Da li znate koja reč je moćnija od „hvala“?
Molim, hvala, izvolite – to su čarobne reči, za koje se smatra da otvaraju sva vrata. I naravno da je to tačno, ali postoji jedna reč još moćnija od prethodno navedenih, a ipak je često zanemarena.
Istraživanje sprovedeno u jednoj prodavnici nameštaja pokazalo je da čak i najljubazniji prodavci nisu uspeli da uvere kupce da nešto odaberu. Zašto? Zato što nisu koristili reč koja zvuči najuverljivije – „jer“.
Naime, korišćenjem ovog veznika nudi se objašnjenje, što automatski privlači ljude i više vam veruju. U slučaju prodavca, to zvuči ovako:
„Mogu li da vam ponudim ovu brošuru, JER želimo da se informišete o našoj novoj prodavnici?“
Jedno istraživanje je pokazalo pod kojim bi uslovima ljudi koji u dugom redu čekaju na korišćenje fotokopir mašine, pustili nekoga preko reda.
Kada je osoba koja je želela da koristi mašinu preko reda pitala „oprostite, imam pet stranica. Mogu li da kopiram pre vas, jer mi se žuri“? 94 odsto ljudi odgovorilo je da bi je pustili preko reda.
„Čak i kada sumnjamo u istinitost razloga, odnosno objašnjenja, čarobna reč „jer“ izaziva prirodnu reakciju u korist onoga ko je postavio pitanje. To znači da će i najsmešniji razlog možda dobiti pozitivan odgovor“, objašnjavaju stručnjaci.
U slučaju prodavca, jednostavne rečenice poput Svideo bi vam se ovaj kauč, jer je izrađen od italijanske kože ili Sa ovim stolom ne možete da pogrešite, jer njegov dizajn ide uz svaki dekor, mogu učiniti čuda, jer je, nakon što su prodavci svakodnevno počeli da koriste reč „jer“, prodaja porasla za 39 odsto.
U zavisnosti od rečenice mogu da se koriste različite varijante veznika i predloga – ne mora uvek da bude samo jer, nego i „zato što“, „zbog toga“… Poenta je da osobi kojoj se obraćamo ponudimo objašnjenje zašto nešto želimo, molimo i zašto nam nešto treba.