Revije koje su privukle najveću pažnju na Nedelji visoke mode u Parizu
Haute couture je izraz za visoku modu koju, za razliku od ready-to-wear kolekcije, čine komadi koje ne možemo nositi u svakodnevnom životu i koji su izrađeni u limitiranim serijama. Nastala davne 1857. godine, visoka moda je imala centralnu ulogu u širenju mode u Evropi i promociji modnih kuća koje su danas vodeće u svetu. Podsticaj u ovoj oblasti pružili su Coco Chanel, Yves Saint Laurent i Christian Dior, pa je zato haute couture centar postao upravo Pariz.
Protekle nedelje održana je još jedna Nedelja visoke mode u Parizu. Kao što smo navikli, svake godine ovaj prestižni događaj obilovao je prelepim kreacijama koje oduzimaju dah. Od mnoštva revija najjači utisak na modne kritičare i publiku ostavile su kolekcije tri modne kuće, a o kojim je reč otkrijte u nastavku.
Revija koju su svi željno čekali održana je u poznatom Rodenovom muzeju. Iako se za Dior šou uvek traži karta više, ovog puta vladalo je dodatno interesovanje zbog činjenice da je ovo prva kolekcija nakon odlaska Rafa Simonsa. Lucie Meier, Serge Ruffieux i ostali članovi novog kreativnog tima potrudili su se da nastave njegovu misiju a to je pre svega svežiji i mladolikiji izgled kreacija koje treba da budu namenjene mlađim damama – naravno, bez nepotrebnog odstupanja od forme na koju smo navikli kada je Dior u pitanju. Glavni motiv couture kolekcije je floralni element na mekanim, transparentnim materijalima koji naglašavaju žensku siluetu. Volani su sada na dekolteu čime su se modeli pretvorili u prave umetničke skulpture. Zanimljivi su izrezi na dugim svilenim haljinama koji stvaraju varku, pa izgleda kao da haljina namerno stoji ukoso. Čak su i sakoi muškog kroja delovali ženstveno, sa suptilnom dozom provokacije jer su kombinovani sa prozirnim topovima.
Na sledećim stranama pogledajte koje su još revije obeležile Nedelju mode u Parizu…
Chanel revije odavno su prevazišle klasičnu formu i prerasle u pravi spektakl. Sa svakom novom kolekcijom Karl Lagerfeld ne pokazuje samo svoj talenatan za modu, već i u pogledu koncepta same revije. Nakon kazina i aerodroma, Grand Palais je ovog puta pretvoren u kućicu za lutke, a pista po kojoj su modeli hodali napravljena je od prirodnog zelenila gde vlada tišina i spokoj, čime je Karl istakao svest o ekološki održivoj modi.
Zen atmosferu dodatno su naglasile kreacije koje su napravljene u kombinaciji papira, prirodnog pamuka i drugih eko materijala i to u neutralnoj paleti poput bež, sive, boje peska i kafe. Nova couture kolekcija podseća na stvaralaštvo čuvene Coco Chanel – silueta je naglašena, ali ne na erotičan način, nego više strogo poslovni, ramena su obla, dok su suknje midi dužine i uske. Iako na prvi pogled jednostavni, komadi odišu luksuzom i predstavljaju savršen kontrast prolaznom i površnom fast fashion trendu, koji je zastupljen u današnje vreme.
Karl Lagerfeld je i ovom kolekcijom pokazao svoju genijalnost i pomerio granice u modi koristeći specijalnu tehnologiju izrade koja odeću čini postojanom i nakon nekoliko decenija, a inovativnost je istakao i u kreiranju novog modela torbe koja se ne nosi u ruci već vezuje oko struka.
Nakon što je posljednja ready-to-wear kolekcija podbacila, Giambattista Valli je novom oduševio sve kritičare i vratio se u sam modni vrh. Inspirisan pariskim vrtovima poput Tuileriesa, Jardin du Luxembourga i Parc de Bagatellea, njegove kreacije obiluju cvetnim aplikacijama za razliku od prethodnih kolekcija u kojima su dominirale šljokice i kristali. Bogata čipka i volani našiveni na haljinama dali su dozu romantike, dok su siluete A-kroja pokazale su da je retro stil 60-ih ove godine prisutan i u couture kolekcijama. Za kraj, Valli je predstavio nekoliko svojih klasičnih volumiziranih haljina od tila, koje podsećaju na onu koju je Rijana nosila na dodeli Gremi nagrada. Umesto jarkoroza, dizajner je ovog puta raskošne haljine kreirao u nežnim sivim i roza nijasama.
Ostale moje blogove možete pročitati OVDE.