Fashion zaduženja: 5 najzanimljivijih poslova u modnoj industriji

by | avgust 22, 2015

Pored standardnih poslova modnog urednika, stiliste, novinara i ilustratora…

Foto: Gulliver/Thinkstock

Foto: Gulliver/Thinkstock

Moda je sastavni deo života i u poslednje vreme sve popularnija tema, pa se posao u modnoj industriji smatra veoma poželjnim zanimanjem. Ipak budimo realni, urednik mode, dizajner ili stilista nisu lako dostižni poslovi, ali postoji jedna dobra stvar- nisu ni jedini!

Srećom pa postoji veliki broj kreativnih poslova u modnoj industriji, koji mogu biti odlična opcija za građenje poslovne karijere. Dakle, ne odustajte od svog mesta u svetu mode i istražite druge opcije.

Fashion copywriter
Dok sanjate o profesionalnim dizajnerima i poseti velikim nedeljama mode, posao modnog kopirajtera vam može donekle pružiti to zadovoljstvo. Ovaj posao podrazumeva rad sa brenovima, trgovinama i reklamnim agencijama. Naime, modni kopirajter pomože u prodaji garderobe pišući primamljive opise, oglase i pr tekstove. Bonus činjenica: Modni kopirajter obično zarađuje duplo više novca od modnih urednika!

Članak se nastavlja posle reklama

Social Media Manager
Ako ste ponosni na sebe što ste poznati i popularni na Instagramu ili Twitteru, posao menadžera na društvenim mrežama može biti odlična opcija za vas. Danas svaki brend, trgovina ili magazin zapošljava ljude koji su odgovorni za predstavljanje i razvoj posla, putem deljenja sadržaja na društvenim mrežama. Kombinacijom kreativnosti i analitike je put kojim menadžer društvenih mreža treba da postigne što veće i bolje rezultate.

Personal Shopper
Ako ste oduvek sanjali o oblačenju manekena u modnim magazinima, možda će vam se posao ličnog kupca činiti veoma zanimljivim, jer je donekle sličan tome. Lični kupac rešava sve probleme. Oni pronalazi rešenja za ljude različite konstitucije, težine i veličine garderobe. Pri tome, on mora da se drži tačno određenog budžeta, ali i estetike. Često lični kupci predstavljaju terapeute, jer pozitivno deluje na kupce koji su došli u radnju, kako kroz savete o oblačenju, tako i zbog podizanja samopouzdanja. Ova profesija je uglavnom zastupljena u većim i poznatijim modnim kućama, ali postepeno počinju da je uvode i druge radnje.

Sustainability Expert
Kada brendovi postanu veoma transparentni i dostignu status u modnoj industriji, onda oni zapošljavaju ljude koji dele strast prema modi, ali i prema ekologiji. Stručnjak za održivost je osoba koja je zadužena za istraživanje proizvodnih procesa koji štite životnu sredinu, a sve kako bi brendovi ostali konkurentni na tržištu.

Članak se nastavlja posle reklama

Trend Forecaster
Ovo je veliki posao za ljubitelje mode koji pored nje, treba da budu zainteresovani za umetnost, kulturu i putovanja. Prognostičar trendova identifikuje trendove godinama pre nego što se oni pojave u prodavnicama, tako da osoba zadužena za ovaj posao mora da ima snažnu intuiciju i ljubav prema istraživanju. Osobe koje vrše prognoze trendova najčešće rade za velike firme ili kao nazvisni konsultanti, ali u poslednje vreme modne kuće sve više zapošljavaju tim lovaca na trendove.

Pročitajte i…  Multitasking: Da li i vi na poslu obavljate nekoliko zadataka istovremeno?

Članak se nastavlja posle reklama

Tagovi: