Nezaboravni i upečatljivi momenti koji su promenili svet mode u 2016. godini
Doček Nove godine je prošao, kao i mini odmor te su od danas ponovo svi na radnim mestima. Ako ste sa koleginicama sumirale utiske sa proslave, prelistale fotografije onda je pravi trenutak da se uz kafu osvrnete na proteku modnu godinu. Jer, iza nas su ostali nesvakidašnji događaji na modnoj sceni, neočekivane saradnje i brojne novine kojima su nas iznenadile modne kuće.
1. Već smo navikle da je modna kuća Dolce & Gabbana vodeća kada su u pitanju aksesoari. Čuveni dvojac nas na svakoj reviji obraduje novim detaljima za kosu. 2014. lansirali su krune u vidu zlatnih novčića, 2015. luksuzne slušalice napravljene od prefinjenih materijala i dragog kamenja, dok su 2016. godine otišli korak dalje i uveli hidžab kao modni detalj. Iako je mnoge ovaj potez iznenadio, Stefano Gabbana i Domenico Dolce su svesni značajnog uticaja arapske kulture, kao i činjenice da muslimanske žene danas čine veliki deo kupoholičarske populacije izdvajajući za odeću čak 266 milijardi dolara. Zato je, poznata modna kuća početkom godine predstavila kolekciju pod nazivom “Abaya” koju čine luksuzni modeli hidžaba neutralnih tonova ukrašenih cvetnim printom u prepoznatljivom Dolce & Gabbana stilu.
2. Nakon što je pokazala talenat za glumu u seriji “American Horror Story”, Lady Gaga je pokorila i modnu pistu. Pevačica je ukrala šou poznatim manekenkama pojavivši se na Marc Jacobs reviji u gotik komadima koji savršeno odgovaraju njenom stilu. A i ko bi drugi mogao da ponese najviše platforme ikada viđene na Nedelji mode u Njujorku?
Pročitajte i… Potpuna modna katastrofa ili ipak neobični trend koji biste rado nosile?
Kliknite na sledeću stranicu…
3. Nakon 28 godina Kate Moss je odlučila da okrene novu stranicu. U martu 2016. “It” Britanka je objavila da napušta svoju matičnu agenciju, Storm Models kojoj je bila verna od početka karijere. Kroz njena vrata prošla je kao četrnaestogodišnjakinja i sve modne poslove radila u saradnji sa njom.
“Čini se da sam odrasla. Shvatila sam da želim raditi neke druge stvari,” izjavila je Kate dodajući da je vreme da ostvari svoj dugogodišnji san.
Šest meseci kasnije javnost je saznala šta je sanjala. Naime, inspirisana Faye Dunaway koja u filmu “Gia” glumi agenticu, poznata manekenka je rešila da otvori sopstvenu agenciju za talente, koja će pomoći ne samo modelima već svim talentovanim ljudima da izgrade uspešne karijere. Jedva čekamo da otkrijemo kome će Kate Moss biti mentor.
4. Maj mesec je doneo pravo osveženje u magazinu Vogue. Ovaj britanski časopis ne samo da je proslavio 100. rođendan već je za naslovnicu izabrao Kate Middleton. Vojvotkinja od Kembridža koja opravdano nosi titulu najstilizovanije kraljevske ličnosti prvi put se pojavila u modnom editorijalu. Fotografije prelepe Kate u opušetnom izdanju koje predstavljaju suprotnost formalnim portretima uradio je fotograf Josh Olins, a pojedine će se naći u britanskoj Nacionalnoj galeriji potreta.
5. Da bi jedna dama izgledala moderno i atraktivno, neophodno je da svoj izgled stilizuje modnim dodacima, pre svega nakitom koji će naglastiti njen prefinjeni stil. Međutim, 2016. je donela jedan potpuno neobični ekstravagantni trend koji je lansirao Givenchy i njen kreativni direktor Riccardo Tisci. Na reviji ove poznate modne kuće manekenke su ponele facijalni nakit sastavljen iz komada ukrašenih biserom i kristalima a prekrivali su čitavo lice. Da li je ovo ipak bilo previše i za modni svet pokazaće vreme.
