Zašto zavodimo? Psiholozi otkrili šest motiva

by | jul 3, 2015

Bili u vezi ili ne, zavođenje je dobro za vas. Ipak, nemojte to uzimati zdravo za gotovo jer je zavođenje mnogo kompleksnije nego što se čini, a razlozi zašto to činimo kreću se od onih logičnih do pomalo zastrašujućih.

Foto: Guliver/Thinkstock

Foto: Guliver/Thinkstock

U zaključcima pregleda literature o zavođenju iz 2004., profesor Dejvid Drajden Heningsen sa Univerziteta Severni Ilinois identifikovao je i kategorisao šest različitih motivacija za zavođenje, a poslednji je vrlo zanimljiv.

1. Seks: osobe pokušavaju da odvedu nekoga u krevet.
2. Zabava: osobe tretiraju zavođenje kao sport.
3. Istraživanje: osobe pokušavaju da vide kako bi bilo da su u vezi.
4. Odnos: osobe pokušavaju da povećavaju intimnost u vezi.
5. Ego: osobe pokušavaju sebi da podignu samopouzdanje.
6. Korist: osobe pokušavaju da dobiju nešto od druge osobe.

Kada kažemo „zastrašujući“ razlozi za zavođenje, mislimo na zavođenje iz koristi. Ono se događa na radnom mestu, ali i izvan njega, a glavne protagonistkinje su – žene.

Članak se nastavlja posle reklama

U britanskoj studiji iz 1998. godine zaključeno je da žene zaposlene u ugostiteljstvu šefovi prisiljavaju da zavode goste kako bi se ponovo vratili i ostavljali bolje napojnice.

Prema studiji iz 1982. sprovedenoj na američkim studentima, otkriveno je da je 60 odsto studentkinja i 41 odsto studenata flertovalo s profesorima. Oko 75 odsto studenata mislilo je da zavođenje može da pomogne u podizanju ocena studentkinjama, a 50 odsto mislilo je da može da pomogne muškim studentima.

U anketi koja je 2007. godine sprovedena na 500 poslovnih žena, 86 odsto njih reklo je da bi “rado flertovale s muškim kolegama kako bi stvari bile po njihovom”. Studija iz 2008. pokazala je da su žene koje flertuju u poslovnim pregovorima doživljene kao omiljenije, ali manje verodostojne, a studija iz 2005. godine otkrila je da žene koje ne flertuju češće dobijaju promaknuća.

Članak se nastavlja posle reklama

Bili iznenađeni ovim podacima ili ne, svakako su zanimljivi. Još je zanimljivije to što istraživanja o tome kako muškarci koriste flertovanje u poslu gotovo i ne postoje. Jedino što je zasad poznato o toj temi jeste da su muškarci koji zavode na poslu manje zadovoljni svojim poslom.

Tagovi: