pravilu, „slučajno“ okrznu muškarca koji ih zanima ili ga nežno dotaknu u području podlaktice. Sami činovi flerta i dodiri mogu nekoga da učine privlačnijim.
Ukus
Neki stručnjaci naglašavaju da je ukus razlog što se ljubimo. Kroz poljupce osobe isprobavaju feromone drugih ljudi kako bi ustanovili odgovaraju li njima samima. Takođe, ako dve osobe vole iste ukuse, na primeri hrane ili pića, mogu da se osećaju bližim.
Izvor: Press