6. Iako nije redak slučaj da dve modne kuće udruže svoje snage prošle godine ostvarena je najveća saradnja u istoriji koju je predvodio Vetements. Naime, u junu je objavljena vest da je u stvaranju nove kolekcije za proleće/leto 2017. mladom kreativnom timu pomoglo čak 18 brendova uključujući COMME des GARÇONS, Manolo Blahnik, Dr. Martens, Reebok, Levi’s i Juicy Couture. Uzimajući karakteristične modele brendova koji postoje desetinama godina dizajner Demna Gvasalia predstavio ih je u svojoj viziji čime je još jednom pokazao da Vetements koji je slavu doživeo preko noći postavlja nove temelje u čvrstom, staromodnom poslu.
Pročitajte i… Trendovi iz 2016. godine koje zaista želimo da zauvek zaboravimo!
7. Istorijski trenutak za Dior! Nakon Rafa Simonsa na mesto kreativnog direktora ove modne kuće našla se po prvi put žena. Reč je o italijanskoj kreatorki Mariji Graziji Chiuri koja je nakon odlaska osnivača Valentina preuzela njegovo vođstvo.
Iako zadatak nije bio lak, kreatorka je prvom kolekcijom za proleće/leto 2017. oduševila modne kritičare unoseći svoj prepoznatljivi romantizam u specifičnu Dior estetiku.
8. Revija o kojoj se najviše pričalo na Nedelji mode u Londonu jeste Christopher Kane kojom je kreator prolavio 10 godina rada. Nova kolekcija nosi naziv “Make Do and Mend” po pamfletu britanske vlade iz 40-ih godina prošlog veka koji je savetovao žene kako da njihova odeća traje duže u vremenu kada je racionalna potrošnja bila u fokusu. U skladu sa tim škotski dizajner je predstavio jedinstveni patchwork ranijih kolekcija u vidu eklektičnog miksa prepunog neobičnih komada.
U obući, inovativni Kane je otišao korak dalje ponudivši modnom svetu svoju verziju Crocs sandala. Iako udobne, gumene “klompe” nose epitet ružne obuće te je malo ko očekivao da ih vidi na pisti. Mramornih šara ljubičaste, plave, narandžaste i maslinaste nijanse i ukrašene raznobojnim kamenjem i kristalima ove sandale zapalile su internet i nametnule pitanje da li će zbaciti sa trona “Birkenstock” model koji važi za najpopularniju “ružnu obuću” .
9. Konačno je stigao sistem “see now, buy now”! Nakon odluke da prvi put 19. septembra na London Fashion Weeku zajedno predstavi žensku i mušku kolekciju, modna kuća Burberry objavila je vest da će se straight-to-consumer modeli odmah naći u prodaji čime se skraćuje vreme čekanja između revija i dostupnosti na prodajnim mestima. Burberry primer vrlo brzo sledili su Topshop, Tom Ford, Tommy Hilfiger, Thakoon, Ralph Lauren, a da se sistem brzopotezne kupovine isplatio govore podaci o rasprodatim modelima na sajtovima pomenutih kuća odmah nakon revija.
10. Kraj godine obeležio je nestajenje jedne modne kuće. Nakon 8 godina Suno prestaje da postoji. Iako su dizajneri Max Osterweis i Erin Beatty osvojili CFDA Swarovski nagradu za dizajn ženske odeće i bili u finalu prestižne LVMH nagrade, nisu uspeli da se izbore za svoje mesto u modnoj industriji. Šareni printovi na odeći koju su rado nosile Michelle Obama, Zendaya, Solange i Michelle Williams poslednji put su viđeni na reviji Resort kolekcije, a sada su otišli u istoriju.
Pročitajte i… Urbano, seksi, ženstveno i drugačije! Pet modela suknji koje morate imati ove zime
Zapratite nas na Viberu! Učestvujte u kreativnim razgovorima i prvi čitajte najinteresantnije vesti sa portala “Lepota i zdravlje” >>> http://www.viber.com/lepotaizdravlje