Evo kako da budete srećnije na poslu

by | april 2, 2015

Ukoliko se osećate nesrećno na poslu, niste jedine. Stres na poslu je jedan od najčešćih problema ljudi u današnje vreme.

Foto: Thinkstock

Foto: Thinkstock

Neki imaju zahtevne klijente, drugi šefove koji su nekompetentni i koji očekuju da se uradi puno stvari za malo novaca. A pojedini ljudi jednostavno ne uživaju u poslu kojim se bavi jer im je dosadan ili besmislen.

Ukoliko i vi imate ovakvih problema, nemojte misliti da vam je potreban novi posao kako biste se osećale srećnije. Dovoljna je promena načina razmišljanja, pa će se i cela situacija popraviti.

Stručnjaci kažu da su srećni ljudi produktivniji, bolje se nose sa stresom, zdraviji su i imaju veće plate. Iako vam se situacija na poslu trenutno čini nemogućom, isprobajte neke od ovih strategija.

Članak se nastavlja posle reklama

Zapišite tri pozitivne stvari

Možda vam je teško da ih se setite, ali pokušajte da se fokusirate na tri dobre stvari koje su se dogodile na poslu, čak i ako su to sitnice. Pažljivo razmislite o svojih kolegama, gde radite, vrstu posla koji obavljate ili neki drugi važan detalj koji vas podseća na dobre strane posla. Na ovaj način možete biti motivisanije za rad, produktivnije i zadovoljnije. Isprobajte ovo kada dođete kući. Vremenom ćete primetiti da vam i samo koncentracija na pozitivne stvari može olakšati situaciju na poslu.

Nemojte sve shvatati lično

Članak se nastavlja posle reklama

Sasvim je normalno da se ponekad posvađamo sa kolegama ili se negativno osećamo prema njima. To se obično događa jer lično shvatamo kada nam neko uputi bezobrazan komentar ili ignoriše našu molbu da nam pomogne. Zapamtite, ako se vama ne sviđa vaš posao, velike su šanse da se ne sviđa ni vašim kolegama. Šta mislite, da li lako biti ljubazan i profesionalan iz dana u dan na poslu koji vam se ne sviđa? Devet od deset puta, kad neko uradi nešto što vas uznemirava ili ljuti, zaista nije reč o nečemu ličnom ili ciljanom na vas. Prisetite se trenutka kad ste vi uradile nešto što je negativno uticalo na nekog drugog. Da li je tada bila reč o nekakvoj ličnoj osveti? Ukoliko nije, treba da budete svasne da će i drugi ponekad napraviti nešto što će imati negativan uticaj na vas, ali to ne čine zlonamerno.

Smirite negativne emocije

Članak se nastavlja posle reklama

Loša osećanja kao što su frustracija, ljutnja, ogorčenost ili ljubomora su neizbežna u poslu. Takve emocije mogu da vam otežaju rad, što utiče na vašu produktivnost i generalnu situaciju na poslu. Kad zapadnete u takvo stanje uma, setite se da vi niste takva osoba, bar ne većinu vremena. Na primer, ako ste ljuti, pokušajte da se ne predate negativnim osećanjima već ih sagledajte sa distance. Nemojte delovati u afektu. Par puta duboko udahnite i pokušajte da se smirite. Smirene i sa bistrom glavom ćete smisliti razumnije rešenje za problem koji vas muči i nećete dozvoliti da vam pokvari ceo dan.

Tagovi: