Lifestyle

Pop fenomen koji nam menja svakodnevicu: Kako je Taylor Swift Orange postala trend preko noći?

by Hana Dunđerov

14.08.2025.
Taylor Swift fenomen
Taylor Swift

Taylor Swift je svoj novi album The Life of a Showgirl najavila 12 minuta iza ponoći, 12. avgusta. Trenutno je 14. avgust, od ove vesti prošlo je tek nešto više od 48 sati, a svet je već suočen sa fenomenom Taylor Swift Orange. Munjevitom brzom, brendovi su poizbacivali kampanje za svoju narandžastu kozmetiku, makeup, odeću, proizvode svih vrsta. Lansirane su kampanje, pokrenute modne linije, a Empire State Building je sijao u toj boji. Čak je i Starbucks počeo da koristi ovu nijansu u kampanjama. Podsvesno, samo čekamo trenutak da Pantone institut uvede Taylor Swift narandžastu kao zvaničnu kategoriju. Kako je američka pevačica postala kulturni fenomen tog ranga i stekla toliku marketinšku moć?

Kako je Taylor Swift Orange postala trend preko noći?

Taylor Swift je jedna od najprodavanijih muzičarki svih vremena. Ona je najbogatija muzičarka i prva milijarderka u istoriji čiji je glavni izvor prihoda muzika (1,6 milijardi američkih dolara, stanje iz 2024. godine). Ima armiju fanova koja broji desetine miliona i koja rado kupuje merch. Zato i ne čudi što je Taylorin uticaj na brendove neosporan. Njena sposobnost da stvori viralne trenutke i poveže svoje fanove sa brendovima omogućava kompanijama da iskoriste njen imidž i povezanost sa publikom. Brendovi koji su usvojili narandžastu estetiku u svojim kampanjama ne samo da prate trend, već i aktivno učestvuju u oblikovanju kulturnog pejzaža koji Taylor stvara. Stoga, čim Taylor objavi novi album i najavi novu, narandžastu, eru, marketinški timovi kompanija počinju da odbrojavaju svoje prekovremene sate kako bi prilagodili estetiku i aktivne kampanje. Istovremeno, glavno pitanje postaje: a koji to narandžasti karmin nosi Taylor?

Uticaj Taylor Swift na savremenu pop kulturu

… je ogroman! Zovu je marketinškim genijem jer nijedan njen album nije samo album, on je čitav projekat osmišljen da ostavi uticaj i angažuje. Od samog početka karijere, Taylor Swift nije samo kreirala muziku, već je oblikovala i pop kulturu kroz svaku svoju eru. Era Fearless donela je mladalački ideal romantičnih priča i učvrstila trend storytellinga u pop muzici, gde su lične priče postale glavni fokus i inspiracija za fanove i druge izvođače. Sa 1989, Taylor je pomerila granice pop zvuka i vizuala, popularizujući kombinaciju muzike i urbanog lifestyle-a. Ovaj period je uticao na modu, street style i beauty trendove, vratio estetiku 80-ih i urbane vizuale. Reputation je postavio standard za umetnike koji žele da kontrolišu svoj narativ. Redeginisala je način na koji pop zvezde mogu koristiti medije i socijalne mreže da preokrenu negativne priče u umetnički izraz, utičući na PR strategije u industriji. Lover je inspirisao pop kulturu kroz afirmaciju pastelnih, romantičnih estetika. Njeni vizuali i boje su se pojavili u modnim editorijalima, beauty kampanjama. Folklore i Evermore doneli su indie-folk estetiku u mainstream pop kulturu, a Midnights je stvorio noćne rituale slušanja muzike. Najnovija era, The Life of a Showgirl? Tek ćemo videti krajnje domete.

Kako je Taylor Swift postala fenomen?

Ako pitate marketinške stručnjake, način na koji Taylor angažuje svoje fanove, poznate kao Swifties je upravo ono što joj je dalo uticaj u pop kulturi. Sa jedne strane, tu je njena muzika o kojoj su mišljenja prilično podeljena. Da ne ulazimo u diskusiju sami sa sobom tek, Taylor možda nije najbolja pevačica, a kamoli najbolji gitarista na svetu, ali je nesporno dobar tekstopisac i aranžer. Okrenula je stvari, muškarce pretvorila u muze, otvoreno počela da priča o svojim emocijama, ogolila celebrity muškarce pred publikom kroz svoje pesme (a teško je dobrom traču odoleti) i svoj ljubavni život podelila sa fanovima. Sve svoje pevljive pesme začinila je jakim prelazima sa refrena na strofe koji instant postaju viralni na mrežama. Posledica? Stvorila je zajednicu na društvenim mrežama. Paralelni svet Taylor Swift.

A potom je krenula u poduhvat da tu zajednicu angažuje. Sve je počelo s njenim CD knjižicama, u kojima su neka slova bila ispisana većim fontom i mogla su da stvaraju anagrame. Ovakav lov na blago uskoro je uključivao objave na društvenim mrežama, odeću, nokte, izbor pesama i, jednostavno, sve što je Swift ikada objavila. Kroz ove tragove, Swift uspeva da stalno angažuje svoje fanove zagonetkama povezanim s njenom muzikom. Istovremeno, aktivna je na svim mrežama, odgovara fanovima, organizuje iznenadne evente za njih i druženja. Aktivna je i u politici, ali i u humanitarnim akcijama. Najznačajnije: uspela je da izgradi imidž osobe koja stoji iza svojih uverenja i reči. U državi u kojoj su sindikati na crnoj listi, ona je deo jednog. Njeni zaposleni imaju odlično zdravstveno osiguranje, što je za Ameriku prilično retko. I, da, podelila im je ukupno 55 miliona dolara bonusa nakon Eras turneje. Redovno donira ugroženim grupacijama. Nekima je njena kristalno čista slika u javnosti sumnjiva, ali ne i Swifties-ima.

Marketing iza Taylor Swift

Ako ste pomislili da je Taylor žena neverovatnih sposobnosti, verovatno ne grešite. Ali, to ne znači da je mastermind koji je sve ovo sam izveo. Taylor Swift je izgradila jedan od najuspešnijih i najuticajnijih marketinških timova u muzičkoj industriji, koji se sastoji od ključnih pojedinaca i timova koji upravljaju njenim imidžom, brendom i komunikacijom sa obožavaocima. Tree Paine je ključna figura u Taylorinom timu od 2014. godine. Ona je preuzela ulogu Taylorine lične PR menadžerke i od tada je bila odgovorna za upravljanje njenim imidžem, kriznim situacijama i medijskim nastupima. Njena strategija uključuje proaktivno reagovanje na negativne glasine i pažljivo oblikovanje narativa oko Taylorinog života i karijere. Taylor Nation je tim zadužen za komunikaciju sa obožavaocima i promociju Taylorinih projekata. Ovaj tim koristi društvene mreže, organizuje događaje i kreira sadržaj koji angažuje fanove i stvara zajednicu oko Taylorinog brenda. Iako je prvobitno bio vođen od strane fanova, sada je potpuno integrisan u njen profesionalni tim. Joseph Kahn je režiser mnogih Taylorinih muzičkih videa i ključni saradnik u oblikovanju njenog vizuelnog identiteta. Njegov filmski pristup i storytelling tehnike doprinose stvaranju snažnih narativa u njenim pesmama, što dodatno učvršćuje njen status kulturne ikone. Uz njih, tu je još mnogo, mnogo imena integrisanih u 13 Menagment – firmu koju su Taylor i njena porodica osnovali namenski kako bi joj vodila karijeru. 

Foto: Instagram/@taylorswift, @nivea, @jeremiahsice, @gocasebr, @essie