Ovo su torbe koje nikada neće izaći iz mode
Svaka žena zna da dobra torba i naizgled običan stajling pretvara u kombinaciju vrednu pažnje. Zato je teško odoleti kupovini nove, naročito kada nam modne kuće svake sezone nude bezbroj novih modela koje nas mame svojim dizajnom i bojama. Bez obzira na godišnje doba i trendove koji vladaju, pojedine torbe uspele su da opstanu na modnoj sceni sve do današnjih dana. Svojom prefinjenom izradom i luksuznim materijalima, kao i činjenicom da ih rado nose mnoge poznate dame i trendseterke, predstavljaju prava mala remek-dela koja ne pitaju za cenu.
Iako nas modne kuće svake godine obraduju novom bojom ili redizajnom ovih vanvremenskih modela, svaka od njih ima svoju jedinstvenu priču o nastanku.
„Spoj stila i elegancije“, „torba za sva vremena“, samo su neki od opisa koji krase kultnu Lady Dior torbu koja je ime dobila po princezi Dajani.
Modna kuća Dior napravila je ovu torbu 1995. kada je tadašnja prva dama Francuske, Bernadet Širak, tražila poseban poklon za Lejdi Di. Naime, Francuska se pripremala za posetu princa i princeze od Velsa i Bernadet Širak poželela je da Dajani pokloni nešto jedinstveno. Prototip Diorove torbe je za samo 24 časa pretvoren u poklon za princezu. Dajani se torba toliko dopala da je od Diora ubrzo naručila isti model u svim mogućim bojama i stilovima.
Lady Dior je jedina torba modne kuće Dior koja svake sezone dobija novu kolekciju, a poznata su i njena limitirana izdanja. Cena se kreće između 2.000 i 4.000 dolara, a sastavljena je od 130 delova – 100 komada kože, koji se ručno bruse, boje i modeliraju oko drvenog kalupa i 30 individualnih metalnih komada. Podlogu torbe čini raskošna jagnjeća koža iz Francuske, koja se obeležava poznatim „cannage“ uzorkom – prošivenim detaljem inspirisanim uzorkom na stolicama Napoleona III, koje je Kristijan Dior koristio na svojoj prvoj modnoj reviji 1947. godine.
Ostale modele torbi koje nikada neće izaći iz mode pogledajte na sledećim stranama…
Kada se pomene francuska modna kuća Hermès prva asocija je čuvena Birkin torba koja nosi epitet jednog od najslavnijih i najskupljih modela na svetu, o čemu govori i lista čekanja koja se meri u godinama. Svi već znamo da je ime dobila po glumici, pevačici i supermodelu Džejn Birkin za koju je i kreirana 1984. godine i koja ju je uvele u svet mode. Malo iskusnije modne znalce Hermès asocira na drugu torbu. Reč je o Kelly modelu koja je nastala davne 1892. godine kao torba za sedlo. Planetarnu popularnost stekla je tek 1956. godine nakon fotografije u magazinu „Life“ na kojoj je prelepa Grejs Keli nosila upravo ovaj model torbe. Od tog trenutka, pa sve do danas, ona je obavezan modni dodatak mnogih slavnih ličnosti.
Ručno rađena od najfinije kože izuzetnog kvaliteta, Kelly mami uzdahe mnogih dama kao i glavobolju njihovih muškaraca zbog cene. Najskuplji model prodat je decembra 2013. godine na aukciji za vrtoglavi iznos od 125.000 dolara.
Chanel 2.55 Flap torba je oličenje klasične elegancije i luksuza. U želji da ruke dama budu slobodne, a inspirisana trakama koje se nalaze na vojničnim vrećama, čuvena Koko Šanel je 1929. godine predstavila prvi model sa dugim kaišem. Nakon njenog uspešnog povratka u modnu industriju 1954, Chanel je odlučio da redizajnira ovaj model koji je svetlo dana ugledao februara 1955. godine pod nazivom 2.55. Torbicu karakteriše kaiš u vidu lanca poput onih na kojima su se nosili manastirski ključevi, dijamantski štep inspirisan jaknama tadašnjih džokeja i bordo unutrašnjost koja predstavlja boju uniforme u manastiru gde je kreatorka odrasla.
Godine 1983. sam Karl Lagerfeld dodao joj je prepoznatljivu kopču u obliku dva isprepletena slova C, dok je 2005. povodom 50. rođendana originala lansiran Reissue 2.55 model.
Chanel 2.55 Flap je jedna od najprodavanijih torbi na svetu iako njena cena stalno raste, što govori i podatak da je najskuplji model prodat za 261.000 dolara.
Louis Vuitton Speedy je najverovatnije jedna od najkopiranijih modela torbi. Nastala je 30-ih godina prošlog veka a status ikone i luksuznog prestiža dobila je tek nakon što se pročulo kako je Odri Hepbern jednostavno ne ispušta iz ruku. Koliko je volela ovaj model govori podatak da je na njen zahtev modna kuća kreirala manju verziju pod nazivom Speedy 25 koja je vrlo brzo postala zaštitni znak poznate glumice.
Speedy torba predstavlja pravu klasiku jer je možete nositi u dnevnoj kežual varijanti sa farmericama, kao i u elegantnom autfitu na operi; ona odgovara svakoj ženi bez obzira na godine i građu. U skladu sa različitim modnim ukusima, danas ovaj model postoji u celom spektru boja i verzija – od Murakami pop-art dizajna, preko grafita, pa sve do tradicionalnih motiva i interesantnih detalja.
Modna kuća Fendi važi za jednog od lidera kada je u pitanju dizajn torbi, a na vrhu njene lista upravo je Fendi Baguette model koji je prvi poneo statut „it“ komada. U težnji za nečim sasvim drugačijim i originalnim, kreativna direktorka Silvija Venturini 1997. godine predstavila je mini torbu sa toliko kratkim kaiševima da se nose odmah ispod pazuha, poput francuskog hleba – pa odatle i naziv ovog modela. Svetsku popularnost doživela je nakon emitovanje epizode serije „Seks i grad“ u kojoj modna ikona Keri Bredšo nosi ljubičastu Baguette torbu. Moderna, a klasična, vrlo brzo našla se na must-have listi mnogih dama, koje su spremne da za ovaj maleni komad izdvoje i do 6.000 dolara.
Ostale moje blogove možete pročitati OVDE.