Fashion zaduženja: 5 najzanimljivijih poslova u modnoj industriji
Pored standardnih poslova modnog urednika, stiliste, novinara i ilustratora…
Moda je sastavni deo života i u poslednje vreme sve popularnija tema, pa se posao u modnoj industriji smatra veoma poželjnim zanimanjem. Ipak budimo realni, urednik mode, dizajner ili stilista nisu lako dostižni poslovi, ali postoji jedna dobra stvar- nisu ni jedini!
Srećom pa postoji veliki broj kreativnih poslova u modnoj industriji, koji mogu biti odlična opcija za građenje poslovne karijere. Dakle, ne odustajte od svog mesta u svetu mode i istražite druge opcije.
Fashion copywriter
Dok sanjate o profesionalnim dizajnerima i poseti velikim nedeljama mode, posao modnog kopirajtera vam može donekle pružiti to zadovoljstvo. Ovaj posao podrazumeva rad sa brenovima, trgovinama i reklamnim agencijama. Naime, modni kopirajter pomože u prodaji garderobe pišući primamljive opise, oglase i pr tekstove. Bonus činjenica: Modni kopirajter obično zarađuje duplo više novca od modnih urednika!
Social Media Manager
Ako ste ponosni na sebe što ste poznati i popularni na Instagramu ili Twitteru, posao menadžera na društvenim mrežama može biti odlična opcija za vas. Danas svaki brend, trgovina ili magazin zapošljava ljude koji su odgovorni za predstavljanje i razvoj posla, putem deljenja sadržaja na društvenim mrežama. Kombinacijom kreativnosti i analitike je put kojim menadžer društvenih mreža treba da postigne što veće i bolje rezultate.
Personal Shopper
Ako ste oduvek sanjali o oblačenju manekena u modnim magazinima, možda će vam se posao ličnog kupca činiti veoma zanimljivim, jer je donekle sličan tome. Lični kupac rešava sve probleme. Oni pronalazi rešenja za ljude različite konstitucije, težine i veličine garderobe. Pri tome, on mora da se drži tačno određenog budžeta, ali i estetike. Često lični kupci predstavljaju terapeute, jer pozitivno deluje na kupce koji su došli u radnju, kako kroz savete o oblačenju, tako i zbog podizanja samopouzdanja. Ova profesija je uglavnom zastupljena u većim i poznatijim modnim kućama, ali postepeno počinju da je uvode i druge radnje.
Sustainability Expert
Kada brendovi postanu veoma transparentni i dostignu status u modnoj industriji, onda oni zapošljavaju ljude koji dele strast prema modi, ali i prema ekologiji. Stručnjak za održivost je osoba koja je zadužena za istraživanje proizvodnih procesa koji štite životnu sredinu, a sve kako bi brendovi ostali konkurentni na tržištu.
Trend Forecaster
Ovo je veliki posao za ljubitelje mode koji pored nje, treba da budu zainteresovani za umetnost, kulturu i putovanja. Prognostičar trendova identifikuje trendove godinama pre nego što se oni pojave u prodavnicama, tako da osoba zadužena za ovaj posao mora da ima snažnu intuiciju i ljubav prema istraživanju. Osobe koje vrše prognoze trendova najčešće rade za velike firme ili kao nazvisni konsultanti, ali u poslednje vreme modne kuće sve više zapošljavaju tim lovaca na trendove.
Pročitajte i… Multitasking: Da li i vi na poslu obavljate nekoliko zadataka istovremeno?